Crysis 2 semi-officiellt

Medlem

orka alla skriva samma klagomål om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om IGEN..

Inaktiv

Maestro_

Jag håller helt med, FPS ska ha grafik men också strategi. Inte Far Cry eller Crysis strategi för de går inte att spela på "public" servers överhuvudtaget men lite positions/timingstrategi alá BF2142 har aldrig skadat

Det enda spelet som har lyckats med grafik och bra onlinekod de senaste åren är F.E.A.R. Dessutom gratis, ska nog ta å installera det igen, blev lite sugen.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv

TF2, där har ni bra grafik, lite nytänkande och fantastiskt roligt. Crysis, Farcry etc kan dra.

Medlem

Klart dom kan göra bättre grafik, men se då för bövelen till att optimera och göra en grym tweak på grafikmotorn så att man kan lira hur snyggt som helst med en "decent" burk, då skulle iaf jag bli väldigt imponerad!

Tänk er sjuuukt bra grafik som lirar på ett 8800 med en c2d, geeeze ge mig!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag skulle vilja ha typ Oblivion med Crytek motorn... utan laddningar då såklart.

Så varför inte sattsa på grafiken. Bara de inte gör ett till värdelöst FPS.

Medlem

Jag gillar verkligen Crysis, just känslan som spelet förmedlar är något jag sätter stor tyngd vid. Varför skulle det vara ett chockbesked att de satsar på grafiken?


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

orka alla skriva samma klagomål om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om IGEN..

Orka klaga på dem som klagar.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av mill:

TF2, där har ni bra grafik, lite nytänkande och fantastiskt roligt. Crysis, Farcry etc kan dra.

JAAAAAAAAAAA! TF2 <3:up::up:


signatur

ammagawhd...

Medlem

Säger bara usch till deras "Grafik i centrum" Det som skall vara i centrum är en bra story och det hade fan inte Crysis.. bläh!

Medlem

Tänk er ett Star Wars spel med en sådan grafik! Jag skulle dö! Fast, förståss så ska de bara ta grafiken och göra storyn till den bästa någonsin

Medlem

"Steven Bender nämnde planerna på en uppföljare och att Crytek kommer satsa ännu mer på grafiken framöver" Står det att dom kommer skita i storyn?! VaF*n vara för dom skriver att dom kommer satsa mer på grafiken så behöver inte de betyda att dom skiter i storyn? Sluta gnäll och vänta till spelet kommer nötter.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

De behöver i ärlighetens namn sätta focus någon annan stanns en just grafik just nu, så tragiskt att alla företag som gör FPS bara fokuserar på grafik idag och inte att göra ett bra spel. Crysis var det sämsta FPS jag spelat i år, tillomed Jericho var bättre och det var helt kast.

Sämst helt klart i Crysis var storyn, inte ens intressant, och totalt förbannat utjatat, kunde de inte vara lite mer originella på den punkten med? Själv är man 0 sugen på uppföljare då storyn var lika med 0% intressant.

Allt Crysis var, var grafik, med ett totalt urkast spel under det.

Så sant.

Inaktiv

vad sägs om en Crysis graffen på klassiska perfect dark till N64 eller goldeneye

Medlem

Då skulle jag vunnit Crysis tävling, skrev Crysis 2

Medlem

Bara jag som tyckte att Crysis var ett roligt spel?

Jag är mycket medveten om att Crytek satsat mest på grafiken, till och med FÖR mycket.
Men enligt mig så är spelet väldigt underhållande ändå. Just att man kan välja hur man ska spela spelet gör att man gärna spelar om det igen också, förhoppningsvis med bättre burk

Medlem

MrMadMan: ja man kan välja att köra Stealth tekniken där man är typ helt oövervinnerlig. eller så kör man vanligt FPS gun and run...

Sedan är det slut. Banorna är inte tillräckligt öppna, ofta är det 1 kanske 2 spår som man kan ta för att komma till en punkt.
I Far Cry kändes det åtminstonde öppnare, där traskade jag igenom en hel skog utan att något hände (vilket iofs inte var helkul heller).

Problemet är att man inte kan ha öppenhet och story på samma gång, då får man Oblivion problemet... att man som spelare måste kämpa för att hålla sig på rätt spår å få storyn.

Jag gillade också Crysis, fram till frysdelen och det efter det. Hangarfartyget var jätteballt men jag hade hellre gått omkring där i en hangarfartygssimulator än en FPS.

Om det ska vara så himla vackert, varför kan de inte sakta ned gameplayet lite å göra sneaking på riktigt.

Medlem

haha, chock besked... alltid kul med lite ironi


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De behöver i ärlighetens namn sätta focus någon annan stanns en just grafik just nu, så tragiskt att alla företag som gör FPS bara fokuserar på grafik idag och inte att göra ett bra spel. Crysis var det sämsta FPS jag spelat i år, tillomed Jericho var bättre och det var helt kast.

Sämst helt klart i Crysis var storyn, inte ens intressant, och totalt förbannat utjatat, kunde de inte vara lite mer originella på den punkten med? Själv är man 0 sugen på uppföljare då storyn var lika med 0% intressant.

Allt Crysis var, var grafik, med ett totalt urkast spel under det.

Där överdriver du en del! Crysis är faktiskt inte bara grafik. Storyn i Crysis var bra mycket bättre än den i FarCry men visst den kunde ha varit bättre.

Själv tyckte jag spelet var för kort och man hade för lite att grejer att leka med. Dessutom var det löjligt att de postat bilder innan från slutet så man egentligen fått se bilder från hela spelet fast utan att veta om det då. Det är riktigt lågt.

Också dåligt att spelet blev linjär efter ett tag och friheten att ta olika vägar är alldelles överdriven.

Trotts det var det ju ett bra spel men utan det lila extra tyvär.

Medlem

Och jag som inte har kommit ut ur graviditets hyddan före dom säger så här. Förstår dom inte att jag blir nervös

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Bara jag som tyckte att Crysis var ett roligt spel?

Jag är mycket medveten om att Crytek satsat mest på grafiken, till och med FÖR mycket.
Men enligt mig så är spelet väldigt underhållande ändå. Just att man kan välja hur man ska spela spelet gör att man gärna spelar om det igen också, förhoppningsvis med bättre burk

Jag störtälskade Crysis. Visst har dem satsat på grafiken, men också på fysiken. Det närmaste jag sett en så förstörbar omgivning är gamla Red Faction. Liksom i Half-Life 2 så är det riktigt läckert att kunna utnyttja fysiken i spelet för att t.ex gillra fällor. Hoppas det blir mer möjligheter till det i Crysis 2 & 3.

Jag tyckte också att de hittat en bra balans mellan öppenhet och linjärhet - det var bara på ett fåtal banor man kände sig låst (Core t.ex).

Nanodräkten och att man kan kustomisera vapnen ger en möjlighet att välja taktik - och snabbt kunna ändra den efter behov. Det var kanske inte jätteinnovativt, men tillräckligt för att kännas som ett fräscht inslag i en genre (FPS) som vanligtvis inte är särskilt innovativ.

Visst, storyn var inte jätteoriginell, men jag köpte den och den var intressant. Utomjordingarna var dessutom roligare fiender än FarCry's trigens som jag störde mig något fruktansvärt på.

Medlem

Jag är lyrisk.

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av Richiraptor:

orka alla skriva samma klagomål om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om IGEN..

Orka klaga på dem som klagar.

Orka klaga på dem som klagar på dem som klagar

Medlem

jag tyckte spelet var ganska roligt, men det var inge nytt förutom jädra nice grafik. Kan vara roligt med uppföljare men detta visste man redan som sagt. Hoppas dom kan försöka utveckla storyn på något sett!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Det enda jag inte gillade med crysis är exakt allt efter 3/4 av spelet, är som om EA har försökt spara lite pengar genom att skicka in ett inkompetent team att ta hand om resten.

Neverending buggar, EXTREMT irriterande karaktärer som får en att önska man kunda ha ihjäl dem själva, extremt linjärt med absolut ingen frihet, fysiken och fordonen har ersatts av is som du inte kan göra något med, is grafiken är ingen höjdare men drar lik förbannat bra mycket mer kraft ur ditt grafikkort än vanligt samt totalt meningslösa och urtråkiga uppdrag man tilldelas, vet inte om man ska skratta eller gråta så uruselt det är.

Båten är lite bättre men bossen var ingen höjdare heller, särskillt med alla buggar som fick en att dö 20-30 gånger av absolut ingenting, trilla genom väggar, inte kunna döda honom, ingen ammo eller självmord genom frustration.

Hade det inte varit för buggarna hade bossen varit död på 5 minuter, aldeles för enkel.

Spelet var 10/10 fram tills dess, allt efter är 1/10.

Medlem

Crysis är tänkt som en Trilogi....

Cevat Yerlis egna ord...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av snurrah:

men det var inge nytt förutom jädra nice grafik....

nån som förväntat sig någe annat än va man fått se på filmerna? tycker spelet är exakt likadant där som när jag spelar själv.. så why complain? va int nå klago mål va jag vet på filmerna "äsh det är ju som vilket fps som helst bara snyggare" nej man såg kommentarer som "woow, shiit va coolt, det är nomad jag vill ha"

grafiken va ju som allt annat säljtrick, men vem vet kanske det va grafiken i nästa del fast i beta version dom visa för att sälja del 1?

är jag den enda som tänker på mod möjligheterna?

chansen att göra crysis som man själv ville att det sku bli? nej man behöver int va nån super programerare eller så.. du kan göra din egna öppna bana, din egen superbra story.. med en gång, eftersom crytek e så snälla o släpper någe så underbart som sandbox2.. och det direkt!

hur många spel kan vi mod "n00bar" ändra så lätt som crysis? och hur många spelskapare släpper verktygen så snabbt?

få se om ni kan göra det bättre än crytek?.. tänk om det är så att crytek gör det för att dom tycker detta är ascoolt.. inte för att "åh detta gillar alla, nu ska vi tjäna pengar"

"döm ingen annan om du inte kan göra det bättre själv, döm andra som du själv vill bli bedömd."
-Jhon Carmack

Medlem

Så jädrans vackert spel! Men så konstig historia.Att man skulle samarbeta med koreanerna var ju aldrig frågan om. .eller? Sen upplevde jag som att historien bara slutar mitt i allt när det känns som mest spännande.. så att en 2a kommer var ju ingen överraskning!

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av skribb:
Skrivet av Richiraptor:

orka alla skriva samma klagomål om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om IGEN..

Orka klaga på dem som klagar.

Orka klaga på dem som klagar på dem som klagar

Orka kla.... Ja ni vet nog va som ska stå här.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

innan ni fortsätter klaga på crytek så tycker jag ni ska ta en titt på läckta Farcry 2 filmer som finns ute. ni kommer förlåta dom omedelbart och dreggla med villha-känslan tills det kommer ut.

Medlem

@up Va?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

123
Skriv svar