Nya Forceware-drivrutiner för nVidia-kort släppta
Den stora skillnaden är att SLI fungerar bra i Crysis och ger en stor prestandaökning. Den fixar också "buggen" med vattenreflektionerna.
Adds SLI support for Crysis
Fixes a water reflection bug in Crysis
Adds Control Panel anisotropic filtering support for Crysis
With this driver, SLI will deliver 40-50% speedup over a single GPU for Crysis. In addition, Crytek will release a patch in the next week or two that will improve SLI performance further.
En liten fråga, vad gör forceware, ökar det prestandan/grafiken i spel, funkar det till alla kort? Har 8800gts
Ja, det funkar för ditt kort.
För övrigt ska de väl funka för nära inpå varenda nvidia-baserat kort också.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Det är betadrivrutiner. Ni får gärna nämna det också.
Jo, jag kommer ihåg när Bioshock var det man spelade. Det laggade uberpung, sen kom en beta drivare av forceware som var gjord för just Bioshock. När jag hade den så ökade fpsen betydligt mer ;p
Dock kunde jag inte köra några Source spel för allt blev bara rutigt och eländigt.
3 veckor senare kom en konkret driver som fungerade för alla spel.
Tror det är lite samma stuk på denna beta verison, bra prestanda i crysis men man får chansa med andra spel.
"This driver:
Adds SLI support for Crysis
Fixes a water reflection bug in Crysis
Adds Control Panel anisotropic filtering support for Crysis
With this driver, SLI will deliver 40-50% speedup over a single GPU for Crysis. In addition, Crytek will release a patch in the next week or two that will improve SLI performance further.
"
På tal om fps. Jag undrar om nån av er lyckats spela crysis på absolut max, utan att tappa fps? Frågar för jag har en medeldator och höjde till högsta och tänkte "wow, snyggt som fan", men lagga för mycket. Sen kom tanken att jag borde vänta med spelet tills jag får en bättre dator. Men går det verkligen att maxa?
Har AMD Dual Core 4400+ 2 gig ram och 2 st 7800GT i SLI.. Kör med hälften på medium och hälften på high i 1280x768 ingen AA och har typ 15-25 i fps genom större delen av spelet förutom Is-delen där fpsen går ner till typ 5 eller mindre ofta....
Galet snyggt o ballt spel btw.. Dock fett besviken på storyn och känns som spelet tappar sin kvalité den sista 1/4 delen....
Sorry för offtopic men var tvungen o lätta mig hjärta ;P hehe.
Bästa Crysis reviewen IMO ----> [http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3164321]
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP