Sony släpper ny PS2-modell nästa år?

Robot
Sony släpper ny PS2-modell nästa år?
Medlem
Sony släpper ny PS2-modell nästa år?

där har vi svaret till bakåt kompatibiliteten,
tycker det liknar lite xbox grejen fast bakvänt. du måste köpe en hd dvd för att kunna spela hd film på xbox och nu måste du köpa en ps2 grejej för att köra ps2 spel. :s

Allt för pengar?


signatur

Nämen!

Medlem

Ballt!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Den stora ps2'an har också internt nätagg..

Medlem

Lägg ner PS2 nu och se till att få ut lite schyssta spel istället.

haft min ps3a 4 månader nu utan att köpa ett enda spel förutom på ps-store, har inte sett ett enda som lockat än så länge.

och sen hade det ju inte varit fel om dom gjort lite reklam, jag menar på dom olika spel siterna är det ofta spel promotions av spel som både släpps till xbox och ps3 , men xbox loggan dominerar i var enda annons och i vissa finns inte ens ps3 loggan med.

Inaktiv

Jag förstår inte riktigt varför? Yatta, en tredje Ps2 i samlingen?


signatur

O'rly? Ya'rly!

ptr
Medlem

Först gnäller de om att de vill sälja mer ps3-spel och därför tar de bort bakåtkompatibiliteten i ps3an. sen kommer de med ett nytt ps2. Låter rätt osannolikt, men vem vet, kanske är som Stuggle säger. Vi får se.

Inaktiv

kommer ju alltid nya generationer gamers och veckopengen räcker inte alltid till ett ps3. Bra initiativ att släppa billigare så fler kan bli invigda spelare

Medlem

Prioriteringen slår mig med häppnad, om inte alla har råd med en ps3, sänk priset.

Skrivet av Jokkocze:

Den stora ps2'an har också internt nätagg..

Och stöd för intern hårddisk. Vilket mitt ADHD-jag som är känsligt för laddningstider finner guld värt.
Glad jag hann med köpa en ny innan de slutade tillverkas.

Sony lyckades ta död på hårddiskstödet rejält med slimline modellen där man antingen fick öppna upp och löda fast en kontakt eller köra en extern hårddisk duktigt långsamt via USB-1 vilket tog död på hela grejjen.

Blir den nya varianten bara en ny budget slimline modell utan HD-stöd, samma gamla USB portar och förmodligen bättre skydd än någonsin köra importspel så kommer då sannerligen inte jag uppgradera.
Börja nöta orginalskivorna av spel som inte går få tag på mer och kostade dyra pengar känns inte lockade hur internt nätaggregatet och slimmad den nya modellen må vara.

I nuläget verkar onekligen beslutet att droppa bakåtkompatabiliteten i PS3:an ett cyniskt drag försöka kränga förgångaren ett tag till.
Har svårt se hur behålla ett någorlunda komplett stöd av äldre spel verkligen kan kosta mer än vad de planerar prissätta denna PS2-modell till.

Inaktiv
Skrivet av kaptenpirat:

Jag förstår inte riktigt varför? Yatta, en tredje Ps2 i samlingen?

för ett exempel 360 som släppt 4 (!) versioner på snart 2 år (core,premium,elite och nu arcade) snacka om förvirrande. ps2 släpper(?) en tredje på 7 år och det är skillnad ! ! !

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Den stora ps2'an har också internt nätagg..

Wörd

Inaktiv

nu vet man iaf att man valde rätt när man köpte 60 gig ps3an,
1000 kr dyrare än 40 gigarn men man slipper ha en ps2 för att kunna köra ps2 spel.

Medlem
Skrivet av motch_swe:
Skrivet av kaptenpirat:

Jag förstår inte riktigt varför? Yatta, en tredje Ps2 i samlingen?

för ett exempel 360 som släppt 4 (!) versioner på snart 2 år (core,premium,elite och nu arcade) snacka om förvirrande. ps2 släpper(?) en tredje på 7 år och det är skillnad ! ! !

Jo, men Sony har släppt 4 versioner av PS3 på mindre än ett år!

20GB, 40GB, 60GB och 80GB. Det är ju om något förvirrande.

Medlem

Har en 60gb Ps3, men kör ändå mina spel på min PS2.
Mest för att jag nästan bara har importspel till min PS2, PS3 är ju bara regionsfri på PS3 spelen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av motch_swe:
Skrivet av kaptenpirat:

Jag förstår inte riktigt varför? Yatta, en tredje Ps2 i samlingen?

för ett exempel 360 som släppt 4 (!) versioner på snart 2 år (core,premium,elite och nu arcade) snacka om förvirrande. ps2 släpper(?) en tredje på 7 år och det är skillnad ! ! !

Det är skillnad på en konsol som har framtid än en konsol som det snart inte kommer att släppas spel till.

Skulle du köpa en Xbox lite (helt hypotetiskt) ? När du istället kan spara ihop lite extra pengar till en 360? Och varför inte istället köpa en ny, vanlig ps2 som säkerligen ligga i den prisklassen om den nya Ps2an kommer ut.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem
Skrivet av sQuille:
Skrivet av motch_swe:
Skrivet av kaptenpirat:

Jag förstår inte riktigt varför? Yatta, en tredje Ps2 i samlingen?

för ett exempel 360 som släppt 4 (!) versioner på snart 2 år (core,premium,elite och nu arcade) snacka om förvirrande. ps2 släpper(?) en tredje på 7 år och det är skillnad ! ! !

Jo, men Sony har släppt 4 versioner av PS3 på mindre än ett år!

20GB, 40GB, 60GB och 80GB. Det är ju om något förvirrande.

Shhhh, knäck inte hans verklighetsuppfattning.

Inaktiv

En PS2 med bluray-spelare och en cell processor!!!!!

Medlem

Heh, så sent som tidigare idag tänkte jag att Sony borde ta och släppa en ny PS2. Något som ser ut som gamla PSOne med inga fläktar osv, fast svart istället vore riktigt trevligt. I vilket fall så skulle de nu kunna göra en riktigt liten energisnål modell med 65nm (eller 45nm) tillverkningsprocess, och ge den stöd för HDMI.

Finns fortfarande flera spel till PS2 jag vill spela (runt 10 stycken), och min gamla PS2 håller på att braka ihop (DVDn ger väldigt långa laddningstider), så jag skulle nog kunna köpa en ny modell.

Medlem

Säga va man vill om PS2an .. Men den verkar inte vilja ge upp iaf


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Säga va man vill om PS2an .. Men den verkar inte vilja ge upp iaf

hehe den den lever vidare, och det släpps en hel del spel än.
den gammla xboxen däremot försvann fort.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hehe den den lever vidare, och det släpps en hel del spel än.
den gammla xboxen däremot försvann fort.

Det är för att dom som spelar Xbox vill utvecklas och inte stå still i utvecklingen

Inaktiv
Medlem
Skrivet av toomuch:

Det är för att dom som spelar Xbox vill utvecklas och inte stå still i utvecklingen

Snarare att Microsoft ville börja nästa generations konsolkrig så tidigt som möjligt då det inte gick så bra.

Första Xboxen levde bara i 4 år vilket inte är något att hurra över, men är tveksam till att de kommer släppa en ny generations Xbox 2009 när 360 är 4 år gammal. Det behöver de helt enkelt inte, då det går helt okej för dem nu.

Microsoft (och de flesta företag verkar det som) kämpar som satan när de ligger i underläge, men början sedan slappa när de är på toppen. När det var "krig" mellan Netscape och Internet Explorer så pumpade ju MS ut nya versioner av IE väldigt ofta, men sedan när IE6 kom och de hade den stora ledningen, så slutade de upp med det. Tills FireFox kom, och de började med IE7, men då hade det gått 5 år.

Medlem

Ska lätt köpa en sån. Har alltid velat ha en PS2a.

Medlem

dom där finns ju redan....???
min brorsa har en sån ju!?

Medlem

nosnos: här kommer mitt köp!

Medlem

Så fruktansvärt onödigt. Som PS3-ägare uppmanar jag dem att istället satsa mer på spelutveckling till PS3 än gamla, nu relativt trista, PS2.

Medlem

ps2 äger xbox !! =P


signatur

B lup

Medlem

Tror detta är smart av Sony. Det finns ett behov i lågprissegmentet. Många tycker till och med att Wii är för dyrt. Tänk också på att många konsoller kommer spelas i barnens rum och då inte sällan på en äldre TV-apparat modell mindre (14-25"). I dessa fall är PS3:s grafik inte relevant. För många föräldrar är det ganska attraktivt att få köpa en maskin som både funkar att spela DVD på och att spela lite på, för under en tusenlapp. Särskilt som det finns hundratals bra spel att få för en billig penning, begagnat eller i realådor. Jämför med till Wii där man får hosta upp 3-600:- för spelen.

För många är PS2 ett bättre alternativ än både Wii och PS3 och Xbox 360. Framförallt genom spelutbudet, priset och storleken.

12
Skriv svar