FZ träffar Jade Raymond

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Hagman:

Vad kan hon vara? 20 år? Jösses...men fin var hon

Det faktum att denna vackra flicka är spelproducent är mer intressant, än att läsa om vad hon sa på intervjun.

Hon var visst 11 år äldre än vad du trodde.

Bra gener...12 dagar kvar. Blir en rolig spelmånad.

Medlem

Jag tycker spelet verkar helt underbart ut, visst har man sett några få missar men tror verkligen det kan bli hur lyckats som helst.. (Och det är väl inget minus att Jade ser riktigt bra ut? ) )


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Har danskarna gjort AC !!??

nej


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Hon är inte snygg, ge er. För övrigt så längtar jag efter detta spel

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av flugis:

Tycker det är schysst att inte ha en spara-när-man-vill. Det gör spelet mer utmanande! Annars blir det lätt; gå två steg (Spara) Hoppa upp på plattformen (spara) Titta till höger (spara)... Ett lyckat exempel = Ninja Gaiden Black!

Jag tycker det låter mer irriterande än lätt att spara hela tiden sådär.

Och jag tror inte på ett öre att Ninja Gaiden Black automatiskt blir lätt bara för att man frenetiskt sparar hela tiden, det krävs att man håller sitt liv maxat hela tiden exempelvis.

Problemet med autosparning är att det lätt blir så frustrerande. Oftas så försöker väl utvecklarna placera autosavepoints strax före en svårare sektion (vilket ofta gör att det fungerar som en varningsklocka), men ibland blir det fel. Jag minns några sektioner i Far Cry där man absolut hade behövt lite tätare savepoints. Det var oerhört irriterande att behöva spela om samma sektion om och om igen från början, bara för att man råkat dö innan man nått nästa savepoint.

Personligen så tycker jag att manuell sparning är helt ok (och gärna i kombination med autosave) eftersom det kan avhjälpa problemet med att behöva "göra om allting från början för femtielfte gången". Om någon nu tycker att de behöver spara var femte sekund så bör de nog överväga att i stället sänka svårighetsgraden ett snäpp. Eller så har inte utvecklarna skött sitt jobb ordentligt om spelet är så frustrerande svårt.

Medlem

det jobbiga me manuell sparning är om man glömmer spara på ett tag och den inte autosavar och så dör man och får spela om... I HATE IT!!! kanske inte så vanligt längre dock..
jag är iaf positivt inställd till autosave.. så länge den sparar på säkra platser å inte 2 sek innan man dör


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Fr0gg0, fel på ögonen eller nått? :< jag skulle inte tacka nej till en runda i sänghalmen med Jade

Inaktiv

Jag sitter och funderar på storyn bakom Assassin's Creed.... Man ska stoppa korståget att äga rum... Undra hur det hade sett ut idag om korståget inte hade ägt rum?

Edit: Passar bra in nu när Arn Tempelriddaren kommer ut i jul som handlar om korståget

Inaktiv
Skrivet av zilke:

det jobbiga me manuell sparning är om man glömmer spara på ett tag och den inte autosavar och så dör man och får spela om... I HATE IT!!! kanske inte så vanligt längre dock..
jag är iaf positivt inställd till autosave.. så länge den sparar på säkra platser å inte 2 sek innan man dör

Visst är det jobbigt om man glömmer att spara själv men då har man iaf bara sig själv att skylla. Jag föredrar klart att kunna spara på strategiska platser där hälsan är på max framför autosaves. Risk för att man fastnar på ett ställe och tröttnar men den risken skulle tydligen vara minimal eftersom det finns så många olika sätt att lösa uppdragen på, iaf enligt Jade.

Bara för sakens skull måste jag kommentera att Jade ser väldigt trevlig ut. John är inte så tokig han heller.

Flakmonkey

checkpoints ftw! och de ska inte vara alltför frikostiga heller imo, iaf om man själv väljer att lira på någon högre svårighetsgrad... nu finns ju iofs inte svårighetsgrader i AC men rent generellt...

Någon nämnde Far Cry och det är ju ett perfekt exempel på där check points används på ett bra sätt, något av de bästa med hela spelet imo ^^ Enormt spännande att smyga sig fram sakta sakta på med någon högre svårighetsgrad för att nå nästa checkpoint... man ville ju verkligen inte dö eftersom man hade spelat i 30 minuter sedan den senaste... blir ett helt annat spänningsmoment då tycker jag...

Sen så är det ju såklart det kan bli frustrerande, men lyckoruset man känner då man arbetat sig förbi den frustrerande delen är värt besväret... är ju underbart att vara stolt över att ha klarat ett spel istället för att känna ilska över att det var så fruktansvärt lätt och kort... typ HL2 :/

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

.. är ju underbart att vara stolt över att ha klarat ett spel istället för att känna ilska över att det var så fruktansvärt lätt och kort... typ HL2 :/

Spara inte så ofta då.

Medlem

Kan inte vänta har förbeställt det på CDON gud... MÅSTE HA!!!


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Bt
Medlem

Mycket bra artikel. Tack för trevlig läsning FZ!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

schysst lir va men jag tycker inte det riktigt lever upp till all hype, samma sak med cod 4.

123
Skriv svar