Crysis färdigt

Medlem

Äntligen, jag har kört mig less på Betan, samt singelplayer. Nu vill jag köra vidare.

Medlem

Jasså, använder sig demot bara av EN kärna????
Är det bekräftat? Då finns det alltså en möjlighet att det skulle kunna flyta på bättre i fullversionen!?!
HOPPAS!!!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Anton.z:

Jag fattar inte varför man klagar på att det är dåligt optimerat, jag klarar det på medium, det är knappt nått lagg i huvudtaget förutom när vissa explosioner äger rum. Jag har en 1,8ghz processor, 1gb ram och geforce 6600, samma visa för min kompis.

Håller med.

Spelet är ett av de mest optimerade någonsin.
Folk förväntar sig bara att kunna spela på very high med en dator som inte ens skulle kunna köra Pong.

Å hur tusan får nu det?:S Verkar vara VÄLDIGT bra optimerat för just era datorer, för de flesta med riktigt bra kan inte spela på specielt högt! Jag själv har x1950pro 256mb(är nog det som förstör) c2d e6600@ 2,8ghz 2gb ram, å spelade på medium 1280x768 å fick lite lägre än 30fps. Min polare med p4 3,2ghz 2gb ram å 8800gts 320mb kunde knapt köra på medium med 1280x768!! Tycker endå att båda våre datorer skulle klarat det bättre! Vi är iinte de ända, har sett flera som fått sämre än vad de borde ha, specielt om ni får så bra som ni får!

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Anton.z:

Jag fattar inte varför man klagar på att det är dåligt optimerat, jag klarar det på medium, det är knappt nått lagg i huvudtaget förutom när vissa explosioner äger rum. Jag har en 1,8ghz processor, 1gb ram och geforce 6600, samma visa för min kompis.

Håller med.

Spelet är ett av de mest optimerade någonsin.
Folk förväntar sig bara att kunna spela på very high med en dator som inte ens skulle kunna köra Pong.

Fast det ser ju rätt olika ut och så har det ju med prestandan att göra på grejorna man har i burken. jag kör t.ex en Athlon 64 X2 6000+ 2gig ram och ett 7800GT 512MB och det laggar / går segt till och från på medium. OS är windows XP 64.

Däremot tycker jag 64 bit demot flyter bättre än 32 bit demot men skillnaden är rätt marginell. fps:en ligger på 25-30 typ!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

ptr
Medlem

massmord om det inte är ordentligt optimerat. att trycka på "optimal settings" och sen lira med 9 frames per second, är inte ok. annars ägde det

Medlem

Sitter med ett 8800GTS 640MB, 2GB ram samt en AMD x2 3800+ och får 15-25 fps med medium inställingar.
Får hoppas att det stämmer att demot bara utnyttjar en core och att det fulla spelet kommer utnyttja båda.
Jag sitter ju i princip med den segaste dual coren som finns

Medlem

Inte långt kvar nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Verity:

Sitter med ett 8800GTS 640MB, 2GB ram samt en AMD x2 3800+ och får 15-25 fps med medium inställingar.
Får hoppas att det stämmer att demot bara utnyttjar en core och att det fulla spelet kommer utnyttja båda.
Jag sitter ju i princip med den segaste dual coren som finns

Då kan man ju börja undra, jag sitter ju med bättre processor, men ett sämre grafikkort. men ändå samma prestanda i spelet, sådär en 25 fps på medium!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

testade demot på High och det gick att spela men bara 10-20FPS, tycker det är bra optimerat(har ett GeForce 8500GT)

Medlem
Skrivet av MobbDeep:

Jasså, använder sig demot bara av EN kärna????
Är det bekräftat? Då finns det alltså en möjlighet att det skulle kunna flyta på bättre i fullversionen!?!
HOPPAS!!!

Har haft snack med många om det där i #incrysis och kommit fram till att dual core använder båda kärnorna ganska bra, men quad core använder "nästan" bara en core, typ 80% på en och 10-30% på en annan medan de sista två är totalt idle.. Så jag vet inte, demon verkar helt klart bättre optimerad för 2 kärnor än 4.
Och för er som klagar på dåligt optimerat så spelar jag på V. High med bara motion blur avstängt, för gillar det helt enkelt inte.. Får ut 30+ FPS vilket räcker gott och väl för mig i SP iaf.

Har en E6700@3.33Ghz, 4gb ram och 8800gtx i Vista ultimate x64.

Medlem

Det här spelet är ju GPU bound, som de flesta inte verkar fatta

Medlem

gick halvsegt men var riktigt najs


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag lirade på min gamla häck till dator i medium och 1280x1024, Athlon XP 3200+, 1gb DDR, x1950Pro Agp och Vista och det var helt klart spelbart.

Testade det på en A64 3500+, 2GB DDR, 7800GTX med XP och det flöt bättre på den maskinen än en C2D 2.2GHz 2GB DDR2 8800GTS med Vista av någon lustig anledning.

Inaktiv

Kan ngn förklara vad som är bra med det här spelet, eller spelar alla det bara för grafiken? Gameplay suger ju, känns precis likadant som vilken annan shooter som hälst. Var det någon som tyckte att det var för lätt också? Spelade på Delta det första jag gjorde när jag satte igång demot och förväntade mig flera timmars uppesittande pga att jag skulle dö hela tiden men nej då... Kändes som om det var easy, vågar inte tänka på hur lätt det är på easy. Tröttnade efter halva demot. Så kan någon förklara vad som är bra med det här spelet? Ingenting revolutionerande med det över huvudtaget.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Det här spelet är ju GPU bound, som de flesta inte verkar fatta

Tro det om du vill..
Läser du dock lite om det så säger de att du måste ha bra av båda delarna för att det ska gå att spela bra, plus att om du testar att köra den med dual core så märker du STOR skillnad på FPS i 2.6Ghz och 3.33Ghz, har själv testat och på v.high på allt så är det typ 8-10fps skillnad i genomsnitt.

EDIT: Kan vara pga högre FSB också, men iaf.

Inaktiv
Skrivet av mirlamoooo:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Anton.z:

Jag fattar inte varför man klagar på att det är dåligt optimerat, jag klarar det på medium, det är knappt nått lagg i huvudtaget förutom när vissa explosioner äger rum. Jag har en 1,8ghz processor, 1gb ram och geforce 6600, samma visa för min kompis.

Håller med.

Spelet är ett av de mest optimerade någonsin.
Folk förväntar sig bara att kunna spela på very high med en dator som inte ens skulle kunna köra Pong.

Å hur tusan får nu det?:S Verkar vara VÄLDIGT bra optimerat för just era datorer, för de flesta med riktigt bra kan inte spela på specielt högt! Jag själv har x1950pro 256mb(är nog det som förstör) c2d e6600@ 2,8ghz 2gb ram, å spelade på medium 1280x768 å fick lite lägre än 30fps. Min polare med p4 3,2ghz 2gb ram å 8800gts 320mb kunde knapt köra på medium med 1280x768!! Tycker endå att båda våre datorer skulle klarat det bättre! Vi är iinte de ända, har sett flera som fått sämre än vad de borde ha, specielt om ni får så bra som ni får!

Har läst på gametrailers och där var det en snubbe som hade ändrat lite i en systemfil till Crysisdemot och då kunde han köra på very high dx10 med en dator för under 7000. Kommer inte rikigt ihåg vad han gjorde dock.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Största problemet med spelet tycker jag var AIn som inte var tillräckligt intressant att strida med. De hade för sig att kulorna som missar dem var mer intressanta än varifrån de kom.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Kan ngn förklara vad som är bra med det här spelet, eller spelar alla det bara för grafiken? Gameplay suger ju, känns precis likadant som vilken annan shooter som hälst. Var det någon som tyckte att det var för lätt också? Spelade på Delta det första jag gjorde när jag satte igång demot och förväntade mig flera timmars uppesittande pga att jag skulle dö hela tiden men nej då... Kändes som om det var easy, vågar inte tänka på hur lätt det är på easy. Tröttnade efter halva demot. Så kan någon förklara vad som är bra med det här spelet? Ingenting revolutionerande med det över huvudtaget.

För det första - detta är första banan. Första banorna i spel är alltid lätta.
För det andra - Vad är det för fel på gameplayn? Det är ju hur mysigt som helst att springa fram och plocka en fiende runt halsen och slänga iväg honom ut för ett stup eller liknande. Eller skjuta däcken av en bil så den flyger åt alla håll och kanter. Aja, vi är alla olika. Jag gillade hur som helst spelkänslan.
Och om du vill ha det lite svårare, varför inte lägga till fler fiender i editorn? Jag själv har placerat ut några aliens här och där och fler soldater. Hur kul som helst
Angående optimeringen funkar det bra för mig iallafall.

Crysis =

Medlem

Till de som inte vet. För att få fram FPS och lite annan statestik skriv r_displayinfo 1 i consolen. consolen finns på §


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Anton.z:

Jag fattar inte varför man klagar på att det är dåligt optimerat, jag klarar det på medium, det är knappt nått lagg i huvudtaget förutom när vissa explosioner äger rum. Jag har en 1,8ghz processor, 1gb ram och geforce 6600, samma visa för min kompis.

Håller med.

Spelet är ett av de mest optimerade någonsin.
Folk förväntar sig bara att kunna spela på very high med en dator som inte ens skulle kunna köra Pong.

Grattis om ni kan köra medium på P1 or osv, MEN de som skröt så himmla mycket över hur perfekt de ska gå på GTX (eller 8800 för den delen) och quad core ooohh, MEN vi får se i retail och hoppas på att demot bara använder 1 kärna, och som någon sa innan, att kalla de bra optimerat när spelet SJÄLV väljer t.ex very high på allt åt mig och sedan går de 15-20 FPS som ej går att spela, mm väldigt bra optimerat.

Förutom allt de tjafs, vilket hade inte funnits om Crytek hade inte get ut massa BS(men som sagt får se i retail) Så är spelet otroligt bra, Spelkänsla,story och grafik. Ett myyyycket bra spel på väldigt länge, man får tillbaka allt de där pirr som man fick när BF1942 släpptes.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Var ett jävla tjat om att spelet är dåligt optimerat. Minns ni när Far Cry kom? Det var inte många som kunde köra på Very high där, då var det ingen som klagade på att det var dåligt optimerat. Crysis är precis som far cry ett spel som är lite före sin tid grafiskt. Crysis använder sig av en av tidernas mest avancerade grafikmotor, så är det så konstigt att det är krävande? Du kunde ju knappt maxa far cry med det bästa som fans då när det kom; ett geforce 6800 ultra. Lika dant med crysis idag, med ett 8800gtx och en hyfsad cpu kan du lira på blandat High och Very high inställningar 1280x och få en hyfsat bra fps. Spelet har ju en sjuhelsikes bra grafik för att vara 2007. Sänkt till high och njut av spelet tills geforce eller ATI kommer med sina nya kort.

glöm inte att Crytek sa att inget system med dagens hårdvara kunde "maxa" crysis helt. Och det kunde man inte med Far cry när det kom heller så vitt jag vet, så torka tårarna och inse att Cryengine2 är en väldigt krävande grafikmotor. Extra krävande i utomhus miljöer då det är väldigt mycket foliage att rendera (se bara oblivions exempel) mycket det som segar ner. Vänta ni till alla moddar kommer för bättre prestanda. Säker på att nvidia/ati kommer att släppa bättre drivrutiner för detta spel som ökar prestandan också.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Anton.z:

Jag fattar inte varför man klagar på att det är dåligt optimerat, jag klarar det på medium, det är knappt nått lagg i huvudtaget förutom när vissa explosioner äger rum. Jag har en 1,8ghz processor, 1gb ram och geforce 6600, samma visa för min kompis.

Tillåt mig tvivla. Visserligen är ju "knappt nått lagg" en personlig åsikt från din sida. Men jag tror inte någon annan skulle säga att det skulle vara riktigt spelbart på dom inställningarna med den datorn.

Medlem

kunde inte ens spela demon, så fort jag startade singel player så började ljudet knastra som fan alltuing var typ fördröjt med 4-5 sekunder när ajg rörde musen eller nåt annat:S så får hoppas att när hela att det är mkt mkt bättre optimerat då.
blir ett köp allefall detta och cod4 sen är allt gött:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

ooh, bokat och klart! Älskar demot, kommer älska fullversionen! Flyter tillräckligt bra på min burk för jag ska vara nöjd.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av dmon:

snyggt? ja. kul att spela? nej

Eehmm JO typ roligaste jag spelat på länge.. Kört igenom demot 4 ggr nu.. Så otroligt underhållande att ta sig an fienderna annorlunda varenda gång.. roligaste är helt klart att Köra kombination av Cloak och speed med silencer o inte bli upptäkt en enda gång..

PS: kör inte alls med maxad grafik pga "svag" hårdvara så kom inte o säg att det är därför jag gillar det

November kommer bli en billig månad.. Man sitter inne med Crysis ist för o spela ball på Stureplan


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Har en E6600 och ett 8800GTS och kör på Windows Vista. Spelet flyter hur bra som helst.

Spec Ed bokat och nedräkningen har startat, demot bekräftade att spelet antagligen kommer att vara något i hästväg...

Skrivet av ReZnoR2K6:

Mest optimerade? NEJ när det gäller demo-versionen iallafall. Men det beror ju också på ifall man helt stirrar sig blind på antal "FPS" eller om man går efter "känslan".

Om ni får bra framerate men taskig känsla så är det knappast optimeringen det är fel på...

Och som alltid när man gör PC-spel så är det sjukt mycket som ligger utanför utvecklarens makt. Att spelet hackar trots att man har bra CPU och GPU kan lika gärna bero på sånt som taskiga drivrutiner till ljudkortet eller ett antivirusprogram som tycker att crysis.exe är en väldigt skum process som behövs övervakas.

Crytek är inte dåliga, jag tror att de har gjort allt de kan för att få spelet att ytnyttja alla resurser så bra som möjligt.

Medlem

Äntligen! Let the games begin...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag älskade demot och det flöt på bra för mig, har det förbokat och klart så nu är det bara att vänta!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av dmon:

snyggt? ja. kul att spela? nej

Ja på båda.

Skriv svar