EA och Activision jämförs.

Medlem
EA och Activision jämförs.

Hade varit intressant om UbiSoft varit med i den jämnförrelsen


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

...och hur långt efter ligger dem andra? Take Two Interactive, THQ, Vivendi osv.

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

...och hur långt efter ligger dem andra? Take Two Interactive, THQ, Vivendi osv.

Inte så jätte långt efter antar jag, men som sagt.. Hoppas Activision blir världens jätte. Gillar inte EA längre.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

EA är en sjukdom och ett plågoris som förpestar spelvärlden. Och det har jag alltid tyckt, inte just nu bara för att de råkar vara störst.

Medlem

Hmm har alltid undrat varför nästan alla hatar EA hehe, kanske är det jag som är så dum och inte fattar lr? kan ingen säga mig varför dom suger etc.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Hmm har alltid undrat varför nästan alla hatar EA hehe, kanske är det jag som är så dum och inte fattar lr? kan ingen säga mig varför dom suger etc.

Varför? Dom påskyndade DICE att släppa Bf2 och med den sönder buggade motorn som var, dom köpte upp hela DICE och skiter i sina spel efter nått år. Dom bryr sig inte ett skit vad communityn tycker och tänker. Dom har köpt in sig 25% i Ubisoft och försöker ta över hela marknaden..

Där är bara några.

--------

Tycker ändå Activision är bättre än EA, dock så har EA mycket lättare att bli utgivare tilll dom bättre spelen osv då dom har mera pengar osv.

Skrivet av Marwin88:

Hmm har alltid undrat varför nästan alla hatar EA hehe, kanske är det jag som är så dum och inte fattar lr? kan ingen säga mig varför dom suger etc.

D

EA är gangsters och försöker sig på världsherravälde litegrann som "the evil empire"


signatur
Medlem

Man kan tycka vad man vill om EA men det faktum att de är ett av de få (det enda?) spelbolag som finns kvar sedan det tidiga 80-talet talar ju för att de gör/gjort en hel del rätt.

Medlem

rätt så löjligt att kasta skit på EA hela tiden, dom har räddat många spelutvecklare ifrån säker död,

Det verka som kidsen inte fattar att ett företag måste göra pengar och expandera

Lär dom inte ut företagsekonomi i skolan länge?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

De EA har misslyckat med är Meddal of honor airborne bort kastade pengar. Köp inte detta spel.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt så löjligt att kasta skit på EA hela tiden, dom har räddat många spelutvecklare ifrån säker död,

Det verka som kidsen inte fattar att ett företag måste göra pengar och expandera

Lär dom inte ut företagsekonomi i skolan länge?

word

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt så löjligt att kasta skit på EA hela tiden, dom har räddat många spelutvecklare ifrån säker död,

räddat dom från en död, och istället låtit dom gå en annan, mer plågsam död

typ inga av de utvecklare som EA köpt upp har det gått nå vidare för hos EA, de flesta har slutat och startat nytt med annat namn eller brytit sig loss på annat sätt, snackade de om i nån PCG/GFW-podcast jag lyssnade på häromdagen.

vackra saker som utvecklarna skapar blir kommersiellt skit som pumpas ut, spel efter spel, när EA köper upp dom.

Medlem

Det hade varit roligare med Ubisoft!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt så löjligt att kasta skit på EA hela tiden, dom har räddat många spelutvecklare ifrån säker död,

Det verka som kidsen inte fattar att ett företag måste göra pengar och expandera

Lär dom inte ut företagsekonomi i skolan länge?

Rätt så löjligt att försvara EA.

EA är som Euroshopper, billig skit som massproduceras och innehåller absolut ingen som helst kvalite och det mesta späds ut med vatten för att det ska bli mer volym.

Vad EA är att dom köper kända spelutvecklare, ber dom göra ett projekt med ett stort namn, ger utvecklarna 1 år. Slutprodukten blir skit men det säljer ändå då det är ett känt namn. Därefter dör spelnamnet för evigt. Battlefield är ett exempel.

Därför skrev jag tidigare att EA är ett plågoris som förpestar allt det tar på och dödar spelbranschen genom att släppa mediokra spel och hela tiden tvinga utvecklarna till en deadline.

Vad vi gillar är utgivare/utvecklare som satsar på kvalite och ser till allting sköts på rätt sätt. Som hellre sätter "When it's done" än ett specifikt datum. Valve, Blizzard.. tidigare Bioware, men som nu förevigt kommer vara ett minne blott är exempel på sådana företag. De klarar sig ju? Så varför ska EA massproducera skitspel?

Jag har iaf satt en bojkott mot EA och dess spel. Jag köper däremot spel från andra utgivare. Särkilt 2k games som nästan alltid tillåter sina utvecklare att sätta "when it's done". Bioshock, The Darkness, Prey är några av spelen.

Kvalite > Kvantitet

Särkilt när ett skitspel kostar lika mycket som ett bra spel. Om EA sänkte priserna till låt oss säga 199 så skulle det kunna vara prisvärt.

Inaktiv
Skrivet av Twitch:
Skrivet av WarpGuN:

rätt så löjligt att kasta skit på EA hela tiden, dom har räddat många spelutvecklare ifrån säker död,

Det verka som kidsen inte fattar att ett företag måste göra pengar och expandera

Lär dom inte ut företagsekonomi i skolan länge?

Rätt så löjligt att försvara EA.

EA är som Euroshopper, billig skit som massproduceras och innehåller absolut ingen som helst kvalite och det mesta späds ut med vatten för att det ska bli mer volym.

Vad EA är att dom köper kända spelutvecklare, ber dom göra ett projekt med ett stort namn, ger utvecklarna 1 år. Slutprodukten blir skit men det säljer ändå då det är ett känt namn. Därefter dör spelnamnet för evigt. Battlefield är ett exempel.

Därför skrev jag tidigare att EA är ett plågoris som förpestar allt det tar på och dödar spelbranschen genom att släppa mediokra spel och hela tiden tvinga utvecklarna till en deadline.

Vad vi gillar är utgivare/utvecklare som satsar på kvalite och ser till allting sköts på rätt sätt. Som hellre sätter "When it's done" än ett specifikt datum. Valve, Blizzard.. tidigare Bioware, men som nu förevigt kommer vara ett minne blott är exempel på sådana företag. De klarar sig ju? Så varför ska EA massproducera skitspel?

Jag har iaf satt en bojkott mot EA och dess spel. Jag köper däremot spel från andra utgivare. Särkilt 2k games som nästan alltid tillåter sina utvecklare att sätta "when it's done". Bioshock, The Darkness, Prey är några av spelen.

Kvalite > Kvantitet

Särkilt när ett skitspel kostar lika mycket som ett bra spel. Om EA sänkte priserna till låt oss säga 199 så skulle det kunna vara prisvärt.

Word.

Ligger inte i mitt intresse att ett företag ska tjäna pengar för att det är expantionsinriktat. Handlar inte på budgetaffärer bara för det är billigt, utan låter bli för att det är skit. Risken finns med att den drar ner kvaliten på andra affärer och slår ut minde specialinriktade... Jag som individ och pc-spelare sedan länge har ett specialinriktat begär och det begäret vill jag kunna fortsätta tillfredställa. EA och andra storbolag kan i framtiden stå ivägen för detta, därför hatar jag EA.

Inaktiv

EA e de sämsta skiten

Medlem

helt rätt... jag hatar också EA... så störande sånt här som alla NHL NBL FIFA... bf2142 som var en kopia av bf2 med nya skins och annat namn.. sånt är så jävla jonnigt... jag hatar dem. Nu ska dem tydligen göra ett nytt battlefield och hoppas fan dem lägger lite mer tid och kraft till det än innan då man får hem ett sönderbuggat skitspel. Nej, jag gillar med lite "mindre" företagen som är mer gamers och vet vad vi vill ha och utvecklar ett ordentligt spel.. tllexempel ID och Splashdamge.. visst det finns en del lagg o lite fel i ETQW. men det är ju inte i närheten av bf2. "EA"! och dem har ju gått ut med "When Its Done" skitlänge för att dem kände att spelet inte var komplett. Det är så det ska vara.

Inaktiv

Pesonligen hade jag velat se Take 2(GTA,Bioshock,The elder scrolls mm) i den här jämförelsen tillsammans med EA och AV.

Medlem

EA games e skit helt enkelt ! ;):|:(:evil::evil:

1
Skriv svar