Retrogathering 2007

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nej du är inte den enda. Håller verkligen inte med om att spelen var bättre förr, om det verkligen var så skulle väldigt många fler fortfarande sitta och spela Giana Sister, Last Ninja, International Karate +, Defender of the Crowen, etc etc etc. Jag älskar själv de spelen, de var helt fantastiska för den tiden, men i väldigt få fall skulle jag välja att spela något av dem istället för ett modernt spel...

Och du arbetar på den här förbannade sidan?

Det är väl självklart att spelen var bättre förr! Tillåt mig nämna Duke Nukem 3D, Commander Keen, Police Quest och så förstås QuakeWorld som kandidater till spel att sätta dig på plats med, din lilla tomtenisse. Då menar jag inte tomtenisse som något elakt, utan som en sån där rödklädd liten jävel som pratar och konstigt och ingen bryr sig om.

...sådär, blev så förbannad att jag var tvungen att ta en paus från kommenterandet. Insåg precis att det är rätt manligt att tända cigarren från backflamman på ett raketgevär.

Så var var jag? Hmm. Jo, just ja. Du vet inte vad du pratar om. Har hört att du är redaktionens progamer. Haha, vilket trams.


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

Precis som mode tycker jag spel går i cykler, jamenar herregud, spel som #Halo 3 är ju på samma nivå som vilken 90-talstitel som helst. Allt kommer tillbaka, även om det var otroooligt ochickt.


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Medlem

Anledningen till att "spel var bättre förr" var att ribban var så mycket lägre. Skulle Zelda 1 släppas idag skulle det inte sälja mycket.

Kreativiteten och orginaliteten var heller inte bättre förr. Gjorde de ett spel där man jagar dinosaurier så var de först och väldigt originella. Idag krävs det så oerhört mycket mer kraft och kreativitet för att bli originella.

Ta alla rymdskjutare. Det första var orginellt, efter det så krävs det mycket mer innan det blir originellt i den genren.

Team Fortress 2 är det roligaste fps jag spelat på MÅÅÅÅNGA år. De är inte speciellt originella, men har tagit alla bra idéer lite längre.

UT3 blir nog väldigt bra. Originellt nej, men troligen kommer de ta alla bra delar ur ut2k4 och förbättra dem.

Troligen är det nu mmorpg genren som kommer att förbättras rejält då den genren är väldigt ny.

Det är klart att allt är roligare när det är nytt. När jag var 11 satt jag och min bror och spelade DEMOSPEL och hade hur kul som helst.

Medlem
Skrivet av Loading:

Det görs inte lika bra spel nu som då. Nu måste allt ha ubergrafik och nära på noll spelkänsla.. Det är spelkänslan man vill ha. Spel var bättre förr.

Nej, de var bara roligare


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar