Medlem

Går det på onsdager nu. Synd att det krockar med andra program som man ser på bara. Dom borde köra det på tisdagar igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testade demot och tyckte inte om spelkänslan överhuvudtaget. Kontrollerna var så konstiga och att strida kändes så steeeelt. Kameran tyckte jag inte heller om. Kanske man är helt bortskämd när det gäller Ratchet & Clank.... Vet inte om det jag som är ovan med denna typ av spelstil. Ska väl ladda ner demot igen och prova. Raderade spelet p.g.a. ovansagda, ingen spelkänsla. Dock ska jag nu ge det en chans till, grafiken, mellansekvenserna och storyn verkar iallafall vara av yttersta kvalité. Någon annan som känner detsamma som jag?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Hmm jag vet inte. Ett spel kan ha hur bra recensioner som helst, jag köper aldrig ett spel som räcker runt 7-8h. Kanske är det snålt men det känns helt enkelt inte som om jag får valuta för pengarna. Jobbig utveckling på sistone i alla fall.

Inaktiv

tror det går i repris också.
är inte helt säker men har för mig att det går tidigt på måndag kväll också typ 18.00 eller nåt sånt.
bäst att du kollar upp det.

Medlem

inget som lolboxen skulle kunna levera


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- När jag testade retail versionen så gick spelet otroligt segt hela tiden, inte lika illa som t ex Gundam o saints row till 360. Men det vart otroligt irriterande efter ett tag :/ Jag tyckte pilskjutande och kanon tjafset precis i början av spelet dödade takten ;p

var saints row segt ?
hur var det segt,
jag kunde inte köra saints row för mitt 360 var knas precis när man hade saints row.

sen innan man fick ordning på 360n efter 2 byten på siba då hade man bytt saints row mot ett annat spel.

så du tycker det inte är värt att man skaffar saints row igen drunken monkey boxer ?
för man har tänkt lite på att göra det nu när det är hyfsat pris på det.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

inget som lolboxen skulle kunna levera

Tror redan Bioshock har levererat och bräckt HS i brygga.

Medlem
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Ja, FPS förr i tiden var ju inte alls korta. Pff. Ska vi ta några av de stora? Ja, varför inte.

Half-life; 1-2h
Quake; 1h
Quake2; 1-2h
Doom; 1h

Dagens FPS är ju åtminstånde tre gånger så långa som förr i tiden så utveckligen går ju knappast bakåt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag måste suga. Satt nog närmare 10 timmar med HL innan jag klarade det


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Eller Elder Scrolls:Morrowind.

under 15min gameplay, pffft.

http://www.gamershell.com/news/21800.html


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Mina egna impressions, och mycket text om olika gameplay-mekaniker och dylikt som förekommer i Heavenly Sword, samt lite kritik på jämförelsen mellan den och GoW.
Kan vara intressant läsning. Ej recension.

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=24322

Inaktiv
Skrivet av Theswarm:
Skrivet av WarpGuN:

inget som lolboxen skulle kunna levera

Tror redan Bioshock har levererat och bräckt HS i brygga.

tråkigt att warpgun behövde göra en sån kommentar, men din var ju ännu värre. bioshock är ju inte precis en exklusiv lolbox titel, så att använda den mot heavenly sword är kanske inte helt kosher?
kan spela bioshock på min pc och heavenly sword på min ps3a..:up:

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Theswarm:
Skrivet av WarpGuN:

inget som lolboxen skulle kunna levera

Tror redan Bioshock har levererat och bräckt HS i brygga.

tråkigt att warpgun behövde göra en sån kommentar, men din var ju ännu värre. bioshock är ju inte precis en exklusiv lolbox titel, så att använda den mot heavenly sword är kanske inte helt kosher?
kan spela bioshock på min pc och heavenly sword på min ps3a..:up:

Och med det vill du säga? Det levererar ju fortfarande på 360 tillskillnad från någon annan konsol.
HS må va snyggt men AIn är ungefär lika bra som dina uttalanden, spelmeknismen lika nyskapande som dina lolbox skämt och speltiden är lika kort som din...

Fan va man less när man läser en sån här tråd.

Inaktiv

Det som är kul är att vissa verkar ta illa upp när man inte säger att HS är världens bästa spel.Och vad har Halo3 att göra med Heavenly Sword att göra? De är inte på samma konsoll, de är inte samma genre, halo3 är multiplayer...

Har inte konsollkrigen lagt av redan? Varför måste man försöka försvara en jävla spelmaskin?!

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

vänta lite nu.
Tv programmet Gameplay i kanal 7 sågade Heavenly Sword när dom testade det,

där sa dom att spelet hackade så mycket att det var i det närmaste ospelbart.

konstigt att det var så för dom och tydligen inte för FZ testaren.

*obs*
jag har lagt av med fanboy fjanteriet så jag skriver inte detta för att hacka på ps3.

tycker bara det är konstigt att Gameplay bedömnde spelet som hackigt.

ärligt talat, jag har sett två gameplay avsnitt, ett från säsong 1, och just det med heavenly sword. Och allt jag har och säga är att dom verkar vara helt jevla dumma i huvet. jag kommer inte ihåg vad för spel det var dom gav 5/5 men det var iaf nått skit, sen när halo 3 kom så gav dom de 4/5 jag är inget halo fan men alla reviewer har gett spelet 9.8 9.5.. tebax te heavenly sword, dom säger att spelet laggar så man blir tokig, verkar ju som idioten inte ens har spelat spelet, i gametrailers review säger dom att spelet kan droppa lite fps vid stora fight ställen som där 300 pers kommer springandes mot en. Och gameplay säger att det laggar så mkt att man får ont i huvet.. Allt jag säger är att dom där två plastiga jevla bög pojkarna borde inte få ha ett spel program.

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

kort som din...

fråga din mamma om den

Vila i frid

Dogge och F3D, vänligen avhåll er från personliga angrepp.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Heavenly Sword är verkligen en Väldigt blek God of War wannabe.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Heavenly Sword är verkligen en Väldigt blek God of War wannabe.

det finns fler spel i denna anda - där man springer runt o slår på folk.
god of war är faktiskt inte det enda spelet..

inte heller tar det 2år att göra ett spel..HS var nog i någon slags pre-produktion samtidigt som God of War1 släpptes..

sen att hon råkar kunna dela på sitt svärd och använda det på liknande sätt som Kratos, well....
hon kan även använda svärdet som just ett svärd, är det devil may cry rip då eller? men, varför fick hon inte pistoler för då?..

äh, alla spel är pong-wannabies..försöker underhålla oss, usch fy! tacka vet jag grottmålningar

Inaktiv
Skrivet av infinity:

ärligt talat, jag har sett två gameplay avsnitt, ett från säsong 1, och just det med heavenly sword. Och allt jag har och säga är att dom verkar vara helt jevla dumma i huvet. jag kommer inte ihåg vad för spel det var dom gav 5/5 men det var iaf nått skit, sen när halo 3 kom så gav dom de 4/5 jag är inget halo fan men alla reviewer har gett spelet 9.8 9.5.. tebax te heavenly sword, dom säger att spelet laggar så man blir tokig, verkar ju som idioten inte ens har spelat spelet, i gametrailers review säger dom att spelet kan droppa lite fps vid stora fight ställen som där 300 pers kommer springandes mot en. Och gameplay säger att det laggar så mkt att man får ont i huvet.. Allt jag säger är att dom där två plastiga jevla bög pojkarna borde inte få ha ett spel program.

de har testat en prerelease-version av koden, som var väldigt laggig.. jag har sett flera previews på spelet där de klagat på att det hackade helt fruktansvärt, men de var i alla fall ärliga med att det inte var en final build dom spelade. det är inte vsync, så man kan se lite tearing ibland om man flexar mycket med kameran, annars är det ju i princip inga framerate-droppar alls.

Medlem

Köpte det igår, tycker det är fett skoj.

Men det är svårt som fan, när man ska skjuta med pilarna..... *morr*

Inaktiv
Skrivet av monkeybeach:
Skrivet av infinity:

ärligt talat, jag har sett två gameplay avsnitt, ett från säsong 1, och just det med heavenly sword. Och allt jag har och säga är att dom verkar vara helt jevla dumma i huvet. jag kommer inte ihåg vad för spel det var dom gav 5/5 men det var iaf nått skit, sen när halo 3 kom så gav dom de 4/5 jag är inget halo fan men alla reviewer har gett spelet 9.8 9.5.. tebax te heavenly sword, dom säger att spelet laggar så man blir tokig, verkar ju som idioten inte ens har spelat spelet, i gametrailers review säger dom att spelet kan droppa lite fps vid stora fight ställen som där 300 pers kommer springandes mot en. Och gameplay säger att det laggar så mkt att man får ont i huvet.. Allt jag säger är att dom där två plastiga jevla bög pojkarna borde inte få ha ett spel program.

de har testat en prerelease-version av koden, som var väldigt laggig.. jag har sett flera previews på spelet där de klagat på att det hackade helt fruktansvärt, men de var i alla fall ärliga med att det inte var en final build dom spelade. det är inte vsync, så man kan se lite tearing ibland om man flexar mycket med kameran, annars är det ju i princip inga framerate-droppar alls.

bra att det var fler än jag som såg den testen av Heavenly Sword i gameplay.

men ska dom verkligen betygsätta ett spel som dom har i näven och inte ens är helt färdigt ?

tycker det är ganska skrämmande,
jag missade helt det där han sa att han testade en pre build,
så när han sa att spelet laggade så att han fick ont i huvudet,

då tänkte jag att hur kan nåt företag släppa sån smörja.
men nu när det tydligen var en pre build dom bedömnde ska dom då inte bara säga nån kommentar och sen ge ett betyg när dom har den färdiga versionen i handen ?

kommer fortsätta se på Gameplay i brist på annat tv program om spel,
men i fortsättningen ta deras betygsättning och kommentarer med en nypa salt.

Inaktiv

jag tror inte att dom någonsin sa det.. men eftersom releaseversionen inte laggar, och massor av annan press fått testa en laggig prerelease, så måste det ju vara den dom her kört.. grovt slarvigt av dom att inte berätta det bara.

Inaktiv

Tänker antagligen inte köpa Heavenly Sword. Var inte ett dugg imponerad av demot. Jag älskar verkligen sånna här spel. God of War & Ninja Gaiden är bland de bästa spelen jag spelat men Heavenly Sword var jättetråkigt tyckte jag. Det jag mest klagar på är dels kontrollen & fightingsystemet. Inget djup alls utan bara buttonmash. Man känner sig liksom inte "bra" på spelet när det nu går bra. Sen, vafan är det med FPSen? Den är ju bedrövlig! Om jag nu vill försöka göra combos & diverse kontrollerade rörelser så är fan en stabil FPS på 60 ett krav. Ninja Gaiden Sigma är ett praktexempel på detta. Går det dåligt i det spelet beror det helt enkelt på att du suger och inte att kontrollen suger eller att det laggade.

Nä, utväcklarna får ta och studera konkurrensen innan de gör en storsatsning på en annars hårdkonkurrerande genre. Grafik är inte allt.

Edit: såg nu de tidigare inläggen att fullversionen inte laggar lika mycket. Tvivlar dock på att FPSen är lika hög som i t.ex Ninja Gaiden Sigma. Kontroll & Fightingsystemets problem kvarstår dock.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

men ska dom verkligen betygsätta ett spel som dom har i näven och inte ens är helt färdigt ?

nej, absolut inte.

lite sugen på hs. Demot var lite för monotont (+frugan som tycker om att titta på ) för min smak, men förstår jag det rätt så finns det lite annat än bara slåss mot en massa gubbs?


signatur

thank you, come again

Medlem

spelet är faktist riktigt roligt att spela igenom de tar väl 8 timmar men tar längre tid om man har problem på bossarna... men jag tycker inte det var värt 750 kr vid realese...

Inaktiv

Vet någon om det (heavenly sword) kommer komma ut till pc ?

12
Skriv svar