Dual Shock 3 visas upp under TGS?

Robot
Medlem
Dual Shock 3 visas upp under TGS?

Hmm, gammal podcast vid det här laget.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

dual shock är väl nått jag faktiskt kan leva utan

Medlem

Jag hoppas verkligen dom förlänger R2 och L2 för dom är alldeles för kort atm för att användas som gas och broms i bil-spel.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

ptr
Medlem

jag vill ha skakningar i kontrollen så hoppas det blir så

Inaktiv

"Hullingar" på R2-L2 borde ju vara självklart.

Medlem

Hoppas dom förbättrar dom analoga spakarna så inte fingrarna glider av helatiden!

Medlem

Lär inte de monsteräta batterierna då?

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

ptr
Medlem

Wii kontrollen monsteräter inte batterierna ialla fall. vad använder sig Dual shock av för batterityp förresten? bara ha en vanlig batteriladdare och uppladdningsbara batterier och så varvar man med två par typ. eller fler par beroende på hur många kontroller man har så skiten sluka hur mycket batterier den vill

Medlem

Men hallå! Ruble är ju såå förra generationen! För det har Kutaragi sagt!

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Känns inte så värt att skaffa 4 nya kontroller för rumble...eller är det någon som vet om dessa kontroller kommer väga mindre/mer än de nuvarande?

Kan ju vara fördel om de är lättare men har svårt att tro det =/

signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Medlem

Jasså? NU släpper det kontrollen och ber folk att betala ett par hundra kronor för en likadan kontroll fast med RUMBLE!!!!11!!!one!! Wooptiedo, dåligt drag Sony.

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Flakmonkey
Skrivet av Holmen:

Känns inte så värt att skaffa 4 nya kontroller för rumble...eller är det någon som vet om dessa kontroller kommer väga mindre/mer än de nuvarande?

Kan ju vara fördel om de är lättare men har svårt att tro det =/

Hur skulle de kunna väga mindre? de är ju redan fjäderlätta jämfört med alla andra handkontroller. Skämt å sido så blir de nog tyngre om de nu kommer... får hoppas att det kommer någon form av inbytesprogram... annars så lär iaf jag ha kvar kontrollerna utan rumble ett bra tag

Kontot avslutas

jag föredrar utan rumble och med tanke på att vissa spel inte låter en välja bort det så måste ja hamstra in massa "vanliga" sixaxis medans de fortfarande säljs

ptr
Medlem
Skrivet av Keasar:

Jasså? NU släpper det kontrollen och ber folk att betala ett par hundra kronor för en likadan kontroll fast med RUMBLE!!!!11!!!one!! Wooptiedo, dåligt drag Sony.

vem fan tvingar dig att köpa en ny kontroll med rumble?

detta är ialla fall goda nyheter för en som inte köpt ps3 än 8)

Medlem
Skrivet av Keasar:

BRA INLÄGG !!!!11!!!one!!!!eleven!!

Seb
Medlem

Så länge dom inte ändrar formen på nåt sätt så köper ja inte. Tycker det är skönt o slippa rumble:P

Medlem

Hmm där ser man, trodde inte så många föredrog att spela utan rumble. Jag saknar det. Tycker mycket av känslan försvinner i t.ex. bilspel när man inte känner krockarna.

Flakmonkey
Skrivet av Frux:

Hmm där ser man, trodde inte så många föredrog att spela utan rumble. Jag saknar det. Tycker mycket av känslan försvinner i t.ex. bilspel när man inte känner krockarna.

Håller med dig om bilspel, men annars tycker jag inte det bidrar med särskilt mycket. Vissa spel har implementerat det riktigt bra, metal gear solid tex, men annars höjer det inte direkt spelet... Jag menar självklart är det ingen nackdel att ha möjlighet till rumble, men att det saknas är knappast en anledning till att lira ett spel tycker jag...

Medlem

Rumble eller ej är inte så viktigt. Däremot utformningen av L2/R2 knapparna. Man blir helt senil i fingrarna efter 15 minuter i Warhawk eftersom man måste anstränga dem på så jäkla konstigt sätt om man inte vill glida av.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Rumble eller ej är inte så viktigt. Däremot utformningen av L2/R2 knapparna. Man blir helt senil i fingrarna efter 15 minuter i Warhawk eftersom man måste anstränga dem på så jäkla konstigt sätt om man inte vill glida av.

Senil i fingrarna

Det lät fan inte bra det

Medlem

Har inga problem med hur L2/R2 är utformade, eller Ps3-dosan i övrigt.

Helt klart den skönaste dosan på marknaden, mycket tack vare sin lätthet

signatur
Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Har inga problem med hur L2/R2 är utformade, eller Ps3-dosan i övrigt.

Helt klart den skönaste dosan på marknaden, mycket tack vare sin lätthet

ptr
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Frux:

Håller med dig om bilspel, men annars tycker jag inte det bidrar med särskilt mycket. Vissa spel har implementerat det riktigt bra, metal gear solid tex, men annars höjer det inte direkt spelet... Jag menar självklart är det ingen nackdel att ha möjlighet till rumble, men att det saknas är knappast en anledning till att lira ett spel tycker jag...

jag har sagt det förr, men i t.ex. god of war 1 & 2 så tycker jag rumblen tillför väldigt mycket känsla.

Inaktiv

jag tycker att L2 och R2 borde vara mer som avtryckare, XB360 kontrollen har utmärkta avtryckare.

Tycker avståndet är för kort och man blev lite "senil" i fingret som nån skrev när man gasade med när jag körde motorstorm

1
Skriv svar