Stranglehold-demo släppt

Medlem

Vet att många redan har klagat på spelet, men jag har lite svårt att se mellan fingrarna på "nya" spel som detta.
Det finns inte ett enda nytt element i gameplayet som gör detta unikt på något sätt. Det _är_ faktiskt bara en hopsättning av andra mer eller mindre lyckade titlar. Resultatet blir bara en hög av hej-kom-och-hjälp-mig-material.

Det enda du gör är ju, i tredjepersonsvy, att springa runt och skjuta folk i en sjukligt linjär spelgång. Bullettime - ok, många har nämnt Max Payne och jag gör det igen. För att inte nämna F.E.A.R för den delen också. Sistnämnda två titlar hade däremot ett fungerande gameplay (inte minst Max Payne) - F.E.A.R går att diskutera huruvida det faktiskt finns något nytt element som bidrar till en bättre spelupplevelse.

Kort sagt: Verkar bli ett krystat (skit)spel med en enormt känd producent som lär skrämma upp en del recensenters betyg ytterligare några snäpp.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Skrivet av mini-mus:

Vet att många redan har klagat på spelet, men jag har lite svårt att se mellan fingrarna på "nya" spel som detta.
Det finns inte ett enda nytt element i gameplayet som gör detta unikt på något sätt. Det _är_ faktiskt bara en hopsättning av andra mer eller mindre lyckade titlar. Resultatet blir bara en hög av hej-kom-och-hjälp-mig-material.

Det enda du gör är ju, i tredjepersonsvy, att springa runt och skjuta folk i en sjukligt linjär spelgång. Bullettime - ok, många har nämnt Max Payne och jag gör det igen. För att inte nämna F.E.A.R för den delen också. Sistnämnda två titlar hade däremot ett fungerande gameplay (inte minst Max Payne) - F.E.A.R går att diskutera huruvida det faktiskt finns något nytt element som bidrar till en bättre spelupplevelse.

Kort sagt: Verkar bli ett krystat (skit)spel med en enormt känd producent som lär skrämma upp en del recensenters betyg ytterligare några snäpp.

,

Ja men hallå du har sett ett demo kom tillbaka med den kritiken när du spelat igenom spelet, tack!


signatur
Inaktiv

haha galet spel sjukt roligt !

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mini-mus:

Vet att många redan har klagat på spelet, men jag har lite svårt att se mellan fingrarna på "nya" spel som detta.
Det finns inte ett enda nytt element i gameplayet som gör detta unikt på något sätt. Det _är_ faktiskt bara en hopsättning av andra mer eller mindre lyckade titlar. Resultatet blir bara en hög av hej-kom-och-hjälp-mig-material.

Det enda du gör är ju, i tredjepersonsvy, att springa runt och skjuta folk i en sjukligt linjär spelgång. Bullettime - ok, många har nämnt Max Payne och jag gör det igen. För att inte nämna F.E.A.R för den delen också. Sistnämnda två titlar hade däremot ett fungerande gameplay (inte minst Max Payne) - F.E.A.R går att diskutera huruvida det faktiskt finns något nytt element som bidrar till en bättre spelupplevelse.

Kort sagt: Verkar bli ett krystat (skit)spel med en enormt känd producent som lär skrämma upp en del recensenters betyg ytterligare några snäpp.

,

Ja men hallå du har sett ett demo kom tillbaka med den kritiken när du spelat igenom spelet, tack!

Har redan spelet igenom spelet på Xbox 360. Rent utseendemässigt fungerade det OK där - men GUI:n behöver finputsas med vinkelslip.

Ta mig inte för en idiot som gör grundlösa uttalanden bara för principens skull. Jag är bara trött på att se det ena manglarspelet efter det andra. Var tog kreativiteten vägen? Allt behöver inte handla om fysik, grafik, häftiga effekter och annat lull-lull - men det måste finnas en god och framför allt originell idé med ett spel. Varför göra något, andra redan gjort? Gör det bättre - fine - men om det var deras ambition med det här spelet bör de bättra på sin objektiva syn på deras egna kreationer och verk.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Skrivet av mini-mus:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mini-mus:

Vet att många redan har klagat på spelet, men jag har lite svårt att se mellan fingrarna på "nya" spel som detta.
Det finns inte ett enda nytt element i gameplayet som gör detta unikt på något sätt. Det _är_ faktiskt bara en hopsättning av andra mer eller mindre lyckade titlar. Resultatet blir bara en hög av hej-kom-och-hjälp-mig-material.

Det enda du gör är ju, i tredjepersonsvy, att springa runt och skjuta folk i en sjukligt linjär spelgång. Bullettime - ok, många har nämnt Max Payne och jag gör det igen. För att inte nämna F.E.A.R för den delen också. Sistnämnda två titlar hade däremot ett fungerande gameplay (inte minst Max Payne) - F.E.A.R går att diskutera huruvida det faktiskt finns något nytt element som bidrar till en bättre spelupplevelse.

Kort sagt: Verkar bli ett krystat (skit)spel med en enormt känd producent som lär skrämma upp en del recensenters betyg ytterligare några snäpp.

,

Ja men hallå du har sett ett demo kom tillbaka med den kritiken när du spelat igenom spelet, tack!

Har redan spelet igenom spelet på Xbox 360. Rent utseendemässigt fungerade det OK där - men GUI:n behöver finputsas med vinkelslip.

Ta mig inte för en idiot som gör grundlösa uttalanden bara för principens skull. Jag är bara trött på att se det ena manglarspelet efter det andra. Var tog kreativiteten vägen? Allt behöver inte handla om fysik, grafik, häftiga effekter och annat lull-lull - men det måste finnas en god och framför allt originell idé med ett spel. Varför göra något, andra redan gjort? Gör det bättre - fine - men om det var deras ambition med det här spelet bör de bättra på sin objektiva syn på deras egna kreationer och verk.

Jo men som jag sade du har sett ett demo inte hela spelet eller har du kanske på nåt sett fått tag i någon crackad version och vet något jag inte vet? Du vet inte hur storyn är eller spelet är spelmässigt förrän du spelar riktiga spelet. Därför är den kritiken du gav rent obefogad. Visst du kan kritisera demot men inte spelet. Inte än!


signatur

Hoppas Game får spelet idag.


signatur
Medlem

Det som stör mig är att det inte går att köra med X-Box 360 kontrollen till PC/X-BOX även i den skarpa versionen som ändå först kom till just X-BOX? Hatar spela framför TV:n med tangentbord.

Varför har de inte tagit med den möjligheten eller fungerar det på Vista? Kan man installera spelet på 2 olika O.P på sin dator med denna 1 licens?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hoppas Game får spelet idag.

Köp från utlandet så går det fortare.


signatur

Det var detta...

Medlem

[Mitt förra inlägg="svendolph"]Det som stör mig är att det inte går att köra med X-Box 360 kontrollen till PC/X-BOX även i den skarpa versionen ....../Slut på mitt förra inlägg]

Kom själv på svaret efter lite letande, speltillverkaren ville idiotiskt nog inte implantera gamepadfunktionen men en lösning finns här: http://forums.midway.com/all_things_stranglehold/b10788/27501...

Angående systemkraven

Provat spelet på en Dual Cor 2 Duo med ett ATI X1300 256 mb (endast 640 upplösning) och där låste sig spelet några gånger för att till slut ge upp så ta det lite nada med de kraven på pc som står på deras hemsida. Men med mitt Nvida 8800 GTS flyter spelet bra.


signatur

Det var detta...

Skriv svar