Crysis - skillnad mellan DirectX 9/10

Medlem

Jag satt o läste allas kommentarer efter att ha läst artikeln/nyheten. Det som slog mig var att ingen av oss har någon som helst aning om vad Crytech tänker eller vad det är som driver dem att göra saker på ett speciellt sätt. Inte behöver vi spåna i varför (medger dock att det kan vara rätt skoj att leka paranoid ibland) utan bara blint acceptera att de har valt att göra det på ett visst sätt. Punkt slut.
Nu saknas iofs bara att de kommer med en fantastisk idé att lägga någon form av kopieringsskydd (why shouldn't they?) på spelet, gärna med ett duktigt rootkit och aktivering (max 1 per köp) sen är allt som bäddat för en enorm forumfejd på all världens forum.

Äh vet inte vad jag vill ha sagt längre. Tappat bort mig totalt, oavsett vad ser jag fram emot Crysis iaf, men inte lika mycket som Crysis (när man tänkte crysis för ett år sen) utan mer som vilket-spel-som-helst-Crysis.

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Du, Laxen har bra teorier. Jag lyssnar på honom. Han har mitt fulla stöd! Crysis rockar brallorna av vilket spel som helst!!!

aNoN, gb2/b/ för här har du inget och göra. Det märks

Inaktiv

Vad är det med DX 10 som gör att man kan skjuta ner träd och varför skulle det inte funka med DX 9?
Känns som att dom vill att folk ska köpa nya grafikkort tycker jag.

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Haha, you know naaathing! AkirA sötnosen... You know naaaathing!

Du kan sitta där på din trästol/plaststol och balla runt på FZ's forum hur mycket du vill. Medan jag sitter en skön jävla lädersoffa och spelar Crysis på max grafik på min 42" plasma skärm. Vi får väl se vem som har rätt i slutändan...

Jag trodde vi diskuterade Crysis och DX-versioner, inte hur stor ePenis du ville framhävda att du hade?
Och vad var det som skulle vara rätt eller fel i vad jag skrev?
Bilden som du olovligt länkade till ser ut som vilket spel som helst idag, så ja, återigen, vad är det som var rätt eller fel?
Och vad var det jag inte visste något om?
Tragiskt att du verkligen också tror att det där imponerar på någon idag.
Och 42" plasma är inte ens bra längre, då LCD äter plasma vad gäller spel.

Och du, lilla vännen:
Lädersoffa + läderfåtölj - check
42" Philips plasma - check
DX10-kort kommer i veckan - check

Kom igen nu, kontra med "Haha, you know naaathing! AkirA sötnosen... You know naaaathing! " igen, snälla?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Vad är det ni inte förstår? Crytek vill ha förstörbara träd och mojs samt dynamisk dag-och-natt-effekt I Crysis multiplayer. Dx10 låter dom göra det. Dx9 gör inte det.

Bra motor det där. Självklart kommer det aldrig bli så att vissa kan skjuta träd och andra inte i MP, det säger sig ju självt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Min poäng med föregående inlägg, innan flamers kommer igång, var att påpeka att grabbens ePenis-standard idag år 2007 är så gott som vardagsmat för de flesta.
Senast idag i SIBAs reklamblad får man en 42" plasma och ett hemmabiopaket med 5.1/7.1 surroundsystem för under 14k.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Det var du som tog upp ePenis AkirA... :/

Medlem

Spelet får va hur bra de vill, de är en principsak. ...USA USA USA... Tänk den ramsan med amerikanska o spela på.
Jag tar ett annat spel.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Men grabben är bara avundsjuk för han inte kan spela crysis. Haha, bara så fånigt att läsa hans inlägg. Den grafiska standarden i crysis är mycket högre än i något nuvarande spel. Men som sagt är det lite svårt att bevisa i en bild. Kanske var det det Akira menade?

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Det var du som tog upp ePenis AkirA... :/

Du missade alltså totalt meningen med mitt inlägg innan ditt.
Ska jag ta det igen?
"Min poäng med föregående inlägg, innan flamers kommer igång, var att påpeka att grabbens ePenis-standard idag år 2007 är så gott som vardagsmat för de flesta. "
Förstod du nu, eller ska du som grabben som blivit bannad och skaffat nytt nick i "anon(ym)" påpeka hur avundsjuk jag är återigen?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Den grafiska standarden i crysis är mycket högre än i något nuvarande spel. Men som sagt är det lite svårt att bevisa i en bild. Kanske var det det Akira menade?

Duktigt, du kunde alltså stoppa in ePenisen i kallingarna igen, och inse vad det faktiskt var jag skrev om?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Um.. :S nu blir jag förvirrad här. Trodde du menade att Crysis ser ut som vilket spel som helst. Men endå, den där bilden med container texturerna är mycket mer imponerande när man spelar. För att ljuset reflekteras så grymt vackert och skuggorna är underbara ,per pixel lighting FTW.

Skrivet av aNoN_:

per pixel lighting FTW.

Tur att vertex-lighting övergavs av i princip hela spelindustrin redan för ett par år sen då.

Inaktiv

Mycket snack om huruvida man kan skjuta ner träd, eller inte. Jag som hade intrycket att spelet gick ut på att man skulle skjuta andra spelare, inte vegetationen...

Skämt åsido. Undrar om denna distinktion endast kommer att finnas vid multiplayer, eller om det blir samma sak i singleplayer. Det är väl inte så svårt att inse, att de tekniska begränsningarna i äldre hårdvara inte kan hantera de senaste grafiska effekterna lika väl, som de allra nyaste prylarna. Som alltid tidigare inom dataspelsvärlden gäller det att skaffa nytt, om man vill följa utvecklingen. Inget ovanligt eller konstigt med det.

123
Skriv svar