Samtal om Pirates of the Burning Sea
Deltar i betan, det är imho intetsägande och trist.
Fäktsystemet är lite semiintressant, men förlorar allt värde pga laggig nätkod. Skeppsstriderna är platta och trista med liten möjlighet att påverka utgången, då allt beror på utrustning och skeppen autotargetas.
Alla skall naturligtvis vara en egen kapten och ha sitt eget skepp a la EVE Online, det finns ingen möjlighet att hjälpas åt att sköta olika saker på båtarna eller dylikt.
Förväntade mig inte mycket mer än ett schablonartat mmorpg dock, men man kunde ju alltid hoppas.
Att hjälpas på ett skepp hade varit kul, men hur skulle det fungera? Då tar man ju i princip bort möjligheten att ha ett eget skepp för dom som vill det. Hade varit kul, men jag tror inte den idèn fungerar.
Håller med att autotargeting och 100% stats-baserad combat är trist. Hoppas MMO genren går ifrån det förr eller senare. Dom är så snåla när det kommer till server krav och bandbredd, och klart... folk köper spelen som dom är nu i mängd, så varför skulle dom vilja göra något innovativt?
Deltar i betan, det är imho intetsägande och trist.
Fäktsystemet är lite semiintressant, men förlorar allt värde pga laggig nätkod. Skeppsstriderna är platta och trista med liten möjlighet att påverka utgången, då allt beror på utrustning och skeppen autotargetas.
Alla skall naturligtvis vara en egen kapten och ha sitt eget skepp a la EVE Online, det finns ingen möjlighet att hjälpas åt att sköta olika saker på båtarna eller dylikt.
Förväntade mig inte mycket mer än ett schablonartat mmorpg dock, men man kunde ju alltid hoppas.
Buhu. Säg inte så! Har verkligen sett fram emot detta spelet. Inte fått chansen att spela betan.
Att hjälpas på ett skepp hade varit kul, men hur skulle det fungera? Då tar man ju i princip bort möjligheten att ha ett eget skepp för dom som vill det. Hade varit kul, men jag tror inte den idèn fungerar.
Jag hade gärna sett ett spel där små enmastare kan hanteras av en spelare, men större båtar kräver samarbete av flera spelare. Spelmässigt kunde det gå till så att man har ett stationssystem på fartyget som liknar det i Silent Hunter-spelen. En navigatör, en ger order på kanondäck osv. Dock är väl denna typ av semirealistisk gameplay inget som tillverkarna skulle vilja eftersträva, utan det verkar helt enkelt som man vill göra en blek Eve online-kopia i piratsetting. Synd, eftersom den spelmiljön öppnar för enorma möjligheter.
Ser inte ut att bli nåt för mig iallafall. De har helt klart sönderhypat detta.
Offtopic: Jag väntar istället på "East India Company" som lär bli det bästa pirat/handels spelet hittills. De har gett en "nyhetsuppdatering" på deras site för någon dag sedan så de är definitvt aktiva med spelet
Jag trodde absolut att detta skulle kunna bli ett kul spel. Har spelat piratlir förut och de har väl funkat. Och det skulle nog funka bra om man behövde ett par stycken på dem små båtarna och runt 50 st på dem största, har sett det i andra spel t.ex. Puzzle Pirates, där de finns en kapten, några som lagar hål, några som pumpar vatten, några som seglar och några som sköter kanonerna. Det funka asbra och när man får mkt pengar så köper man bara ett eget fartyg och hyr spelare elr gör en egen "crew". Synd att dem inte lyckades me ett grymt spel :/ Bra idé annars