Ny Call of Duty 4: Modern Warfare-film
Nåra exempel>>
Spel exempel:
Quake
Battlefield
Cod
Moh
Precis samma sak gäller för filmer , ta till exempel
vad som helst , Starship Troopers bland annat.
CoD2 är kanon - och Starship Troopers 2 är en tv film till skillnad från ettan, så vad förväntar du dig?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Börjar lukta blöja bland inläggen.
Ska man ha en åsikt om en nyhet så kan man väl också
koncentrera sig på att försöka skriva det ordentligt ?.
Jag tror att CoD4 precis som alla andra spel i serien, kommer
att plocka många uppdrag från så många filmer i denna genere
som möjligt.
Det är väl det som fansen vill åt?, cinimatiska upplevelser ?.
Jag tror dom lyckas med den biten iallafall, att spelet
blir en lyckat "åka på räls" upplevelse i arakad landet,
precis som Cod4 fans vill ha det i singelplayer.
Att dom sen bytar kulisser (modern warefare),
uppgraderar partiklarna, slänger på 1gb texturer och uppgraderar fysiken hör ju till standarden för uppföljare idag.
...man vill väl inte åka WW2 karusellen en gång till ?
Spela roll anyways om COD4 lämnar WW2 scenen. Inte som om alla andra spel med WW2 tema kommer försvinna. MOH och Hells highway är ju på väg med mer WW2. COD 4 går rätt imo, även om jag var tveksam ifrån starten.
Exakt!
"Omaha Beach , med teknologin efter cod4,
skulle vara en jävla hit som o lira en film rulle."
Japp .... Snyft så underbart bra grafik ... man får fan en tår i ögat ...
Grafiken på kommande spel idag vet i fan om man ens fantiserade om när man en gång i tiden började lira mouse trap på sin collecovision
Moddar?
Ingen silencer på snipern Det hade varit mer stealth.
Hade man en silencer på en sniperbössa så hade man fått bytt den efter ett skott.
Sen så är det inte vidare realistiskt heller
Vart ska man börja host host..
Det finns inget som heter "sniperbössa", sniper är den amerikanska termen för prickskytt. Gevär som används med kikarsikte har ingen bestämd kaliber. Och att en ljuddämpare (silencer?) skulle gå sönder efter 1 kula, vart har du hittat denna information? Källa vore trevligt som stöder det du skriver. Att någon av de grövre kaliber som är i bruk idag skulle förstöra en ljudämpare som är gjord för just kalibern i fråga stämmer inte. Som sagt källa tack, låter som någon gett dig felaktig information.
Kan tillägga att det finns ljudämpartillsatser till stridsvagnar, de packar lite mer punch som man kanske säger hehe.
Tänk er bara om fienden verkligen tar skydd och arbetar i grupp för att lokalisera och döda dig, då blir det inte den vanliga trygga situationen som gäller längre som man blivit bortskämd med i spel. Finns inget mäktigare än när fienden verkligen ger realistiskt motstånd, inte överdrivet bra träffsäkerhet, för snabba reaktioner eller orealistisk förmåga att se dig vart du än befinner dig direkt då du skjuter av ett skott. Utan mer mänsklig list likt rainbow six vegas, denna list i cod4 med över 150m mellan mig och målen vore underbart.
Ingen silencer på snipern Det hade varit mer stealth.
Hade man en silencer på en sniperbössa så hade man fått bytt den efter ett skott.
Sen så är det inte vidare realistiskt heller
Vart ska man börja host host..
Det finns inget som heter "sniperbössa", sniper är den amerikanska termen för prickskytt. Gevär som används med kikarsikte har ingen bestämd kaliber. Och att en ljuddämpare (silencer?) skulle gå sönder efter 1 kula, vart har du hittat denna information? Källa vore trevligt som stöder det du skriver. Att någon av de grövre kaliber som är i bruk idag skulle förstöra en ljudämpare som är gjord för just kalibern i fråga stämmer inte. Som sagt källa tack, låter som någon gett dig felaktig information.
Helt rätt - man kan undra var han fått sin information från
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ingen silencer på snipern Det hade varit mer stealth.
Hade man en silencer på en sniperbössa så hade man fått bytt den efter ett skott.
Sen så är det inte vidare realistiskt heller
http://www.youtube.com/watch?v=JGUiTC4iBKk
silencer på ruger 10/22
Börjar lukta blöja bland inläggen.
Ska man ha en åsikt om en nyhet så kan man väl också
koncentrera sig på att försöka skriva det ordentligt ?.
Jag tror att CoD4 precis som alla andra spel i serien, kommer
att plocka många uppdrag från så många filmer i denna genere
som möjligt.
Det är väl det som fansen vill åt?, cinimatiska upplevelser ?.
Jag tror dom lyckas med den biten iallafall, att spelet
blir en lyckat "åka på räls" upplevelse i arakad landet,
precis som Cod4 fans vill ha det i singelplayer.
Att dom sen bytar kulisser (modern warefare),
uppgraderar partiklarna, slänger på 1gb texturer och uppgraderar fysiken hör ju till standarden för uppföljare idag.
...man vill väl inte åka WW2 karusellen en gång till ?
Var så uttråkad av CoD 2 att jag inte ens orkade igenom halva spelet förmodligen blir CoD 4 samma sak fast med andra miljöer. Jag kan verkligen inte förstå vad det är som är så vansinnigt intressant med att få åka på räls och skjuta tyskar/terrorister som hoppar fram likt lämlar runt hörn och i fönster det finns flashspel som har mer djup än CoDs singleplay som är så hyllat.
Något som dom på infinity ward aldrig tycks lära sig är att göra realistiska rörelsemönster detta såg ungefär ut som stalker. Gubbarna rör sig alldeles för fort och det märks att man inte tar hänsyn till hur man egentligen rör sig. Hur svårt kan det vara att köra lite mocap egentligen?
Sen suger ljuden dase och det har dom alltid gjort i CoD. Överlag är det ett gäng ljumma ingredienser i en snygg förpackning som på något sätt lyckas bli underhållande, fascinerande helt enkelt :).
Slutet på denna månad får vi tydligen börja köra betan på xbox360:
"The release is in November, but when is that beta hitting? The answer is: August. Sure, it's August now, but Infinity Ward says we should realistically expect the release toward the end of the month, and notes optimistically that the beta just passed certification with Microsoft. Keep your eyes on Xbox Live for the chance to play all this madness for yourself, and we'll bring you more on Call of Duty 4 as soon as humanly possible. "
Något som dom på infinity ward aldrig tycks lära sig är att göra realistiska rörelsemönster detta såg ungefär ut som stalker. Gubbarna rör sig alldeles för fort och det märks att man inte tar hänsyn till hur man egentligen rör sig. Hur svårt kan det vara att köra lite mocap egentligen?
Du borde ta och titta på filmerna från E3 där man ser lite ur ett SP uppdrag där man blir riktigt imponerad hur realistiska rörelserna är.
Tycker att det är bra att dom har gått ur WW2 temat och börjat vidga horisonterna litegrann iaf. Ser ut som att det kommer att bli en hel del lirande över live.