ET:QW-betaklient nu i FZ:s filarkiv

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Blev mest besviken på att grafiken och ljudet är så kasst när det sägs att det är ET:QW som ska ersätta bf2 som fortfarande är bättre grafiskt och ljudmässigt.

Är det en personlig åsikt att etqw ska ersätta BF? För det är inte deras mål som tidigare sagt i tråden, tycker du BF2 är roligare spela det då, men jag förslår att innan ni skiter i spelet helt åtminstone testar demot också.
Detta är en Beta! Kan inte sägas för mycket.

Medlem

lagget är det som stör mest och gör spelet ospelbart så jag hoppar spelet tills det är fixat.

Sen märks det att många som spelar inte spelat ett team baserat spel tidigare .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Robin1994:

jag vill hjärna ha en beta nyckel.jag har en 8800gts grafik kort och jag vill se vad den klarar på et qw i dx10.VILL HJÄRNA HA EN BETA NYCKEL =( =( =( =( =( =( =(.

QW är inte DX10, QW är opengl...


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Måste man fortfarande va en betalande medlem på fileplanet för att komma åt en betanyckel har försökt hela dagen och får bara upp en svart sida när jag trycker mig framåt till betan?

Någon som vet vad som är fel?


signatur

"Du skall inga andra gudar hafva jämte mig" PC Gamer KAPITEL 666, VERS 19.

Medlem

Fick mig en nyckel och drog ner spelet, problemet som jag har nu är att jag kan inte connecta till ett piss... allt är server is full oavsett om servern är tom eller inte, och IBLAND när jag inte får server is full så får jag Bad Challange, det verkar vara massa klagande på detta problemet på deras forum men dom gör en gammal goding och svarar inte

Inaktiv

haha...alla servrar är fulla...tom de med 17/24..
testar alla jag ser...
server is full...rahhhh


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Måste faktiskt säga att jag trots mina låga tankar om detta spel lyckades bli besviken när jag testade det.

Medlem

någon som har en beta key och skänka mig vore väldigt uppskattat:)

Medlem

Det kanske inte ska tävla med bf2142 men det är ju onekligen rätt likt, och om dom filar nåt år till på det innan dom släpper det så visst.....då kanske dom kan tävla .P

B E T A N vart inte direkt lovande....men men....hoppas på att dom lyckas för jag är fett med less på att lira bf2142.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Mahlberg:

Blev mest besviken på att grafiken och ljudet är så kasst när det sägs att det är ET:QW som ska ersätta bf2 som fortfarande är bättre grafiskt och ljudmässigt.

Är det en personlig åsikt att etqw ska ersätta BF? För det är inte deras mål som tidigare sagt i tråden, tycker du BF2 är roligare spela det då, men jag förslår att innan ni skiter i spelet helt åtminstone testar demot också.
Detta är en Beta! Kan inte sägas för mycket.

Nu har du citerat mitt inlägg 2 gånger.

Visserligen kan ett spel utan bra grafik och ljud klara sig lungt, kolla bara på Counter-strike. Fast för att skapa den där extra känslan så bör grafiken och ljudet vara i toppskick när det kommer ut. Battlefield 2 ser mycket bättre ut fastän det är släppt för 2 år sen. 2 år i spelutveckling är en lång tid så tycker att spelutvecklarna skulle kunnat gjort mer på den delen. Sen att mycket känns väldigt lik den i Bf2 är både på gott och ont, man känner igen sig men Id känns lite fantasilösa.

Och för att jag jämnför det med Bf2 är att många klaner ifrån bf2-scenen har sagt att de kommer byta till ET:QW när det kommer. Alltså är Bf2 ett väldigt bra spel att jämnföra ET:QW med. Trots allt är de väldigt lika förutom att ET:QW är mer futuristiskt.

"Hur ser du på framtiden för Battlefield 2 efter sommaren?

Klanledare:

X-oiL: (xGx) Det finns nog flera aspekter som spelar in där, först o främst releasen av ET:QW kommer få antalet klaner att minska. Med det säger jag inte att ET:QW kommer bli toppenbra men otroligt många är redo att ge det en ärlig chans. Sen beror det på huruvida ligor som UN/SAAW, om de bestämmer sig för att fortsätta ännu en säsong eller om de också går över till ET:QW. Klanantalet kommer säkert minskas men jag tror definitivt att det kommer finnas ett stort antal klaner kvar i Sverige + resten av Europa att spela mot, men trenden som vi sett tidigare att kvalitén på "toppskiktet" hela tiden minskat kommer inte vara något undantag.

Nighthawk: (Mortifer) Det känns som att bf2 har nått sitt slut nu. Då sommaren kommer är man ju ute. När sen hösten kommer så tror jag inte det är så lockande att gå tillbaks till buggade hitboxes, randomaim och flameande klanspelare.

Alpha21: (xploit) Eftersom jag själv inte fått chansen att spela ET:QW-betan vet jag inte alls hur spelet fungerar i klanspel. Dock så tror jag ändå att spelet kommer bli stort och jag kan tänka mig att många av dem som spelade bf2 i klanspel på hög nivå innan, går över till ET:QW. Public-scenen kommer säkert att leva vidare i bf2 ett tag till, men klanscenen lär nog vara i princip obefintlig, förutsatt att ET:QW lever upp till spelets höga förväntningar.

BF2.se Crew:

SharkBait: Redan förra våren sades det att BF2 skulle vara dött efter att sommaren och att ingen skulle vilja spela spelet mer. Med facit i hand kan vi ju säga att det inte blev riktigt så, även om klanscenen genomgått en stor förändring det senaste året där de flesta större klanerna har lämnat BF2 och många nya klaner kommit och tagit över scenen.
Jag tror inte att BF2 kommer dö efter den här sommaren heller. Många tror att ET:QW helt ska ta över scenen men man måste tänka på att det är ett väldigt annorlunda spel som skiljer sig från BF-serien på en mängd olika sätt. Medan många klaner säkert kommer gå över till ET:QW och satsa hårt där, kommer nog en del bli besvikna eftersom det inte är vad de hoppats på och söka ett annat spel eller fortsätta med BF2. Hur ligor som Up-North och SAAW kommer göra går ju bara att spekulera i, men spelare kommer det definitivt att finnas kvar även efter sommaren.

JaZzE: BF2 kommer nog vara ett stort publicspel ett bra tag till, det är ju de det är anpassat för så det ska nog inte vara några större problem. Klanscenen kommer dock förminskas ytterligare, det var ju förra sommaren alla de bästa lagen la av och klanscenen blev tråkig. Men den kommer bara förminskas/försämras, inte dö ut. "

från Bf2.se http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=21459

Förstår du nu varför jag jämnför Bf2 med ET:QW.
Fast visserligen har ET:qw potential att bli något stort men kommer kräva mycket mer arbete och patchning. Som en riktigt irriterande sak är att fordonen verkar vara gjorde i kartong för dom tål absolut ingen skada.

Som avslutning så är det bara en beta och Id har tid att ändra mycket på spelet, även fast jag inte tror att grafiken kommer bli förbättrad. Men dock kan de få tillbaka spelkänslan genom lite justeringar.

Medlem

Får bara server is full på alla servrar, även de med 1/24 inne -.- Riktigt störande..

_78
Medlem

Ingen rolig läsning det här då förhoppningarna för min del på ET:QW är skyhöga....


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Consollus:

Hjälp vad dåligt det är, på alla punkter. Grafik, ljud, kontroll, fysik, känsla o.s.v...

Min respekt för DICE steg rätt mycket efter att ha spelat QW kan jag säga. BF-serien gör allting minst 10 gånger bättre.

BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA

Till alla er som får dåliga första intryck, GE INTE UPP! spela några timmar, lär er klasserna, lär er de olika små-uppdragen på banan, hur ni slänger fram deployables etc. MÅNGA tyckte att det var dåligt i början men sjukt mkt roligare efter att de satt sig in i spelet och lärt sig lite mer

Inaktiv

Jag gillar spelet iaf. Förstår inte hur folk kan klaga på grafiken...


signatur

/_\_/_\
/_\

_78
Medlem

Valde FZ att aktivera en egen nyckel för att kunna ge ett lite mer ingående intryck utav spelet förresten?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Katana:

Till alla er som får dåliga första intryck, GE INTE UPP! spela några timmar, lär er klasserna, lär er de olika små-uppdragen på banan, hur ni slänger fram deployables etc. MÅNGA tyckte att det var dåligt i början men sjukt mkt roligare efter att de satt sig in i spelet och lärt sig lite mer

Ger inte upp än men det är ju noll känsla i vapnen, man träffar helt fel. Noll känsla i fordonen. Allt "laggar". Animationer suger. Känns mer som nån 3:e parts modd till Doom3 än titeln som skulle spöa BF2. Det för länge sedan också. Dessutom ser det inget vidare ut heller! Även med höga inställningar så känns det som man spelar gamla Quake3, eller tom gamla Quake3 faktiskt hade bättre kännsla än det här skräpet. Men som sagt det är fortfarande beta och man lär förbättra en del men knappast majoriteten då det skulle betyda att de fick göra om det mesta...Tyvär då man hade stora föhoppningar på det sepelt. Just nu verkar det bli årets kalkon.

Medlem
Skrivet av Consollus:

Hjälp vad dåligt det är, på alla punkter. Grafik, ljud, kontroll, fysik, känsla o.s.v...

Min respekt för DICE steg rätt mycket efter att ha spelat QW kan jag säga. BF-serien gör allting minst 10 gånger bättre.

jo eller kan man ju använda de 75 IQ du verkar ha och sluta gämföra BF med ETQW


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av derpious:
Skrivet av Mahlberg:

Blev mest besviken på att grafiken och ljudet är så kasst när det sägs att det är ET:QW som ska ersätta bf2 som fortfarande är bättre grafiskt och ljudmässigt.

Är det en personlig åsikt att etqw ska ersätta BF? För det är inte deras mål som tidigare sagt i tråden, tycker du BF2 är roligare spela det då, men jag förslår att innan ni skiter i spelet helt åtminstone testar demot också.
Detta är en Beta! Kan inte sägas för mycket.

Nu har du citerat mitt inlägg 2 gånger.

Visserligen kan ett spel utan bra grafik och ljud klara sig lungt, kolla bara på Counter-strike. Fast för att skapa den där extra känslan så bör grafiken och ljudet vara i toppskick när det kommer ut. Battlefield 2 ser mycket bättre ut fastän det är släppt för 2 år sen. 2 år i spelutveckling är en lång tid så tycker att spelutvecklarna skulle kunnat gjort mer på den delen. Sen att mycket känns väldigt lik den i Bf2 är både på gott och ont, man känner igen sig men Id känns lite fantasilösa.

Och för att jag jämnför det med Bf2 är att många klaner ifrån bf2-scenen har sagt att de kommer byta till ET:QW när det kommer. Alltså är Bf2 ett väldigt bra spel att jämnföra ET:QW med. Trots allt är de väldigt lika förutom att ET:QW är mer futuristiskt.

"Hur ser du på framtiden för Battlefield 2 efter sommaren?

Klanledare:

X-oiL: (xGx) Det finns nog flera aspekter som spelar in där, först o främst releasen av ET:QW kommer få antalet klaner att minska. Med det säger jag inte att ET:QW kommer bli toppenbra men otroligt många är redo att ge det en ärlig chans. Sen beror det på huruvida ligor som UN/SAAW, om de bestämmer sig för att fortsätta ännu en säsong eller om de också går över till ET:QW. Klanantalet kommer säkert minskas men jag tror definitivt att det kommer finnas ett stort antal klaner kvar i Sverige + resten av Europa att spela mot, men trenden som vi sett tidigare att kvalitén på "toppskiktet" hela tiden minskat kommer inte vara något undantag.

Nighthawk: (Mortifer) Det känns som att bf2 har nått sitt slut nu. Då sommaren kommer är man ju ute. När sen hösten kommer så tror jag inte det är så lockande att gå tillbaks till buggade hitboxes, randomaim och flameande klanspelare.

Alpha21: (xploit) Eftersom jag själv inte fått chansen att spela ET:QW-betan vet jag inte alls hur spelet fungerar i klanspel. Dock så tror jag ändå att spelet kommer bli stort och jag kan tänka mig att många av dem som spelade bf2 i klanspel på hög nivå innan, går över till ET:QW. Public-scenen kommer säkert att leva vidare i bf2 ett tag till, men klanscenen lär nog vara i princip obefintlig, förutsatt att ET:QW lever upp till spelets höga förväntningar.

BF2.se Crew:

SharkBait: Redan förra våren sades det att BF2 skulle vara dött efter att sommaren och att ingen skulle vilja spela spelet mer. Med facit i hand kan vi ju säga att det inte blev riktigt så, även om klanscenen genomgått en stor förändring det senaste året där de flesta större klanerna har lämnat BF2 och många nya klaner kommit och tagit över scenen.
Jag tror inte att BF2 kommer dö efter den här sommaren heller. Många tror att ET:QW helt ska ta över scenen men man måste tänka på att det är ett väldigt annorlunda spel som skiljer sig från BF-serien på en mängd olika sätt. Medan många klaner säkert kommer gå över till ET:QW och satsa hårt där, kommer nog en del bli besvikna eftersom det inte är vad de hoppats på och söka ett annat spel eller fortsätta med BF2. Hur ligor som Up-North och SAAW kommer göra går ju bara att spekulera i, men spelare kommer det definitivt att finnas kvar även efter sommaren.

JaZzE: BF2 kommer nog vara ett stort publicspel ett bra tag till, det är ju de det är anpassat för så det ska nog inte vara några större problem. Klanscenen kommer dock förminskas ytterligare, det var ju förra sommaren alla de bästa lagen la av och klanscenen blev tråkig. Men den kommer bara förminskas/försämras, inte dö ut. "

från Bf2.se http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=21459

Förstår du nu varför jag jämnför Bf2 med ET:QW.
Fast visserligen har ET:qw potential att bli något stort men kommer kräva mycket mer arbete och patchning. Som en riktigt irriterande sak är att fordonen verkar vara gjorde i kartong för dom tål absolut ingen skada.

Som avslutning så är det bara en beta och Id har tid att ändra mycket på spelet, även fast jag inte tror att grafiken kommer bli förbättrad. Men dock kan de få tillbaka spelkänslan genom lite justeringar.

ja eller kan man ju spela wolf: ET och sluta gämföra ET:QW med BF. Det är lixom inte ens i närheten. Men spring runt i din sdandlåda och jaga flaggor i BF2 om du vill. Själv kommer jag gå från wolf:ET till ET:QW för att spel stilen i sig är mer än att jaga flaggor. Man GÖR faltiskt någonting, men folk verkar ha stora problem att fatta det. Den enda likehen mellan BF och QW är FORDON end of story


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

ja eller kan man ju spela wolf: ET och sluta gämföra ET:QW med BF. Det är lixom inte ens i närheten. Men spring runt i din sdandlåda och jaga flaggor i BF2 om du vill. Själv kommer jag gå från wolf:ET till ET:QW för att spel stilen i sig är mer än att jaga flaggor. Man GÖR faltiskt någonting, men folk verkar ha stora problem att fatta det. Den enda likehen mellan BF och QW är FORDON end of story

Det har du rätt i. Du hittade det enda som är bra med spelet. Det är kul att vinna! Synd att resten suger :D.

Medlem
Skrivet av Katana:

BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA BETA

Sure, men spelet i beta-versionen är i så fruktansvärt dåligt skick att jag har väldigt svårt att se hur det kan bli något av det hela.

Har gett spelet en andra chans nu, men det var fortfarande lika genomruttet.

Ska ge det en tredje chans imorgon innan jag ger min nyckel till nån annan.

Medlem

Känns som att en hel del missat vad en beta är för något. Det är en tidig version som kan ha evigheter kvar till en färdig produkt. Betan går ut på att idientifiera och koda bort eventuella problem. Betan är inte till för att kidsen skall få spela en bana gratis, det kommer först i och med demot.

Problemet med öppna betatest är att uppskattningsvis 95% bara är där för att spela gratis.Max. 5% testar och försöker identifiera eventuella fel för att sedan rapportera dem till utvecklarna. En ordnad/stängd beta ser helt annorlunda ut och där har man en tät kontakt med utvecklarna. Där går "spelandet" ut på att återskapa buggar så att utvecklarna kan åtgärda dem, inte på att få poäng "ingame".

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Consollus:

Hjälp vad dåligt det är, på alla punkter. Grafik, ljud, kontroll, fysik, känsla o.s.v...

Min respekt för DICE steg rätt mycket efter att ha spelat QW kan jag säga. BF-serien gör allting minst 10 gånger bättre.

jo eller kan man ju använda de 75 IQ du verkar ha och sluta gämföra BF med ETQW

Snyggt! Personligt påhopp bara för att jag säger vad jag tycker...

Jag jämnför med vilket spel jag vill och eftersom BF-serien är vad som kommer närmast QW så är det en rättvis jämnförelse. BF gör allt sååå mycket bättre, som sagt.

Medlem

Jag upplever detta spel som mycket dåligt.

Medlem

Trodde kritiken här inne var överdriven, men till min besvikelse hade jag fel. Det här var faktiskt inte något vidare alls. :/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av nudelsdesign:

ja eller kan man ju spela wolf: ET och sluta gämföra ET:QW med BF. Det är lixom inte ens i närheten. Men spring runt i din sdandlåda och jaga flaggor i BF2 om du vill. Själv kommer jag gå från wolf:ET till ET:QW för att spel stilen i sig är mer än att jaga flaggor. Man GÖR faltiskt någonting, men folk verkar ha stora problem att fatta det. Den enda likehen mellan BF och QW är FORDON end of story

Det har du rätt i. Du hittade det enda som är bra med spelet. Det är kul att vinna! Synd att resten suger :D.

haha haaa, kul kille


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag tycker betan helt ok kul, men måste hålla med om dem flesta att även om det "bara" är beta, så håller inte det här spelet ens i närheten vad jag hade förväntat mig. Och ja även om det bara är beta, för jag vet exakt vad det innebär, så kan man ändå få en fingervisning om hur slutprodukten kommer bli. Jag kommer nog personligen köpa spelet så man har lite variation, men kommer nog inte bli någon BF2/2142 killer som jag själv trott.... Men som sagt, det är gamla mod makers som gjort spelet, och det syns tyvärr...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

ja eller kan man ju spela wolf: ET och sluta gämföra ET:QW med BF. Det är lixom inte ens i närheten. Men spring runt i din sdandlåda och jaga flaggor i BF2 om du vill. Själv kommer jag gå från wolf:ET till ET:QW för att spel stilen i sig är mer än att jaga flaggor. Man GÖR faltiskt någonting, men folk verkar ha stora problem att fatta det. Den enda likehen mellan BF och QW är FORDON end of story

Tycker du att det är fel att jämnföra ett äldre spel mot ett nytt som alla tror sig kommer ta över?

Så för att få tyst på vissa som är väldigt pro ET:QW kan jag väll dra några fördelar som jag anser.

Spelet är mycket mer intensivt även fast det inte är ett högt spelarantal, det ger intensiva strider utan att behöva leta ihjäl sig efter en server med lite gameplay i bf2.

Objectives istället för flags, personligen tycker jag att det är ett roligare sätt att spela. Blir roligare för alla när spelet blir mer koncentrerat och i princip alla anfaller och försvarar samma punkt på kartan, skapar bra strider.

Inte lika fordonsberoende, väldigt många banor i bf2 krävs det fordon för att vinna. I sewers så är det man mot man utan några fordon.

Nu under betan så har folk varit duktiga på att springa till rätt punkt och pumpa på död efter död. Till skillnad mot många i bf2 som avvaktar tills någon annan går in och rensar efter ett litet nederlag.

Så även fast jag är lite negativ till spelet förtillfället finns det mycket positivt runt spelet som är värt att fokusera på. Och vi får hoppas på att det här blir mer lyckat än 2142 och det tror jag att det kommer bli. Lite förändringar i spelbalansen så har nog det här spelet en chans när det säljs senare i år.

Edit: en väldigt stor fördel med spelet är att det är Opengl och stödjer även linux. Är ett stort framsteg för linuxvärlden när stora titlar kommer till linuxvärlden också.

Medlem
Skrivet av Consollus:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Consollus:

Hjälp vad dåligt det är, på alla punkter. Grafik, ljud, kontroll, fysik, känsla o.s.v...

Min respekt för DICE steg rätt mycket efter att ha spelat QW kan jag säga. BF-serien gör allting minst 10 gånger bättre.

jo eller kan man ju använda de 75 IQ du verkar ha och sluta gämföra BF med ETQW

Snyggt! Personligt påhopp bara för att jag säger vad jag tycker...

Jag jämnför med vilket spel jag vill och eftersom BF-serien är vad som kommer närmast QW så är det en rättvis jämnförelse. BF gör allt sååå mycket bättre, som sagt.

kul att du tar det personligt, hade ju jag inte gjort. Men visst BF är ju verkligen helt buggfritt och bra. två panzer skott klarar ju vem som helst mitt på kroppen (syftar på BF 1942) hitboxen har de nog inte ens uppfunnit i det spelet. spelar ju ingen roll hur mycket man pangar på 2 magazin med kulor från en smg klarar alla... and so on...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av nudelsdesign:

ja eller kan man ju spela wolf: ET och sluta gämföra ET:QW med BF. Det är lixom inte ens i närheten. Men spring runt i din sdandlåda och jaga flaggor i BF2 om du vill. Själv kommer jag gå från wolf:ET till ET:QW för att spel stilen i sig är mer än att jaga flaggor. Man GÖR faltiskt någonting, men folk verkar ha stora problem att fatta det. Den enda likehen mellan BF och QW är FORDON end of story

Tycker du att det är fel att jämnföra ett äldre spel mot ett nytt som alla tror sig kommer ta över?

Så för att få tyst på vissa som är väldigt pro ET:QW kan jag väll dra några fördelar som jag anser.

Spelet är mycket mer intensivt även fast det inte är ett högt spelarantal, det ger intensiva strider utan att behöva leta ihjäl sig efter en server med lite gameplay i bf2.

Objectives istället för flags, personligen tycker jag att det är ett roligare sätt att spela. Blir roligare för alla när spelet blir mer koncentrerat och i princip alla anfaller och försvarar samma punkt på kartan, skapar bra strider.

Inte lika fordonsberoende, väldigt många banor i bf2 krävs det fordon för att vinna. I sewers så är det man mot man utan några fordon.

Nu under betan så har folk varit duktiga på att springa till rätt punkt och pumpa på död efter död. Till skillnad mot många i bf2 som avvaktar tills någon annan går in och rensar efter ett litet nederlag.

Så även fast jag är lite negativ till spelet förtillfället finns det mycket positivt runt spelet som är värt att fokusera på. Och vi får hoppas på att det här blir mer lyckat än 2142 och det tror jag att det kommer bli. Lite förändringar i spelbalansen så har nog det här spelet en chans när det säljs senare i år.

Edit: en väldigt stor fördel med spelet är att det är Opengl och stödjer även linux. Är ett stort framsteg för linuxvärlden när stora titlar kommer till linuxvärlden också.

en som verkar ha fattat inte illa Förövrigt tror jag nog att man bör ha spelat ET för att begripa vad det handlar om.

Jag vill inte påstå att jag är speciellt nöjd med betan. Många buggar är det. Men att gämföra den med BF är ju som att gämföra fia med knuff och schack. Båda har pjäser men det ena kräver ju helt klart mer strategi. Vilket spel som är fia och vilket som är schack kan du nog räkna ut själv


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

"Båda har pjäser men det ena kräver ju helt klart mer strategi."

Det är inte det jag syftar på när jag jämnför de båda spelen. Strategin har jag inte hunnit sätta mig in i än, så den har jag inte sagt nåt om. Däremot sånt man märker direkt och som är väldigt lätt att kritisera och jämnföra - grafik, ljud, kontroll, fysik, känsla, animationer o.s.v. Det är de punkterna som jag tycker är tokigt dåliga i QW och där briljerar BF i jämnförelse.

Visst om QW kanske har mer strategiska element i sig, men är det såpass tråkigt att spela som det är så spelar det ingen roll. Enligt mig, och många andra (jag har nog aldrig sett så mycket negativ kritik till ett såpass hypat spel) så är spelet katastrofalt som det är nu.

Skriv svar