Homosexuella attackerar kristna

Avstängd

Läs artikeln här: länk.
På sidan finns även ett videoklipp från YouTube som visar när polisen eskorterade de kristna ungdomarna ut från området och en länk till en av ungdomarnas blogg med ett klipp där hon själv berättar vad som hände.

Inte för att jag vill dra alla över en kant, men det verkar som att homosexuella är mer än bara offer.

#blogg

Medlem

Alla som blir hetsade kan ta till våld. Det borde väl du som kristen veta.

signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Avstängd

Var det där att hetsa? De stod där och sjöng sånger och bad.

Och vadå borde jag som kristen veta? Sen när jag hetsat någon?

Medlem

Vad hade dom förväntat sig egentligen?

Medlem

Någon som ser historien upprepa sig?

För några decennier sedan var det de svarta som var tvugna att kämpa för rättigheten att vara den man är. Nu är det homosexuella.

Att ett fåtal homosexuella är våldsamma har väl ingenting att göra med någonting?

Sen vill jag veta vad som hände. Om de bara gick fram och slog dom eller om det bara var en hotfull stämning p.g.a konverteringsförsök.

Avstängd

Erge: Inte att nästan bli mördade, i alla fall. Se på klippet där en av tjejerna snackar om det.

Mikaelh: Efter vad tjejen snackade om så började det med hot och övergick i våld innan polisen ingrep.

Det jag menar är att många homosexuella hatar. Det är inte så att de sitter och tar emot stryk och kan kallas offer.
Den där gruppen människor (som blev flera hundra stycken) gick till anfall mot ungdomarna. Vad gjorde de? De stod och sjöng och bad. Hur kan det tolkas som offensivt?

De fick frågan varför de var där och svarade att de var där för att tillbe Gud och för att de älskade dem. HUR kan det tolkas som offensivt?

Medlem

Klart som fan dom blir arga när en grupp kristna står i ett gay område och ber för deras "räddning".

Sen kanske man ska ta vissa uppgifter i artikeln med en nypa salt när man ser vad källan är.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Läste bara vad som stod i artikeln. En klassiskt fall av du får vad du ber om. Eller vad skulle säga om jag blir misshandlad för att jag går in i ett av de invandrartätaste områdena i malmö och börjar sjunga svenska nationalsången. Ingen som helst medkänsla med de "kristna" snorungarna som tyckte det var en bra idé. Sen tycker jag självklart att de som började slåss o ha sig borde veta bättre. Men seriöst. Lägg ner konverteringsförsöken, är ju bara efterblivet.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Avstängd

Varsifrån kommer allt om att de stod och bad för deras räddning? De stod och sjöng Amazing Grace. Det är en liten skillnad.

De gick dit och stod och sjöng och bad och det var några som ville prata med dem. Sedan kom andra och började bli hotfulla och det hela spårade ur och slutade nästan i mord.
Och det enda ni kan säga är att de kristna får skylla sig själva och att de homosexuella borde veta bättre?

Om ett gäng nazister hade gått in i ett invandrartätt område och sjungit nazistsånger så är det klart att det hade hänt saker, men om de hade blivit överfallna hade det varit precis lika mycket fel, om inte mer, av de som överföll.

Det de kristna gjorde var inte ens att gå in och provocera och visa hat, utan att gå in och visa kärlek.

Medlem

Lite intressant (efter en snabb google sökning) är att det bara verkar vara kristna "nyhetsmedier" som rapporterat om detta. Vilket får mig att tro att det kanske inte riktigt var så våldsamt som det framgår i artikeln.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

...Sen kanske man ska ta vissa uppgifter i artikeln med en nypa salt när man ser vad källan är.

Precis min tanke också.

Avstängd

Varför tar då Aftonbladet och andra svenska tidningar inte upp det? Enkelt: de gillar inte den nyheten. Homosexuella är bara offer och det är bara synd om dem. Svenska tidningar (inte alla förstås) är inte objektiva.

Om du ser på filmklippet märker du att det trots polisnärvaro förekom hot mot dem. De sa att de visste vilka de var och att de skulle följa dem hela vägen hem.

Är inte det hat, om något? Hat, som svar på kärlek.

Medlem

Hat mot dem som tror att homosexualitet är en sjukdom, något som kan "botas". Och seriöst Elias, inte kan du vara så naiv att du inte förstår att dom kristna var just i det området för att "rädda" dom homosexulla?

signatur

Medlem

Eller så tas det inte upp för det har noll nyhetsvärde* utanför San Fransisco. Speciellt då det var hundra procent självförvållat. Nej de stod inte och skrek slagord mot homosexuella. Det behövs inte. Det räcker med att dom går dit med inställningen "Ni är sämre än oss men vi älskar er ändå". Och ja det är exakt vad dom säger. Inte ordagrant men det är vad dom menar och vad det betyder. Blir bara förbannad när man ser sånt här, kristna som inte strunta i att lägga sig i andras kärleksliv. Speciellt när det är ungdommar som borde veta bättre, men som tyvärr blivit hjärntvättade.

Men nej jag tycker inte det är ok att de började slåss och bete sig som idioter, då det bara är att sjunka till samma nivå. Samt att INGEN skall behöva utstå det som ungdomarna påstås ha blivit utsatta för. Men det gäller ju självklart åt båda håll. Ingen skall behöva utstå att någon kommer hem till dig och börjar predika om hur du inte får älska din pojk/flickvän etc.

*Vilket iofs borde leda till att alla jävla kvällstidningar slänger sig över det och skriver med stora bokstäver "LIKE OMG MOERRD!"

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Man ska aldrig dra alla över en kant bara för de tillhör en grupp. Vi är trots allt väldigt olika från person till person i och med olika HJÄRNOR.

Men en sak är ju säker och det är att det finns fler våldsamma kristna än det finns homosexuella, kristna kan vara förjävliga och det här med religion har vi varit igenom, extrimister och fanatiker kan vara livsfarliga.

Skägg.
10 Chambers

Den här debatten är så infekterad att det rinner var ur mina usb-portar...

Vissa människor hatar, oavsett om de är svarta, bruna, gula, vita, homo, hetero, bi, kristna, muslimer eller judar. Att döma en hell grupp människor bara för ett fåtal av dem utför en handling som skadar andra är minst lika fel som hatet. Det är som att säga att alla muslimer är terrorister eller att alla kristna skulle stötta ett nytt korståg.

signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Vissa människor hatar, oavsett om de är svarta, bruna, gula, vita, homo, hetero, bi, kristna, muslimer eller judar. Att döma en hell grupp människor bara för ett fåtal av dem utför en handling som skadar andra är minst lika fel som hatet. Det är som att säga att alla muslimer är terrorister eller att alla kristna skulle stötta ett nytt korståg.

Kunde inte sagt det bättre själv. Blir inte mer sant än så här.

Medlem

"Din kärlek till din pojkvän är äcklig, smutsig, syndig och en cancersvulst på samhället. Du ska inte ha rätten att gifta dig. Du ska inte ens ha rätten att älska honom!

Men Jesus älskar dig. Vi älskar dig."

Som om den sista meningen skulle göra den första meningen mycket bättre.

Jösses...

Medlem

Men åh, ni fattar inte.

Det här är ju inte riktiga homosexuella.

EliasN grattis till att idiotförklara dig, det här är ju bara dumt att hålla på och fortsätta hata folk för sin sexualitet, var det inte bibeln som skulle vara så fredlig och älska alla och hela fadderullan?

Människor är fortfarande människor även om dom är homosexuella, kristna, svarta, gula, muslimer eller valfritt ord före, det är knappast så att vi är mer eller mindre värda beroende hur vi är som person.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Idioter finns överallt. Spelar ingen roll om det är homosexuella eller inte :P. Det är ändå människor vi pratar om :).

Medlem
Citat:

En ledare i gayrörelsen säger till den lokala tv-kanalen KTVU att aktionen mot de kristna var en helt spontan reaktion mot deras försök att omvända dem.

De vill alltså omvända dem från den hemska homosexualiteten?

Citat:

Vår ledare förklarade att vi är här för att tillbe Gud och för att vi älskar er, berättar en kristen tjej.

Tillbe Gud att de ska bli friska från homosexualiteten?

Avstängd
Skrivet av Rissan:

Hat mot dem som tror att homosexualitet är en sjukdom, något som kan "botas". Och seriöst Elias, inte kan du vara så naiv att du inte förstår att dom kristna var just i det området för att "rädda" dom homosexulla?

Jag kan ju förstås inte mer än gissa i exakt vad de tänkte, men om jag hade gjort det hade jag tänkt så här: homosexuella får utstå mycket hat och våld, och andelen kristna är mycket mindre bland homosexuella än annars. Därför ska vi som kristna visa kärlek och att vi inte är hatare.

Skrivet av spiken:

Den här debatten är så infekterad att det rinner var ur mina usb-portar...

Ja, det finns människor som hatar i varje grupp människor, tyvärr, men koncentrationen är högre i vissa än andra.

Som jag sa i första inlägget: "Det verkar som att homosexuella är mer än bara offer".

Med det menar jag inte att alla homosexuella låter känslorna (hatet, i det här fallet) styra. Jag menar inte att alla homosexuella går runt och hatar. Vissa är bara offer. Det jag menar är att ALLA inte bara är offer. Det är den uppfattningen som vår kära vänstervinklade media i Sverige gillar att ge.

Skrivet av Mikaelh:

"Din kärlek till din pojkvän är äcklig, smutsig, syndig och en cancersvulst på samhället. Du ska inte ha rätten att gifta dig. Du ska inte ens ha rätten att älska honom!

Men Jesus älskar dig. Vi älskar dig."

Som om den sista meningen skulle göra den första meningen mycket bättre.

Jösses...

Sa de det? Nej. De fick frågan varför de var där och sa att de älskar dem.

Om man säger så: alla människor har syndat, men en människa är inte sina handlingar. Det gäller att göra skillnad på sak och person.
Om sak och person vore samma sak hade Jesus aldrig kommit till jorden. Han gjorde det för att han älskar människan.

"Gud älskar oss precis som vi är, det är därför han vill att vi förändrar oss!"
Någon som fattar innebörden av de orden?

Jag tror för övrigt inte att någon vettig människa skulle säga så som du citerade.

Homosexualitet är förresten inte värre än egoism, något som alla människor lider av, i större eller mindre mängd.

Varför är då frågan om homosexualitet så stor? För att den har blivit uppblåst till enorma mängder av förbund som RFSL.

Kristna idag är dåliga på att visa kärlek. Jag är dålig på att visa kärlek gentemot andra människor. Så ska det inte vara. Målet som kristen är att bli mer lik Jesus: att tänka, leva och andas kärlek. Kärlek till andra människor och Gud.

Medlem

"Sa de det? Nej. De fick frågan varför de var där och sa att de älskar dem."

Jag tror inte att det var så okomplicerat. Världen Idag har nog vinklat det en smula. Eller rent av en hel kaka.

Sen var mitt exempel givetvis extremt. Men det är innebörden av vad kristna säger om homosexualitet.

Medlem

www.atheist-experience.com
Sorgligt med vuxna människor som har låtsaskompisar.

Medlem
Skrivet av LoCK:

www.atheist-experience.com
Sorgligt med vuxna människor som har låtsaskompisar.

Matt Dillahunty for president!

Medlem

Eliasen , seriöst om Jesus kom till jorden vafan stack han för då, han som kan föda om sig på nytt och återuppstå och hela faderullan borde inte han några problem att komma tillbaka oavsett om han vart korsfäst eller ej.

Sen kan man ju seriöst undra, det är löjligt enkelt att hitta hål i bibeln och hela den tron, exempelvis varför skulle allt intressant hänt för sådär 1000-3000 år sedan?

Kan inte fanskapet bara dyka upp idag i vår nutid istället, jag menar det är ju 100000000000000 !!! GGR mer lidande i världen idag än det var för 2000 år sedan ffs.

Skit på religion säger jag det håller aldrig..
Vetenskap med FAKTA och BEVIS is the way of the sane.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Eliasen , seriöst om Jesus kom till jorden vafan stack han för då, han som kan föda om sig på nytt och återuppstå och hela faderullan borde inte han några problem att komma tillbaka oavsett om han vart korsfäst eller ej.

Hade du vetat något om religionen hade du vetat varför han dog och sen stack.

Citat:

Sen kan man ju seriöst undra, det är löjligt enkelt att hitta hål i bibeln och hela den tron, exempelvis varför skulle allt intressant hänt för sådär 1000-3000 år sedan?

Man kan hitta många fel i Bibeln och i tro över huvud taget - det du nämner där är inte ett av dem. Någon gång måste de ju ha hänt? Tänk dig att Jesus kom nu, vad skulle de då säga om 2000 år? Jo, "varför kommer han inte i dag, varför hände allting då?".

Avstängd
Skrivet av zauii89:

Skit på religion säger jag det håller aldrig..
Vetenskap med FAKTA och BEVIS is the way of the sane.

Vetenskap: tolkningar av, och slutsatser baserade på fakta.

Vet ni vad jag tycker är sorgligt? Det är de människor som accepterar vetenskapen bara för att de inte orkar tänka.
Det finns saker som tyder på evolutionsteorin och det finns saker som tyder på Bibeln. Det finns saker som talar mot båda. I slutändan handlar det bara om tro, och inget annat.

Bra skrivet, Båtsman, förresten.

Edit: Jag förresten tillägga en sak. Låt mig ta en retorisk extrem angående det här som du sa, Mikael:

Tänk er en mördare. Han har mördat andra människor. En kristen säger åt honom: "Jag tycker inte alls om det du har gjort. Det är avskyvärt och fruktansvärt, MEN, det spelar absolut ingen roll. Gud älskar dig. Han bryr sig inte om vad du har gjort. Det finns alltid förlåtelse att få, oavsett vad du gjort."

Medlem
Skrivet av EliasN:

Vetenskap: tolkningar av, och slutsatser baserade på fakta.

Men den styrkan att vem som helst kan replikera experimenten. Så för att det ska vara vetenskap ska vilken person som helst få samma resultat.

Citat:

Vet ni vad jag tycker är sorgligt? Det är de människor som accepterar vetenskapen bara för att de inte orkar tänka.

Detta gäller allt tycker jag.

Citat:

Det finns saker som tyder på evolutionsteorin och det finns saker som tyder på Bibeln. Det finns saker som talar mot båda. I slutändan handlar det bara om tro, och inget annat.

Här håller jag inte med, men tänker inte gå in mer på det.

Evolutionsteorin handlar inte om tro förresten. Men det kan vi ta i en annan tråd en annan gång, jag har studerande att göra.:)

Citat:

Bra skrivet, Båtsman, förresten.

Tack så mycket.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Edit: Jag förresten tillägga en sak. Låt mig ta en retorisk extrem angående det här som du sa, Mikael:

Tänk er en mördare. Han har mördat andra människor. En kristen säger åt honom: "Jag tycker inte alls om det du har gjort. Det är avskyvärt och fruktansvärt, MEN, det spelar absolut ingen roll. Gud älskar dig. Han bryr sig inte om vad du har gjort. Det finns alltid förlåtelse att få, oavsett vad du gjort."

Problemet med det här är ju att homosexualitet likställs med något så grovt som en massmördare.

Skriv svar