Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Ingen billig version av HL2: Episode Two

Medlem
Ingen billig version av HL2: Episode Two

Genialt att tvinga alla att köpa HL2 och Episode 1 igen om man vill spela Episode 2.

Medlem

50 dollar för en sketen episod?! :/ Snikna jävlar.

Redaktör

Det är ju rätt mycket mer innehåll än bara "en sketen episod": #Portal och #Team Fortress 2. Men det känns mer än lovligt kasst att tvingas "köpa" originalet och Ep. 1 igen...

Edit: bloggat.


signatur
Medlem

Nu får det fan räcka. Med att skjuta upp sin jävla release och sedan göra det som asker skrev... seriöst, hur svårt kan det egentligen vara för dem att släppa den svarta lådan? Det märks förövrigt när EA är i farten.


signatur

// Peace

Inaktiv

köp skiten från steam då?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av halomaki:

Nu får det fan räcka. Med att skjuta upp sin jävla release och sedan göra det som asker skrev... seriöst, hur svårt kan det egentligen vara för dem att släppa den svarta lådan? Det märks förövrigt när EA är i farten.

Du har kanske inte tänkt på att det förmodligen var ekonomiskt oförsvarbart att göra som de först tänkte?

Har du bra inblick i vilka kostnader och resurser som krävs för att göra spel i HL2's kaliber?

Nog fasiken är företag intresserade av att gå med vinst, men en expansion plus två bonusspel (som båda ser lovande och välgjorda ut) för en femhundralapp är banne mig prisvärt.

Jag brukar inte uttrycka mig om sånt här annars men efter allt tjat i Starcraft-tråden om dittan och dattan behöver jag ventilera mig.

Just nu är jag fullständigt trött på människors fruktansvärt töntiga klagande och negativa attityd.
Vissa som skriver på det här forumet är värre än kärringarna som gråter över att en tavla hänger snett nere på statsbiblioteket.

Medlem

men seriöst, nu får spelföretag slut att bli giriga!

jag tycker det är helt fel att jag skall behöva köpa spel som jag redan äger för att spela "moddar" och Expansioner!

seriöst vad tänker de med!

Medlem

Jag vill då inte köpa HL2 och Episode 1 igen. Man börjar tröttna på valve.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

greedy bastards.....
fan heller....
hoppas dom släpper episode2 och de andre via steam...
STEAMING PILE OF SHIT


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Jag tycker att dom gjort ett korrekt beslut. Bara förvirrande med olika versioner, du kan ju dessutom sälja HL2 + EP1 om du vill.
Dom borde göra samma grej till trean också - endast en box.

Självklart kommer jag att köpa spelet på Steam, så vem bryr sig om hur boxarna ser ut

Medlem

Det här är väl enbart för låd-versionen av Episode 2 eller? Jag förstår inte vad folk blir så irriterade över, du måste ju ändå ha Steam för att köra det hela, varför bara inte köpa det på Steam? :\

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Vissa som skriver på det här forumet är värre än kärringarna som gråter över att en tavla hänger snett nere på statsbiblioteket.

QFT

Medlem

350 kr alltså, inte så värst?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Håller med tompa, skitsamma om man får nå extra kopior kan man väll ge bort dom till en kompis eller nått.. sen lär väll blackbox versionen komma tillbaka ändå är ju fortfarande en stund kvar till höst om inte mer så folk lär väll klaga på att få den tillbaka.

Medlem

Jag vill då bara ha Team Fortress 2! Portal och EP2 behöver jag inte. Inte fan betalar jag full pris bara för att få det! Idioter.

Medlem

Faen, Orange box är så in i Hvete ful.

Jag älskar att ha boxarna ståendes på hyllan...men nu blir det pissat på ett papper och det callas boxart...jojomensan.
Blir nog att göra egen.

Åsså kommer man ha tre Hl2, wee!

Medlem

pff inte en chans att jag tänker köpa EP2 för $50 ge er valve

Medlem

Står inget om detta även gäller for oss som tänker köpa via Steam. Förhoppningsvis kan man köpa Episode 2 separat där för en billig peng annars blir det inge kul.

/ LordDaimos

Medlem

jag är inte dugg intresserad av extra kopior på spel jag redan äger, jag vill bara kunna spela EP2 utan att få sånt man inte behöver , men om det ska va så jävla viktigt. så kan valve slänga sig i väggen.. -.-

Medlem
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av halomaki:

Nu får det fan räcka. Med att skjuta upp sin jävla release och sedan göra det som asker skrev... seriöst, hur svårt kan det egentligen vara för dem att släppa den svarta lådan? Det märks förövrigt när EA är i farten.

Du har kanske inte tänkt på att det förmodligen var ekonomiskt oförsvarbart att göra som de först tänkte?

Har du bra inblick i vilka kostnader och resurser som krävs för att göra spel i HL2's kaliber?

Nog fasiken är företag intresserade av att gå med vinst, men en expansion plus två bonusspel (som båda ser lovande och välgjorda ut) för en femhundralapp är banne mig prisvärt.

Jag brukar inte uttrycka mig om sånt här annars men efter allt tjat i Starcraft-tråden om dittan och dattan behöver jag ventilera mig.

Just nu är jag fullständigt trött på människors fruktansvärt töntiga klagande och negativa attityd.
Vissa som skriver på det här forumet är värre än kärringarna som gråter över att en tavla hänger snett nere på statsbiblioteket.

Jag tycker att herr listig ska ta och lugna ned sig en aning efter sitt äventyr i Starcraft-världen.

Jag förstår hur svårt det kan vara att tillverka något kvalitetsspel i en sådan anda. Det jag är trött på, det du missade i mitt (enligt det sättet du skrev på) "krypterade inlägg", är att de nu skjutit fram releasen ett antal gånger och att de nu inte lovar saker som de lovade för en stund sedan. För du förstår, ett spelföretag ska inte bara tänka på pengar, utan dem ska även tänka på communityn... men så är det tyvärr inte i de flesta fallen.

För att förenkla det hela för dig. Det jag sa vara att: Jag och många andra, då menar jag väldigt, väldigt många andra har fått nog av deras uppskjut. Jag sa även att dem inte borde lova saker som dem sedan inte kan leverera, som du märker så saboterar det deras rykte på ett eller annat sätt... men det lägger sig snabbt som tur är.

Snälla prata inte så invecklat om de resurser och kostnader kring spelutveckling när du egentligen inte vet ett smack. Garry kunde böja och töja på source-motorn med 10 dollar i fickan. Lägg fram de obefintliga fakta kring spelets utveckling och alla extraordinära kostnader så blir jag nöjd... eller föresten, låt bli, jag orkar inte skriva tillbaka igen. Har fått min sak sagd och ska ta och kila vidare.

Snälla för guds, "eller vad du nu än tror på"-s, skull, misstolka inte detta inlägg... för du får inget nytt tillbaka.


signatur

// Peace

Medlem

Men va i...
Black box var helt perfekt, de spelen jag ville ha, inte mer inte mindre. Men nu kommer jag vara tvungen att köpa en lite dyrare version och få två spel jag redan har. :/

Gäller detta förresten om man köper över Steam? Hoppas inte ffs...

Medlem

Är dom helt dumma eller? Dom kommer förlora mer på det här än dom kommer tjäna. :/

Jag vill INTE betala för två spel som jag redan har ffs!!

Tack Valve för att ni straffar de trogna fansen! :evil:

Medlem

Om det ska ta så här lång tid att utveckla en expansion så kanske de borde se över sina rutiner eller anställa mer folk. Är inte Valve tillräckligt stora för att kunna släppa expansioner fortare eller? Det är ju kul att man får Portal och Team Fortress 2 med, men fullpris är ju att ta i. Sen så kostar det ju inte 350kr i Sverige, för i USA visas inte priserna inklusive moms, så det blir runt 500kr som vi får punga ut, om man inte då är smarta bertil och köper via Steam istället om man redan har de andra spelen. Med en så ful förpackning och ingen manual så är det enda minuset med Steam köp egentligen de sopiga servrarna.

Medlem

Köper nog detta till xbox360 eller ps3 om man nu är tvungen att köpa hl2 och episod 1 också. Istället för att köpa till pc och man får 2 spel man redan har till pc.

Medlem

Undrar hur det blir i Steam då, om det fortfarande går att köpa Black Box där?

Medlem

Tror väl detta är ett drag att få igång distributionen över steam lite mer, vilket jag ser negativt till.. Detta straffar snarare folk som varit trogna retailköpandet av spelen tills nu, som jag själv, stort sett, Vilket inte är annat än korkat. Konservativ som man är vill man gärna ha det där fodralet i hyllan.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Just nu är jag fullständigt trött på människors fruktansvärt töntiga klagande och negativa attityd.

Medlem

Jag är trött på att folk klagar på att folk klagar.

Medlem

Jag gillar också att ha en fysisk kopia uppe i hyllan och för mig som redan köpt HL 2 och Episode 1 så är det ett spark i skrevet att behöva betala extra för saker som jag redan köpt. Jag kommer antagligen köpa det, men smärtsamt är det. Från att episoden först skulle kosta 200-250kr till 350kr till nu ca 500kr (kör med den fina ggr 10 regeln som ger ett ungefär).

123
Skriv svar