Xbox 360 Elite dissekerad

Robot
Inaktiv
Xbox 360 Elite dissekerad

Frågan är vad priset blir i sverige.

Klart en bra fåga om man ska välja Xbox360 eller PS3 först.
Linux och blueray gör det väldigt frestande med en PS3. Synd att MS inte kan kompensera för det men XNA är ju ett intresant initiativ ändå. Roligt om konsoler kunde vara lite mer öppna.

Medlem

Är väl inte riktigt det som är meningen med de men jag håller med dig det hade varit roligare Fast nu är ps3.an väldigt moddbar iaf

Medlem

Fy vad den är ful.

Inaktiv

Såg nice ut!

Medlem

Vore trevligare om dom kom med ett mindre inbyggt nätaggregat och fläktar som låter mindre. Då skulle det vara en större chans att man skulle köpa ett Xbox360 istället för att se på PS3.

Inaktiv

Synd att man köpte ett 360 när det var nytt då :/

Medlem

trevligt en sådan här blir det, om jag inte måste vänta tills NOV...

Medlem

Retar mig nått kopiöst på HDMI-kabeln.... det som följer med är ju en HDMI-HDMI-kabel.
Varför kan dom inte bara göra en Xbox360-HDMI-kabel som passar till Premium-versionen också?
Jag är nästan säker på att det är fysikst möjligt att tillverka en sådan kabel men då är det ju ingen vits med att köpa Elite-versionen. Vi som inte har Elite-versionen... hur ska vi göra för att få 1080p-upplösning? Har man tur fixar TVn det via Komponent annars ligger man kasst till.

[EDIT]: Sen tycker jag faktiskt att Premium/Core versionens vita färg är snyggare. Det har funnits allt för många svarta spelkonsoller genom tiderna.

Medlem

Emret, om du kollar en bit ner på sida 1 ser du en bild på hdmi-utgången samt en bil på ett litet chip. Detta hör helt ihop med
hdmi och finns inte på vanliga 360n... så det går nog knappast att bara fixa en 360->hdmi-kabel. Lite olika tekniker i överförningsteknikerna..

Medlem

Tycker det är grymt irreterande att de släpper olika versioner av en konsol, de borde ha släppt nån form av uppgraderings kit isf.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av Emret:

Retar mig nått kopiöst på HDMI-kabeln.... det som följer med är ju en HDMI-HDMI-kabel.
Varför kan dom inte bara göra en Xbox360-HDMI-kabel som passar till Premium-versionen också?
Jag är nästan säker på att det är fysikst möjligt att tillverka en sådan kabel men då är det ju ingen vits med att köpa Elite-versionen. Vi som inte har Elite-versionen... hur ska vi göra för att få 1080p-upplösning? Har man tur fixar TVn det via Komponent annars ligger man kasst till.

[EDIT]: Sen tycker jag faktiskt att Premium/Core versionens vita färg är snyggare. Det har funnits allt för många svarta spelkonsoller genom tiderna.

du kan köra 1080p om du köper en xbox-VGA/dvi kabel, då kan du köra 1080p. anlednignen varför dom har HDMI-HDMI är för att dom uppdaterat ana -chipet till ett Hana chip som som du förstår producerar HDsignaler.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Citat:

In our opinion the Xbox 360 Elite is the best value in gaming to date. Not only do you get the 120GB hard drive and HDMI port but Microsoft spares no expense and included a nice HDMI cable AND the original HD/SD combo cable. This truly was a surprise to see both cables included with the Elite and is very appreciated. The black case, controller and accessories are very sexy. Microsoft has a winner with the Xbox 360 Elite!

Blir nog köp! (Y).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Emret:

Retar mig nått kopiöst på HDMI-kabeln.... det som följer med är ju en HDMI-HDMI-kabel.
Varför kan dom inte bara göra en Xbox360-HDMI-kabel som passar till Premium-versionen också?
Jag är nästan säker på att det är fysikst möjligt att tillverka en sådan kabel men då är det ju ingen vits med att köpa Elite-versionen. Vi som inte har Elite-versionen... hur ska vi göra för att få 1080p-upplösning? Har man tur fixar TVn det via Komponent annars ligger man kasst till.

[EDIT]: Sen tycker jag faktiskt att Premium/Core versionens vita färg är snyggare. Det har funnits allt för många svarta spelkonsoller genom tiderna.

du kan köra 1080p om du köper en xbox-VGA/dvi kabel, då kan du köra 1080p. anlednignen varför dom har HDMI-HDMI är för att dom uppdaterat ana -chipet till ett Hana chip som som du förstår producerar HDsignaler.

Är inte VGA-kabeln låst till 720p?

Inaktiv
Skrivet av Daniel_Met:

Fy vad den är ful.

Hur ser du det? Det är ju bara bilder på diverse kretskort?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Tycker det är grymt irreterande att de släpper olika versioner av en konsol, de borde ha släppt nån form av uppgraderings kit isf.

Håller med dig. MS borde erbjuda oss med en gammal 360 en uppgradering så även vi får HDMI, vare sig det kostar eller inte. Det var dåligt av MS från början att inte inkludera en HDMI-port, va fan tänkte dom med egenligen?

Medlem

Undrar om den repar skivor.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av halomaki:

Undrar om den repar skivor.

Vore konstigt om den gjorde det... Det har aldrig min Premiumversion gjort.

Medlem

Öh, Premium har väl egentligen inga möjligheter att skicka ut en digital signal så det vore tämligen meningslöst med att först göra en DAC omvandling och sedan omvandla detta till HDMi, såsom ni föreslår

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

Öh, Premium har väl egentligen inga möjligheter att skicka ut en digital signal så det vore tämligen meningslöst med att först göra en DAC omvandling och sedan omvandla detta till HDMi, såsom ni föreslår

Borde ju bli en prissänkning på den äldre versionen. Kan inte tänka mig att de säljer särskilt bra om nu inte elite blir väldigt mycket dyrare vilket den inte borde bli om den ska kunna konkurrera med PS3. åh well... den som lever får se.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Synd att man köpte ett 360 när det var nytt då :/

Många butikskedjor i USA erbjuder ju folk att byta in sina gamla Xbox:ar när man köper en Elite så jag tror inte det skulle vara omöjligt att få någon liknande deal här om tillräckligt många ville ha det.

Annars kan man ju sälja begagnat!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Håller med dig. MS borde erbjuda oss med en gammal 360 en uppgradering så även vi får HDMI, vare sig det kostar eller inte. Det var dåligt av MS från början att inte inkludera en HDMI-port, va fan tänkte dom med egenligen?

Dom tänkte att dom ville lansera konsollen då och inte ett år senare som Sony var tvungna att göra.
Det var nämligen så att HDMI 1.3 (ungefär) inte var spikat hur det skulle funka och prata med andra hdmi-apparater. För även om det fanns många många tv-apparater med hdmi så räckte det med en äldre version av hdmi's protokoll men inte för apparater som ska skicka ut signalerna. De första apparaterna som kunde skicka ut hdmi (med hdcp) kom först senare.
Det var INTE möjligt att ge den första 360 en hdmi.
Däremot kunde man fått en dvi, fast då utan hdcp, och då blir det ingen hd-dvd uppspelning.

Flakmonkey
Skrivet av Lundis:

Dom tänkte att dom ville lansera konsollen då och inte ett år senare som Sony var tvungna att göra.
Det var nämligen så att HDMI 1.3 (ungefär) inte var spikat hur det skulle funka och prata med andra hdmi-apparater. För även om det fanns många många tv-apparater med hdmi så räckte det med en äldre version av hdmi's protokoll men inte för apparater som ska skicka ut signalerna. De första apparaterna som kunde skicka ut hdmi (med hdcp) kom först senare.
Det var INTE möjligt att ge den första 360 en hdmi.
Däremot kunde man fått en dvi, fast då utan hdcp, och då blir det ingen hd-dvd uppspelning.

Tyvärr använder ju inte Xbox 360 Elite HDMI 1.3 utan 1.2a... visst, det är inte viktigt för så många, men med tanke på att konsolen släpptes efter PS3 så känns det rätt kasst faktiskt :/

Jag skulle dock gärna ha en 360 Elite, men bara för att den måste vara tystare än den jag har nu ^^

Medlem

Stor besvikelse, varför förbövelen har dom inte fixat dammsugarljudet? Vet inte hur länge min 360 varit avstängd, 2 månader kanske. Blir vansinnig på ljudnivån!

1
Skriv svar