Forza Motorsport 2 avbildat

Robot
Medlem
Forza Motorsport 2 avbildat

Aww :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

faktiskt inte överdrivet snyggt tbh

Inaktiv

Tycker mig se samma problem på de flesta ps3- och xbox360-spel -- de överdriver rörelseoskärpe-effekterna och (vad det nu heter på svenska) depth-of-field för att showa off. Ser onaturligt ut.

Medlem

Spelet är definitivt snyggare in motion än dessa bilder.

Inaktiv
Skrivet av mill:

Tycker mig se samma problem på de flesta ps3- och xbox360-spel -- de överdriver rörelseoskärpe-effekterna och (vad det nu heter på svenska) depth-of-field för att showa off. Ser onaturligt ut.

det där är rent bullshit...det är mycket depth of field i pgr3 och det stör inte mig det minsta. för övrigt är det mesta som du ser med ögonen suddigt...det är bara det du tittar på som är skarpt, resten suddigt

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Jinx:
Skrivet av mill:

Tycker mig se samma problem på de flesta ps3- och xbox360-spel -- de överdriver rörelseoskärpe-effekterna och (vad det nu heter på svenska) depth-of-field för att showa off. Ser onaturligt ut.

det där är rent bullshit...det är mycket depth of field i pgr3 och det stör inte mig det minsta. för övrigt är det mesta som du ser med ögonen suddigt...det är bara det du tittar på som är skarpt, resten suddigt

Ja precis, svårt att själv se det, men det är mkt lättare om man använder en kamera.

Svårt att dömma av screenshotsen, men på tex http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=43401 så ser skärpedjupet på tok för kort ut, speciellt med den bildvinkeln. Dock kan det vara rörelseoskärpa.

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=43399 ser bra mkt mer realistiskt ut.

Speciellt de där "glödeffekterna" på högdagrar i diverse spel är dock ännu mera överdrivet använt och ser sjukt onaturligt ut.

Inaktiv
Skrivet av Jinx:

... det är mycket depth of field i pgr3 ...

Hur kan man ha "mycket"? Antingen är det kort eller långt.

Medlem

Härligt att dem har med trueno'n i Forza 2 med.
Roligare Driftbil finns ej


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem
Skrivet av mill:

Tycker mig se samma problem på de flesta ps3- och xbox360-spel -- de överdriver rörelseoskärpe-effekterna och (vad det nu heter på svenska) depth-of-field för att showa off. Ser onaturligt ut.

Dem här bilderna är helt klart behandlade med Photoshop eller nåt liknande bild program. Så rörelse effekterna är pålagda efter. Kommer inte se ut så "in-game". Därför är stillbilder så värdelösa nuförtiden, man vet att 99% av alla bilder är efterbehandlade på nåt sätt. Så tänk inte så mycket på det nu, vänta tills spelet är släppt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Inte så snyggt om jag ska vara ärlig :/

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av mill:

Tycker mig se samma problem på de flesta ps3- och xbox360-spel -- de överdriver rörelseoskärpe-effekterna och (vad det nu heter på svenska) depth-of-field för att showa off. Ser onaturligt ut.

Dem här bilderna är helt klart behandlade med Photoshop eller nåt liknande bild program. Så rörelse effekterna är pålagda efter. Kommer inte se ut så "in-game". Därför är stillbilder så värdelösa nuförtiden, man vet att 99% av alla bilder är efterbehandlade på nåt sätt. Så tänk inte så mycket på det nu, vänta tills spelet är släppt.

Photoshop behövs inte för att skapa snygga ingame-bilder. Se bara på Garry's Mod till HL2, med den modden kan du ju i princip göra bilderna hur du vill. PGR3 har också en schysst kamera-funktion där du lätt kan justera fartkänslan m.m. Men visst brukar Photoshop vara inblandad i de flesta bilderna, helt klart.

Medlem

PGR 3 är fortfarande bäst!

Inaktiv
Skrivet av mill:
Skrivet av Jinx:

... det är mycket depth of field i pgr3 ...

Hur kan man ha "mycket"? Antingen är det kort eller långt.

jag kanske tänker fel, men jag har fått för mig att depth of field är skärperdjup...hur som helst blir det mer eller mindre suddigt beroende på hur det är inställt

Medlem
Skrivet av Jinx:

jag kanske tänker fel, men jag har fått för mig att depth of field är skärperdjup...hur som helst blir det mer eller mindre suddigt beroende på hur det är inställt

Nej du tänker rätt
Skärpedjup = Deapth of field
Rörelseoskärpa = Motion blur

Visst håller ja med om att det är lite överdrivet i bilderna. Men jag tror inte man ser det lika mycket under spelets gång så att säga.

Och ja skulle nästan snarare vilja säga att alla de flesta bilspel (eller spel överhuvudtaget) UTAN deapth of field m.m. är MER orverkliga. För vi ser aldrig allt skarpt. Bara den lilla yta vi fokuserar blicken på är skarp. Rest av synfältet är "blurat". Men de tänker vi ju inte på.

Men sedan behöver man ju inte överdriva denna effekt i spelen. Ja menar. Vi har ju fortfarande våran "egna" inbyggda motion blur m.m. Så de blir ju liksom kaka på kaka om man brer på för mycket så att säga

Inaktiv
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Jinx:

jag kanske tänker fel, men jag har fått för mig att depth of field är skärperdjup...hur som helst blir det mer eller mindre suddigt beroende på hur det är inställt

Nej du tänker rätt
Skärpedjup = Deapth of field
Rörelseoskärpa = Motion blur

Visst håller ja med om att det är lite överdrivet i bilderna. Men jag tror inte man ser det lika mycket under spelets gång så att säga.

Och ja skulle nästan snarare vilja säga att alla de flesta bilspel (eller spel överhuvudtaget) UTAN deapth of field m.m. är MER orverkliga. För vi ser aldrig allt skarpt. Bara den lilla yta vi fokuserar blicken på är skarp. Rest av synfältet är "blurat". Men de tänker vi ju inte på.

Men sedan behöver man ju inte överdriva denna effekt i spelen. Ja menar. Vi har ju fortfarande våran "egna" inbyggda motion blur m.m. Så de blir ju liksom kaka på kaka om man brer på för mycket så att säga

exakt...

Medlem

Nu är det 3 spel som jag vill ha som kommer i Maj Mass Effect, Spider-Man 3 också det här, man får ju en lättare plånbok iaf

KoP
Medlem
Skrivet av KingeN:

Inte så snyggt om jag ska vara ärlig :/

är du en sån som tittar på screenshotsen på baksidan av spelkartongen och därifrån beslutar huruvida du ska köpa ett spel eller inte? :S

1
Skriv svar