Nya Battle of Britain-bilder

Skribent
Nya Battle of Britain-bilder

Mannen bakom den hyllade flygsimulatorn IL-2 Sturmovik, Oleg Maddox, arbetar för närvarande med projektet Storm of War: Battle of Britain. Det var ett tag sedan han släppte skärmdumpar för allmänhetens beskådan, men nu äntligen har han börjat ge oss lite smakprov av vad som komma skall. Och det ser sannerligen inte illa ut.

Kolla bara in detaljerna på dessa lok och vagnar:

Detaljrikedomen på fordonen är helt otrolig (och ja, alla dörrar, hjul, fjädring och andra rörliga delar är animerade):

Detaljerna på en Bf-109:a:

Detaljerna på en Ju-87 Stuka:

Slitage på flygplanen är även simulerat, vilket denna bild på en Spitfire visar tydligt:

Releasedatum är ännu inte bekräftat, men jag skulle tippa på Q2 2010.

#blogg

Medlem
Nya Battle of Britain-bilder

Ser helt sjukt bra ut.
Trevligt förövrigt när man stöter på Svenskar som vet vad BoB och IL2 är, jag har länge lirat IL2 och måste säga att BoB är det spelet jag ser fram emot mest av alla.

Kör du något online eller? Jag lirar med hyperlobby rätt ofta.

Förövrigt måste man ge credd till Oleg och gänget alltså, redan när IL2 släpptes var det grymt realistiskt och autentiskts, och än idag är det ingen flyg simulator som överträffar det.

WW2 <3

Skribent

Jag spelar mest offline. Men det blir sällan det med. Felet med IL-2 är ju att det är en aning stelt i singleplayer. Vi får hoppas att Battle of Britain blir bättre på den punkten.

1
Skriv svar