Miyamoto kritiserar tredjepartsutvecklare

Robot
Medlem

Känner med han, heh.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Och det enda tipset jag kan ge till honom är öppna upp för homebrew spel. Billig hårdvara med unik kontroll öppnar upp en ganska stor värld för egenutvecklade spel.

Inaktiv
Medlem

Även Nintendo är trötta på alla halvdana portningar från PS2...

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Om de tar bort regionslåsningen så finns det ju en massa bra spel att välja på! Ge oss en FreeLoader nu!

Medlem

Har inte denna kille själv enbart släppt en gamecube port till Wii än sålänge?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har inte denna kille själv enbart släppt en gamecube port till Wii än sålänge?

Skrivet av FZ:

Nintendos starke man Shigeru Miyamoto att det beror på att Wii-projekten inte utförs av företagens främsta utvecklare.

Dels så är det kanske bästa portningen någonsin, och dels skulle jag inte vilja påstå att Miyamoto inte är en av företagets främsta utvecklare.

Medlem

^-- Portning är en portning, Så om portningarna görs bra så skulle man i princip bara kunna förra över ett antal spel från ps2an och alla skulle vara nöjda?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Portning är en portning, Så om portningarna görs bra så skulle man i princip bara kunna förra över ett antal spel från ps2an och alla skulle vara nöjda?

Nepps, Wii kommer aldrig kunna överleva enbart på portningar från ps2, och portningarna som görs måste göras förbannat bra, så är det.

Portning är en portning, så sant som det är sagt. Men nu bashade ju Nintendo inte på just portningar, utan att utvecklarna inte gjorde det dom skulle kunna med konsolen.

Flakmonkey
Skrivet av Jarulf:

Dels så är det kanske bästa portningen någonsin, och dels skulle jag inte vilja påstå att Miyamoto inte är en av företagets främsta utvecklare.

Påstår heller aldrig att han är deras främsta utvecklare, men han är av företagets viktigaste personer. I allt större utsträckningen som en ren galjonsfigur, men han har även enormt mycket att säga till om när det kommer till Nintendos riktning.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Jarulf:

Påstår heller aldrig att han är deras främsta utvecklare, men han är av företagets viktigaste personer. I allt större utsträckningen som en ren galjonsfigur, men han har även enormt mycket att säga till om när det kommer till Nintendos riktning.

Det var riktat till Drunken_monkey_boxer, inte till dig

Flakmonkey

Du quotade ju den nyheten jag skrev

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Du quotade ju den nyheten jag skrev

För att visa att det inte var portningarna han klagade på, utan utvecklarna ^^

Inaktiv

Hoppas de lär sig använda kontrollen till max, så man kan få ett bra golfspel.. Eller lira topspin med en riktigt bra fungerande kontroll skulle vara nice!

Inaktiv

ny tillverkade spel är det ju på g en hel del, så på nya spelfronten är det nog ingen fara.

och portning av ps2 och xbox spel är inte fy skam, om dom då görs bra,
finns väl högvis med ps2 och xbox spel som kan få nytt liv med wii´s kontroller.

köpte blazing angels till 360 för ett tag sen å tyckte det va rätt så kul,
men nu när det är på wii så är det tok kul att flyga med kontrollerna,
går lätt å smidigt. visst är det inte 360 grafik, men
det ser bra ut och flygkänslan är fin.

köpte även need för speed carbon till wii,
och vet att det är ett sågat spel av många,
men tycker det är kul å köra med wii kontrollen.

1
Skriv svar