Italien tjuvstartar med Playstation 3

Robot
Italien tjuvstartar med Playstation 3
Medlem
Italien tjuvstartar med Playstation 3

Vilka jävla svin, det där borde ju företagen få betala för tycker jag.

Medlem

Blir intressant att se om de får nått "straff" för det. Man har ju hört om hur de hotat med att inte sälja via dom som tjuvstartar, men i detta fallet så skulle väl det innebära att de förlorar större delen av marknaden i italien? Låter som ett sånt straff skulle skada sony mer än butikkedjorna tycker jag, så blir intressant att se vad de kan hitta på istället.

Det lär väl iofs va kontrakt skrivna på när de får börja sälja så det är väl rätt enkelt fall med skadestånd för kontraktsbrott om itne annat

Medlem

^-- Tror inte sony direkt har uttrymme för att bara köra sanktioner mot stora butikskedjor i t ex italien i detta fall

Medlem

Vad i helvete...

Medlem

Hahaha, oops. Rätt kul ändå

Medlem

Haha vad bra. Så fånigt att sitta och vänta på skiten om man vill ha det.

Medlem

för helvete, nu får man ta bilen ner då


signatur

Meep!

Medlem

Fusk fusk fusk!

Vart är Phil? De behöver smisk!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Spagettihjärnor säger jag bara....Calzonelandet strikes again! Inte för jag bryr mig särskilt mycket om dom får ut sina PS3or ett par tidigare men att bryta ett lanseringsdatum är så förbannat lågt... Pffffttt
Nåja på fredag sitter man framför Motorstorm, hehe 8)

Medlem

Gissar att det var en kedjereaktions grej, någon började sälja de ex de fått in för att fånga upp så stor del av köparna de hade kapacitet för, sen följde resten av försäljarna på.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Forza Italia eller hur man nu säger

Inaktiv

Bra, bara dumt att vänta om de har maskinerna redan. Företagen i Italien lyssnar på sina kunder vilket är bra.

Medlem

2 Dagar tidigare...

Enda anledningen till att jag beställer från webhallen är att det är god chans till några dagar tidigare än release-dag. Gick prima när när jag beställde FF 12 t ex

Detta kanske var lite mer omfattande, men orka bry sig.

Edit: Å andra sidan lägger det fram uppenbara konkurensproblem företag emellan...

Medlem
Skrivet av foock:

2 Dagar tidigare...

Enda anledningen till att jag beställer från webhallen är att det är god chans till några dagar tidigare än release-dag. Gick prima när när jag beställde FF 12 t ex

Detta kanske var lite mer omfattande, men orka bry sig.

Edit: Å andra sidan lägger det fram uppenbara konkurensproblem företag emellan...

Jo fast då de gäller förbokning via internet, och speciellt när releasedagen är på en fredag så är dom nästan tvungen att skicka ut i förtid, så det är säkert många som kommer få sitt PS3 imorgon. Det är ju värre om dom ställer fram enheterna i butikerna två dagar innan medan andra länder håller releasedatumet. Men en sak kan jag ju lova, Sony kommer prioretra Italien sist när de gäller support och leverans nu när dom brutit ett avtal.

Medlem
Skrivet av dosman:

Bra, bara dumt att vänta om de har maskinerna redan. Företagen i Italien lyssnar på sina kunder vilket är bra.

tror inte det är kunderna de lyssnar på
money talks...

Medlem

Ser inte problemet.
Har dom redan straffat oss europereer med att vänta så här länge så förtjänar dom inte bättre.

Vi fick in sex stycket på jobbet idag. gissa om dom väntar på lagret eller inte hehe.

Inaktiv

Själv så bor jag i Milano just nu. Det kanske blir ett PS3 tidigare än väntat.... Synd bara att inga spel är på engelska här.

Medlem
Medlem
Skrivet av Efraim:

vem bryr sig

skulle säga samma sak


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Efraim:

vem bryr sig

riktigt bra inlägg...tack...

1
Skriv svar