Betanycklar till The Lord of the Rings Online

Medlem
Skrivet av Notumforce:

va sjutton sitter ni i denna tråd o muttrar om då?

mm..finns ju ett helt wow forum att whina på vettja!

Medlem

För den som inte fick en nyckel så finns det oändligt med nycklar hos Fileplanet, de har i nästan en vecka nu haft öppen beta till alla europeiska användare, allt du behöver göra är att skapa ett gratis konto.

Jag tror då allt att denna kan ta en hel del folk från wow, de flesta jag känner har börjat tröttna på WoW men det finns helt enkelt inget annat som är så lätt men samtidigt roligt att det funkar.

Medlem

Har testat betan ett par dagar nu och tänkte dela med mig av mina åsikter om det. LOTRO har mycket av det jag sett i andra MMORPG de senaste generationerna, väldigt mycket är lånat av bl.a. WoW. Det jag tycker är lite skönare med LOTRO dock, förutom att det är baserat på ett av litteraturens absolut största mästerverk, är att det inte känns lika förenklat som WoW. Du leds inte i handen lika mycket i början, bara lite för att komma igång. allt har en knapp färdig i WoW känns det som, LOTRO riktar sig dock till de som redan spelat MMO's och RPG's tidigare.

Grafiken är helt klart mycket mer "realistisk" än WoW, det är inte samma stilistiska utseende och inte heller "komiskt" på samma sätt. Det kan vara LOTRO's svaga punkt om man tänker efter. Visst, man får inte in mainstream-spelarna i samma omfattning som i WoW då det är såpass pliktroget böckerna som det är, men samtidigt kanske det skrämmer bort de som faktiskt gillar böckerna (och kanske någon som såg filmerna först och sedan fastnade för Tolkiens värld) då de kanske hoppas på lite "glimten-i-ögat"-känslan.

LOTRO kommer passa rollspelarna bäst, utan tvekan. Visst, det kan locka några andra att vara med i några månader men sedan faller de nog tillbaka till WoW eller vilket spel de nu spelade innan.

För min del är LOTRO en oslipad diamant. Jag älskar böckerna och gillar Jacksons tolkning i filmerna och jag har grymt kul när jag springer omkring i Shire och lämnar post, tappar hakan i Thorin's salar när man ser hur magnifikt det är, eller jagar björn i vinterklädda berg. Kommer detta hålla då är frågan.

Som jag ser det gör de ett stort fel när de i princip tänker köra "Episoder" med detta spel... Rohan, Gondor, Mordor m.fl. finns inte i LOTRO nu, alls. De områdena kommer släppas allt eftersom som add-ons. Det stora problemet jag ser med detta är vad spelarna ska göra medan de väntar, och hur de tänkte lösa spelarnas levlar. När t.ex. Rohan och Gondor släpps kommer många, många spelare redan vara lvl 50. Om de tänker lägga till fler levlar är det i princip ointressant för nya spelare att vara i dessa områden då de säkerligen kommer anpassa dem till de höglevlade spelarna. Alla kommer inte heller köpa alla add-ons, så är det alltid. Därför skrämmer man bort de som tror att de kommer få följa Frodo i hans fotspår.

Oj, nu har jab babblat på nog. Jag trivs gott i LOTRO för tillfället men bävar som sagt för hur detta kommer arta sig. Bara hålla tummarna.


signatur

- r4z0r -

Medlem

angående grafiken så soppa den mattan med alla andra liknade spel på marknaden.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av UOme:
Skrivet av Vargavinter:

Jag hoppas du vet att LOTR-Online inte är baserat på filmerna alls?

Men är nog inte filmerna som jag stör mig på så mycket utan nog mer att varenda jävel å dens bror vill spela nu för lotr e så "coolt"
Förr var det ju vettiga folk som tyckte om lotr å hade läst böckerna å var insatta i världen osv

Lite vrickad syn det där. Lite nazi kör över det "bara en speciell grupp får ha kul i som mig".. Inte vettiga människor? Jag kan tänka mig sämre saker ovettigt folk kan göra än att vara insatt i LOTR så det är bara bra. Sluta stör dig på andra människor som inte skadar någon för fan and mind your own business.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:

Lite vrickad syn det där. Lite nazi kör över det "bara en speciell grupp får ha kul i som mig".. Inte vettiga människor? Jag kan tänka mig sämre saker ovettigt folk kan göra än att vara insatt i LOTR så det är bara bra. Sluta stör dig på andra människor som inte skadar någon för fan and mind your own business.

Sa jag har inte ratt till min egen asikt till vilka folk jag vill spela med?
Vad jag anser e att alla dessa spelare (de som jag inte tycker om da) bara foljer strommen (lotr filmerna, WoW for alla spelar det) och darfor blir det sa manga personer som folk klagar pa.. aven kallat CS folk..
Endast doda fiskar foljer strommen..
Tack o lov har de flesta spel dock en ignore funktion och andra satt att slippa de man stor sig pa..

Medlem
Skrivet av r4z0r:

...

Bra skrivet, mkt bra. Känner ungefär samma sak.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Tjena nån som har en nyckel till övers? jag har en själv ,men nu vill tjejjen testa, men nu är dom slut :(..skicka ett PM om det finns nån vänlig själ här

Medlem

Testa igen nästa vecka, gör det så tidigt som möjligt på måndag så får du nog en. Fileplanet får nya varje vecka, men de tar slut snabbt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar