Sony pratar Playstation 3

Robot
Medlem
Sony pratar Playstation 3

Jag skulle bli väldigt förvånad om de inte har möjlighet att släppa uppdateringar så att man kan spela fler PS2 spel.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Jag hatar hur Sony försöker få det att låta som småpotatis att inte PS3 har bra bakåtkompabilitet.

Citat:

"I think backwards compatibility is important, but when you look at what the PS3's doing with new games, digital content and so on, that specific functionality may not be as important as previously felt"

Det som jag blir arg på är att de japanska och amerikanska verisionerna har så gott som full bakåtkompabilitet. Ska man behöva flytta till Japan eller U.S.A för att vara lycklig? *gråta*

Inaktiv
Citat:

Skillnaden är att PS3-konsolen som släpps här saknar Emotion engine-chippet som sitter i Playstation 2, och att man istället emulerar teknologin, detta för att reducera kostnaden på konsolen.

Fan inte billigare för oss iaf xD

Medlem

Om jag nu har förstått allt rätt så är ju detta inget problem i längden, eftersom de bara uppdaterar efterhand så det går att spela fler och fler spel.

Sedan tror jag att man kommer kunna spela de största titlarna medans man får vänta med att kunna spela American Chopper: The Game, typ.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Flakmonkey

Mjukvarulösningen gör det också möjlighet att få spela dem i högre upplösning, precis som på Xbox 360... personligen ser jag fram emot att få lira Ico, shadow of the colossus, god of war, final fantasy xii i 720/1080p

Inaktiv
Citat:

Clearly costs is one of the [reasons]. If software is cheaper than the cost of the chip, then why not do that?," said Ephraim.

Sämre bakåtkompabilitet för oss utan att konsollen blir billigare att köpa?

Medlem
Skrivet av Isaz:

Jag hatar hur Sony försöker få det att låta som småpotatis att inte PS3 har bra bakåtkompabilitet.

Citat:

"I think backwards compatibility is important, but when you look at what the PS3's doing with new games, digital content and so on, that specific functionality may not be as important as previously felt"

Det som jag blir arg på är att de japanska och amerikanska verisionerna har så gott som full bakåtkompabilitet. Ska man behöva flytta till Japan eller U.S.A för att vara lycklig? *gråta*

du kan alltid importera

Medlem

Jag fattar inte varför folk blir så sura för att den inte är fullt bakåtkompatibel, har du en massa PS2-spel så har du garanterat redan en PS2, så då kan du lika gärna fortsätta spela på den. Det är väl för dom som inte har en PS2 som kanske vill lira MGS, Final Fantasy eller nåt annat toppen spel som de är synd om, men har dom kunnat vänta hela sitt liv så kan dom nog vänta lite längre tills Sony uppdaterat emulatorn. Den europeiska PS3an KOMMER att bli fullt bakåtkompatibel med både PSone och PS2 spel, men inte på en gång, den kommer bli mer kompatibel med tiden.

Medlem

Nej det folk stör sig att eftersom japan och usa får det varför ska då inte europa få det ? antigen skulle inget land få det med fullt stöd eller så ska den bli billigare här men det blir snarare dyrare för en sämre konsoll.. sen om du gillar det är okej men jag personligen skulle bli förbannad köpa en konsoll för 7 tusen och sen upptäcka att stödet för spelen är sämre..

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Jag fattar inte varför folk blir så sura för att den inte är fullt bakåtkompatibel, har du en massa PS2-spel så har du garanterat redan en PS2, så då kan du lika gärna fortsätta spela på den. Det är väl för dom som inte har en PS2 som kanske vill lira MGS, Final Fantasy eller nåt annat toppen spel som de är synd om, men har dom kunnat vänta hela sitt liv så kan dom nog vänta lite längre tills Sony uppdaterat emulatorn. Den europeiska PS3an KOMMER att bli fullt bakåtkompatibel med både PSone och PS2 spel, men inte på en gång, den kommer bli mer kompatibel med tiden.

de kanske är sura för att de tar bort chippet pga kostnadssjäl men den blir ändå inte billigare? de kanske är sura över att det BARA är den europeiska PS3:an som blir lidande.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag fattar inte varför folk blir så sura för att den inte är fullt bakåtkompatibel, har du en massa PS2-spel så har du garanterat redan en PS2, så då kan du lika gärna fortsätta spela på den. Det är väl för dom som inte har en PS2 som kanske vill lira MGS, Final Fantasy eller nåt annat toppen spel som de är synd om, men har dom kunnat vänta hela sitt liv så kan dom nog vänta lite längre tills Sony uppdaterat emulatorn. Den europeiska PS3an KOMMER att bli fullt bakåtkompatibel med både PSone och PS2 spel, men inte på en gång, den kommer bli mer kompatibel med tiden.

Håller med fullständigt. Det här är en fullständigt meningslös sak att irritera sig på då det här problemet i framtiden inte kommer existera. Och åter igen, vem fan lägger 6 papp för att lira ps2-spel?

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Den europeiska PS3an KOMMER att bli fullt bakåtkompatibel med både PSone och PS2 spel, men inte på en gång, den kommer bli mer kompatibel med tiden.

Hur vet du det? Fakta eller är det något du tror/hoppas på?

Sen så håller jag fullständigt med dig och Hubbe.
Vem köper en PS3 för 6000 för att spela PS/PS2 spel på?
Men samtidigt förstår man de som blir irriterade över att det endast är vi i europa som alltid kommer i andra hand.

Medlem

finns det nån info på hur mycket "billigare" det blir för oss europeer nu utan emotion chippet? ;P

Medlem

Men vafan. Såg att det var en till PS3-nyhet och tänkte att det kan tusan inte vara mer dåliga nyheter för oss europeer. Men nog fan var det det! Helt otroligt vad Sony nedprioriterar Europa, vi är ju ingen jävla skitmarknad för Sony direkt, vad tänker dom på. Kan ju hoppas dom får känna av snedstegen i hur stor försäljningen blir..

Medlem

För dem som tror att ALLA spel kommer portas, se bara på hur bra det gick på XBOX 360. Man måste förstå att för att porta spelen behöver Sony lägga ned tid, tid kostar pengar, och något för arbetet får man inte, om man inte börjar ta betalt för portningarna. Det ramaskriet skulle jag vilja höra...

Medlem

I det långa loppet så tror jag att detta är för det bättre. Tack varu mjukvaruemulering istället för hårdvara så kommer nu gamla PS2 spel nu kunna köras i HD-upplösningar, vilket är trevligt.

En annan sak som jag hoppas på är att emuleringen blir regionsfri. Har själv en moddad PS2, och många av mina spel är från US Ebay då det är bra mycket billigare än den lokala affären.

Samtidigt spelar detta ingen roll för mig nu. Kommer nog inte köpa en PS3 förrän några år som tidigast i vilket fall. När de kostar runt 2000kr och förhoppningsvis erbjuder en mindre slimmad modell.

Inaktiv
Skrivet av eCore:

finns det nån info på hur mycket "billigare" det blir för oss europeer nu utan emotion chippet? ;P

Inte vad jag vet, men här kommer en gissning:

0 kr.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Detta var dödsstötten av Sony. Efter att jag hörde om detta så blev jag 100% säker på att köpa mig en Playstation 2 nu, och en Playstation 3 om eventuellt 2-3 år. Sony era jävla idioter.

Medlem

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm

Kan inte annat än skratta. De lyckades pricka vartenda Final Fantasy spel (både PSOne och PS2) som "Bör fungera på PLAYSTATION®3 med en del märkbara/regelbundna problem". Thats what i call a proper job.

Andra spel i min samling som inte funkar, Xenosaga serien, Wild arms serien, Shin megami serien osv.

Ganska snålt med fungerande RPG.

1
Skriv svar