Blizzard stämmer tredjepartstillverkare

Medlem

Vart raporterar man fuskare/spamare?

Medlem
Skrivet av calle_:

Jag skjuter alltid ner iskfarmare i Eve, närhelst jag kommer åt.
Ibland försöker dom gömma sig, men då proberar jag fram dom.
Vet inte hur ni bär er åt i WoW.
Det känns tillfredställande på ett lustigt vis, att beröva en liten kines sin dagslön.

Now thats funs ! *garvar*

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Det är inte bottar, det är någon annan som spelar för en, en människa

Jag slutade spela efter 20 dagar iaf, var på level 30, och om jag var level 30 i 20 dagar med massor av guld och lite blåa items tror jag det räcker.

För många snorungar och spelet kräver för mycket tid på att grinda eller gräva mineraler.

Bättre att träna på gymmet och plugga mer i skolan, då levlar jag i figuren , styrkan , och diploma som man kan använda för att hitta bättre jobb så man kan sen ha mycket pengar och köra bättre spel, inte WOW skit

Raida kan man i helgen ute på krogen och kanske gå hem med lite muss istället för att köra sin optical mus hemma nonstop. lol.

Edit: dom kan föresten stoppa upp sina 16 EUR i röven.

hmm ,jag spelar wow (lvl 43 nu) men har ändå tid att träna på gymmet 5ggr i veckan, jobb + flickvän. Du är kass på att ta vara på dagarna verkar det som;)

Medlem

tycker att blizzard kan fixa nåt som hittar på dom som använder bottar ....
typ som vac eller nåt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Sorgligt att dom ens orkar bry sig, de kommer ju aldrig lyckas stoppa det helt ändå.

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Frågan är ju om MDY-industry's bot-program är så laglig som dom påstår, dess syfte och användningsområde verkar vara väldigt specifik och inte vidare laglig.
orden "uppmuntran till brott" börjar eka innanför panngloben i detta fallet.

Notera att Svensk lag inte nödvändigtvis gäller i det land där MDY Industries bedriver sin verksamhet.

Inaktiv

Stora frågan är hur bra fungerar dessa båtar? I och med att blizz verkar riktigt skraja så är det här kanske en riktigt bra bot? Om inte annat så får de massor med gratisreklam av blizz


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av calle_:

Jag skjuter alltid ner iskfarmare i Eve, närhelst jag kommer åt.
Ibland försöker dom gömma sig, men då proberar jag fram dom.
Vet inte hur ni bär er åt i WoW.
[u]Det känns tillfredställande på ett lustigt vis, att beröva en liten kines sin dagslön[u].

Du killen, välj dina ord lite bättre. Hoppa inte på dem som har det sämre ställt i sina länder än vad just du har med mammas köttbullar och en varm säng att lägga sig i varje kväll

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av PsyX:

Det är inte bottar, det är någon annan som spelar för en, en människa

Jag slutade spela efter 20 dagar iaf, var på level 30, och om jag var level 30 i 20 dagar med massor av guld och lite blåa items tror jag det räcker.

För många snorungar och spelet kräver för mycket tid på att grinda eller gräva mineraler.

Bättre att träna på gymmet och plugga mer i skolan, då levlar jag i figuren , styrkan , och diploma som man kan använda för att hitta bättre jobb så man kan sen ha mycket pengar och köra bättre spel, inte WOW skit

Raida kan man i helgen ute på krogen och kanske gå hem med lite muss istället för att köra sin optical mus hemma nonstop. lol.

Edit: dom kan föresten stoppa upp sina 16 EUR i röven.

hmm ,jag spelar wow (lvl 43 nu) men har ändå tid att träna på gymmet 5ggr i veckan, jobb + flickvän. Du är kass på att ta vara på dagarna verkar det som;)

Eller så spelar du en eller två timmar om dagen

Medlem
Skrivet av Darkmoor:
Skrivet av IronHide:

Blizzard är på rätt väg, frågan är om dom når hela vägen fram.
Frågan är ju om MDY-industry's bot-program är så laglig som dom påstår, dess syfte och användningsområde verkar vara väldigt specifik och inte vidare laglig.
orden "uppmuntran till brott" börjar eka innanför panngloben i detta fallet.

Vilket brott ?

Det är inte olagligt att göra program som gör saker åt dig. Det är inte heller något som blizzard kan göra olagligt. Man kan inte göra det olgagligt att göra program. man kan göra det till ett brott mot avtal om man använder dom men aldlrig att någon får göra dom.

Jag håller med om att det är fel med det är moraliskt fel och inte ett lag fel. Blizzard kommer få svårt att få backup i rätten pga att de försöker förbjuda folk från att göra saker till deras program. Tänk till exemple om företag hade fått gjort så tror du själv att program som Firefox eller Open Office hade funniits då ? Då hade Microsoft skrivit det i sin Eula för länge sedan och varit riktigt nöjda med sig själv.

Nej, att utveckla ett program som gör saker för dig är inte brottsligt, det kan jag hålla med om.
Frågan i det hela är denna. Är det "brottsligt" att bryta mot EULA? om det nu är det så "känns" det som att deras program lite uppmuntrar till brott.
Om nu inte programmet har andra användningsområden.

Exemplet med Microsoft då dom, så vitt jag minns, har fått en hel del påtryckningar från konkurrensverket för att bl.a. Explorer konkurrerar ut konkurrenterna på orättvisa villkor.
Och det är förmodligen därför som Microsoft inte kan "förbjuda" andra programutvecklare till att använda deras OS.
Spelutvecklingen hade blivit väldigt hämmande om dom enda tillåtna spelen måste komma från Microsoft

Dosman: Det är korrekt, jag såg situationen inte från den synvinkeln och kan därmed ha fel.
Jag undrar hur man skriver en stämmningsansökan mot något som är lagligt i ett annat land? Eller flera länder med olika lagstiftning?
Börjar tycka synd om juristerna nu


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av calle_:

Jag skjuter alltid ner iskfarmare i Eve, närhelst jag kommer åt.
Ibland försöker dom gömma sig, men då proberar jag fram dom.
Vet inte hur ni bär er åt i WoW.
[u]Det känns tillfredställande på ett lustigt vis, att beröva en liten kines sin dagslön[u].

Du killen, välj dina ord lite bättre. Hoppa inte på dem som har det sämre ställt i sina länder än vad just du har med mammas köttbullar och en varm säng att lägga sig i varje kväll

Hoho, är du humanist eller?

Inaktiv

Jag trodde att de skickade ett Cease and Desist-team över till Michael Donnely's hus för över ett år sedan?

Visst, fuskprogram är lågt (dessutom är det i WoW SJUKT stor risk att bli bannad) men han har inte reverse engineerat något så vitt jag vet.

Fast jag skulle inte vilja bråka med Blizzard's legal team.

Inaktiv
Skrivet av PsyX:
Skrivet av bleak:
Skrivet av PsyX:

Det är inte bottar, det är någon annan som spelar för en, en människa

Jag slutade spela efter 20 dagar iaf, var på level 30, och om jag var level 30 i 20 dagar med massor av guld och lite blåa items tror jag det räcker.

För många snorungar och spelet kräver för mycket tid på att grinda eller gräva mineraler.

Bättre att träna på gymmet och plugga mer i skolan, då levlar jag i figuren , styrkan , och diploma som man kan använda för att hitta bättre jobb så man kan sen ha mycket pengar och köra bättre spel, inte WOW skit

Raida kan man i helgen ute på krogen och kanske gå hem med lite muss istället för att köra sin optical mus hemma nonstop. lol.

Edit: dom kan föresten stoppa upp sina 16 EUR i röven.

hmm ,jag spelar wow (lvl 43 nu) men har ändå tid att träna på gymmet 5ggr i veckan, jobb + flickvän. Du är kass på att ta vara på dagarna verkar det som;)

Eller så spelar du en eller två timmar om dagen

Är väldigt olika.. ibland nån timme om dagen.. har jag någon soft dag kan det bli 3 iaf. Men min poäng var att man kan ha snuskigt kul med wow utan att grinda 24/7 När jag lirar med polarna har vi jäkligt kul. Questar, gankar, osv

Medlem

Hur vet man att det är en bot?
SKITBRA att dom bannas, det har inte med girighet att göra, enbart spelkvalité!

Till er som är emot WOW utan att ens ha provat det (några timmar)... ni är så tråkiga!

Till er som vägrar testa spelet för att ni är oroliga att ni ska bli "fast" och ert sociala liv ska ta stryk. STÅ EMOT, PROVA INTE SPELET! ERA FARHÅGOR BLIR BESANNADE!

Inaktiv

Oj vilket problem?!...Jag kan delvis förstå dom som gör detta..Det är ju så drygt att lvl:a en gubbe...

123
Skriv svar