Bethesda om Fallout 3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CoolOn:

Till Calle J: Storbritannien med ett "t" och två "n".

Fantastiskt, ordnat och självspäk utdelat.


signatur
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Här är första bilden från spelet!

*BILD*

Och det där är tyvärr skitsnack. Den där är gjord av en kille som inte gillar att bethesda skulle göra spelet

Så kul ska du inte få ha't

Medlem
Skrivet av asker:

Portning är fel ord att använda. Spelet utvecklas antagligen med flera plattformar i åtanke redan från början. Och Ja; det är en nackdel för oss som vill se ett spel så likt originalen som möjligt. Face it, västerländska konsollspel har alltid blivit nerpolerade för att de ska falla så många som möjligt i smaken. Menyer och text anpassade för TV-apparater, viktig spelmekanik som förenklas och fördummas, att totalt hoppa över funktioner som skulle bli svåra att anpassa till en konsoll.

Etablerade spelserier har gång på gång fått smaka på strömlinjeformningen som en flerplattformslösning innebär: Deus Ex, Rainbow Six, Thief, Serious Sam m.fl. Alla spelen utvecklades med konsoller i åtanke och det slutade i de flesta fall i katastrof.

Och gud förbjude om man skulle ge spelet sitt riktiga nummer i serien. Nej nej nej, för att inte skrämma konsollspelarna måste spelet ha någon klichéaktig undertitel istället; Invisible War, Deadly Shadows, Lockdown.. urk..

Jag ser fram emot dagen då Fallout: Lethal Radiation släpps, men är det så konstigt att man blir rädd så fort ordet multiplattform nämns?

AMEN!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Men herregud...vilka nördar ni är vad göre om de kommer till Xbox 360 ? Shit , skaffa er liv...

Skrivet av Jokkocze:

Och det där är tyvärr skitsnack. Den där är gjord av en kille som inte gillar att bethesda skulle göra spelet

Så kul ska du inte få ha't

Va! Nääää!

Skrivet av Elit-mannen:

Men herregud...vilka nördar ni är vad göre om de kommer till Xbox 360 ? Shit , skaffa er liv...

Jag tycker det redan förklarats bra i tråden varför många är tveksamma till spel som parallellutvecklas till konsol och PC ... Jag kan ju däremot säga att för mig kvittar det, då jag redan är övertygad om att F3 kommer att vara värdelöst oavsett.

Medlem

Jamen sitta och liksom uppdatera nyheterna och så fort det kommer en nyhet då det nämns ps3,xbox360 eller wii då blir man galen och säger : Neeej neeej som några barnungar ! BLIR GALEN !!! Skit i att bry er om spelet då , kvitta ! Ähhhh orkar inte hej

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Jamen sitta och liksom uppdatera nyheterna och så fort det kommer en nyhet då det nämns ps3,xbox360 eller wii då blir man galen och säger : Neeej neeej som några barnungar ! BLIR GALEN !!! Skit i att bry er om spelet då , kvitta ! Ähhhh orkar inte hej

Skulle vilja bara säga detta till din meningsuppbyggnad: Gör om, gör rätt.

Och att inte bry sig om det är svårt då man älskade de två första spelen, öppenheten och samtidigt djupet i historien och världen var väldigt trevlig.
De kommer nog att kunna fixa öppenheten, men hoppas de kan fixa en någorlunda engagerande historia med. Dock kan jag inte säga att jag tyckte Fallout 2 var särskilt engagerande förens jag såg min syster komma till Reno.

Medlem

"Hoppas det floppar rejält så att de fattar att man ska göra ett fallout som är gjort för datorn så att fyran blir bra."

Då blir det ingen fyra...

Nej efter sett oblivions konversations system (lika djupt som en stickkontakt) så känns det ingen vidare, men man hoppas. De har en jevla massa att leva upp till.

Edit: Jag har fortfarande problem med parallell utveckling som beskrevs ovan jävligt bra.
Kommer sakna de grymt fina beskrivningarna hur man massakrerar fi.

Skrivet av peak_performance:

SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK! *gömmer sig i ett hörn o gråter*
Vilken mardröm det hade/kommer varit/vara så.

Medlem

Så långt spelet blir hälften så bra som 1 och 2 kan den komma till gameboy for all i care.

Bara den inte skiter ner seriens namn.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Men herregud...vilka nördar ni är vad göre om de kommer till Xbox 360 ? Shit , skaffa er liv...

Fallout är en PC-serie (nej, jag räknar inte BoS) vilket betyder att seriens fans till största delen består av PC-spelare. PC-spelare gillar oftast inte spel som portats från konsol, eftersom konsoller och PC lämpar sig för olika sorters spel. Sen är det ganska naturligt att anta att Bethesda fortsätter på sin inslagna bana och utvecklar till konsoller först och främst, och låter moddare stå för eventuell PC-anpassning.

Inaktiv

Bara för de som råkar vara intresserade av nyhetsrapportering:

Det är inte Bethesda som pratar om xbox360, intervjuaren spekulerar själv.
Vilket man ser om man läser artikeln nogrant.

Sen så gissar jag att det kommer tilll xboxen.

Medlem

Kan jag säga så till allt enskilt som folk bryr sig om?
"Hm jeansen kostar 800kr men jag har 1000kr den här månaden" "herregud skaffa dig ett liv!"

"Jag gillar blått" "SKAFFA DIG ETT LIV!"

Det handlar om prioriteringar och perkspektiv, o just på fz som är ett gamer forum så bryr sig väl de flesta om hur spelen kommer bli.

Det har inte med att det kommer till 360 att göra, det är vad utvecklarna gör för att spara tid pga att de måste göra det till både PC och 360 (o möjligen för att tjäna så mkt som möjligt). Läs vad asker skrev.

Medlem

Kommer säkerligen bli värdelöst. Är 100% säker på att det aldrig kommer bli 1/10 så bra som Fallout 1 eller 2. Antagligen kommer de säkert inte ens ha med några drag från de tidigare spelen, varken humorn, brutaliteten, språket osv.

Medlem
Skrivet av Cane:

Kommer säkerligen bli värdelöst. Är 100% säker på att det aldrig kommer bli 1/10 så bra som Fallout 1 eller 2. Antagligen kommer de säkert inte ens ha med några drag från de tidigare spelen, varken humorn, brutaliteten, språket osv.

Du har förmodligen rätt om brutaliteten, inga flygande lemmer eller så, och inga barn ofc. Språket kan dom nog få in men känns även det tveksamt. Humorn är 1 in a million så att säga så det hänger på deras manus författare, tvivlar dock att de kan få in 1an o 2ans underbara karisma i det hela.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Jamen sitta och liksom uppdatera nyheterna och så fort det kommer en nyhet då det nämns ps3,xbox360 eller wii då blir man galen och säger : Neeej neeej som några barnungar ! BLIR GALEN !!! Skit i att bry er om spelet då , kvitta ! Ähhhh orkar inte hej

Har du öht några åsikter om Fallout eller tänker du bara gnälla? Har du spelat Fallout 1-2?

spänn av

Medlem
Skrivet av Hunken:

Det är mer oroväckande att de skall använda Oblivion motorn till fallout.

De kommer ändra lite texturer, och sen blir oblivion fallout. Fy f*n säger jag. Det är ju f*n mer frihet i fallout 1 än i oblivion. *Grrr*

De hade säkert fallout helt planerat när de gjorde oblivion. All skit kommer säkert återanvändas i fallout. Bättre de gjort fallout tactics 2 ffs!

Motorn kommer inte göra så att fallout blir mindre fritt bara om spelutvecklaren så väljer dvs stor skillnad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Svenpa:

"Hoppas det floppar rejält så att de fattar att man ska göra ett fallout som är gjort för datorn så att fyran blir bra."

Då blir det ingen fyra...

Bättre det ifall de får för sig att konsol Fallout säljer.

Det blir inte Fallout om man inte kan droga ett barn och sedan använda en eldkastare på barnet eller att man inte kan välja kick rat in groin.

Medlem

""Hoppas det floppar rejält så att de fattar att man ska göra ett fallout som är gjort för datorn så att fyran blir bra."

Då blir det ingen fyra... "

Huruvida F3 floppar eller inte spelar ingen som helst roll när de kommer till F4. Rättigheterna till F4 ägs av Interplay, inte bet. Om Interplay kommer att resa sig ur graven är dock en annan fråga.

Hoppas allt detta är en smart uträkning av Interplay F3 floppar pga beth sen kommer dom och räddar dagen med ett F4!!

Medlem

Tänk då också att många som gjorde FA1 o 2 har hoppat av Interplay.

Skrivet av KeyserSoeze:

Huruvida F3 floppar eller inte spelar ingen som helst roll när de kommer till F4. Rättigheterna till F4 ägs av Interplay, inte bet. Om Interplay kommer att resa sig ur graven är dock en annan fråga.

De kan fortfarande köpa 4an
[http://nma-fallout.com/article.php?id=34207]
och Interplay lever, de kommer dö om några månader men de lever.

Skrivet av Svenpa:

Tänk då också att många som gjorde FA1 o 2 har hoppat av Interplay.

Det fanns en chans att troika, som bestod bara av Black Isle, kunde få det, men nu finns det inte längre. De som har flest Black Isle folk är obsidian

Medlem

Interplay utvecklar ju sitt egna mmo-variant..
Sen så säger ju bethseda att det kanske kommer utvecklas till ÄVEN till 360... så det kommer komma till pc först och främst...

/\ ReAcH

Inaktiv
Skrivet av Alko:

Interplay utvecklar ju sitt egna mmo-variant..
Sen så säger ju bethseda att det kanske kommer utvecklas till ÄVEN till 360... så det kommer komma till pc först och främst...

/\ ReAcH

Klart som korvspad att de inte kan säga att de först och främst utvecklar för konsol (fatta krigsrubrikerna det skulle bli även på mainstream-spelpressen, vilket skulle resultera i anseende badwill). Verkligheten kan dock vara en annan än den Bethesda målar upp, vilket folk borde lärt sig vid det här laget. Oblivion vidhåller de ju fortfarande att det utvecklades med både PC och konsol i fokus.

Det har dock varit känt ända från början att Fallout 3 "även" skulle utvecklas till konsol.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Va är det för fel med att de kommer till 360? Oblivion slogs sig ju in med storm och fick tom högre betyg än vad PC versionen fick.

Precis!
Fallout ska inte dummas ned till Oblivions nivå för att slå på 360.

Inaktiv

Härligt att se så många cyniska och rabiata fans ploppa upp i tråden

Skrivet av dosman:

Härligt att se så många cyniska och rabiata fans ploppa upp i tråden

Fallout är ett känsligt ämne för en elitist fanbase (som NMA). Skulle tro att Fallout fanbasen är den mest cyniska och rabiata gruppen i spelvärlden.

I andra nyheter så är fallout den mest nedladdade torrenten 2006.

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:
Skrivet av dosman:

Härligt att se så många cyniska och rabiata fans ploppa upp i tråden

Fallout är ett känsligt ämne för en elitist fanbase (som NMA). Skulle tro att Fallout fanbasen är den mest cyniska och rabiata gruppen i spelvärlden.

I andra nyheter så är fallout den mest nedladdade torrenten 2006.

Själv tog jag mig om kragen och bestämde för köpa det äntligen, det är det banne mig värt, absolut nu också när priset är nere på 150kr (om inte mindre) för hela serien.

Medlem

Hur har dem fått siffror på mest antal nerladdningar?

Inaktiv

Har det inte varit ganska tyst om tvåan?

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Har det inte varit ganska tyst om tvåan?

2an har varit ute läääänge. De har tom gjort 2 spel efter det.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av mrcinnamon:

Har det inte varit ganska tyst om tvåan?

2an har varit ute läääänge. De har tom gjort 2 spel efter det.

Ett av de där två andra existerar inte

Skriv svar