Kaz Hirai om Playstation 3

Medlem

Tja, om man läser mellan raderna så säger han i princip bara att PS3 är bättre pga att den har Blu-ray. Han säger även att PS3 innehåller mest nyutvecklad teknologi och att detta medfört stora produktionsproblem. Tror de flesta av oss kan hålla med om detta.

Frågan är bara om det är värt att vänta längre och betala betydligt mer för en PS3 när det finns billigare, likvärdiga och mer färdigutvecklade alternativ på marknaden?

Inaktiv
Skrivet av Haghala:

Blue-Ray vs HD-DVD kommer nog sluta som VHS vs. Betamax striden gjorde. Dvs. Porr industrin kommer mer eller mindre välja vilken som vinnner

Så då har HD DVD redan vunnit, då det finns en hel dell porr på HD DVD redan???

Medlem
Skrivet av fanboy:

Några synpunkter.

1: Det är ju ingen analys riktigt, utan en fakta artikel. Förutom att kampen är över dvs. Och varför kan man inte tro på dem?

Mest en erfarenhetsgrej. Hittills har det jag har läst på den sidan varit föga djuplodande. Dessutom verkar de göra en pryl av att komma fram till fel slutsatser. Fast i ärlighetens namn så har jag inte läst alla deras artiklar så jag kan ju ha haft otur också. Personligen väljer jag i alla fall att ta deras slutsatser med en aftonbladetstor nypa salt (ok, kanske inte riktigt så stor).

Skrivet av fanboy:

2: Övertyga mig själv? Ser ingenstans att jag har tvivlat på att Blue Ray kommer att lyckas.

Det var artikeln som FZ länkade till som jag åsyftade. Det var alltså inte dig jag menade utan Kaz Hirai. Jag ber om ursäkt för att jag uttryckte mig otydligt.

Skrivet av fanboy:

3: Den där Kina produkten, har du url på den? Skulle vara intressant att läsa.

Oj, det var länge sedan :\.
Ska rota runt lite....

EDIT: EVD heter formatet. Googla så finns det en del att läsa. [http://www.afterdawn.com/news/archive/4710.cfm] till exempel.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Haghala:

Blue-Ray vs HD-DVD kommer nog sluta som VHS vs. Betamax striden gjorde. Dvs. Porr industrin kommer mer eller mindre välja vilken som vinnner

Så då har HD DVD redan vunnit, då det finns en hel dell porr på HD DVD redan???

Hittade denna relaterade artikel från inq:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37021
Kan inte vara kul att jagas av storbystade VHS-band


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar