Hdmi och större hårddisk på ny Xbox 360?

Robot
Hdmi och större hårddisk på ny Xbox 360?
Medlem

Xbox370


signatur

Den som vet vet.

Medlem

sweet det var det jag väntade på HDMI ftw

Inaktiv

men jaaa, tur att man köpte en 360 kittad till max förra veckan då...

Aja 120GB HDD är ju klart intressant.

Medlem

Hoppas de kör med bra möjligheter till inbyte av den gamla så man inte behöver casha allt för mycket.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Underbart om det stämmer, men F-N att man köpte sin under julen...

Som CallmeSim sa, hoppas man kan få sin gamla version inbytt eller uppgraderad till en mindre summa. Ens gamla box kommer ju sjunka som fan i värde om priset på den nya kommer vara detsamma som den gamla.

Medlem

Som PsyCor och CallmeSim säger, hoppas dom fixar på något sätt så man kan byta in sin och betala en liten summa eller något bekvämt

Inaktiv

Då köper jag en Xbox360 om detta stämmer


signatur

Bättre sent än aldrig!

Inaktiv

Som PsyCor, CallmeSim och Fr0gg0. säger, hoppas att man kan byta in den på ett smidigt sätt.

Hmm !?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Skulle knappast tro att det går smidigt till, men i konkurens med PS3 kanske Microsoft kan vara lite hyggliga, man kan ju hoppas att de som köpt sin 360 de senaste 3 månaderna eller liknande kan få den uppgraderad.
Bara att hoppas fast chansen är nog inte stor..

Inaktiv

eh.. fri uppgradering? i princip så skulle MS kunna ge er en ny konsol grattis då och slänga eran andra. Tvivlar på att de är optimistiska till det. Det skulle inte jag vara. ^_^

Medlem

okidoki då var det dax att skaffa sig en då

Medlem

Som PsyCor, CallmeSim,Fr0gg0 och eDy, säger, hoppas att man kan byta in den på ett smidigt sätt.

Medlem

Många har varit besvikna över att 360 inte hade en hdmi-kabel, det berodde visst på att det var omöjligt. Microsoft skulle ha varit tvungna att vänta på HDCP 1.3 specifikationerna eller nåt och var en av orsakerna till att PS3 blev så sen eftersom den verkligen skulle ha det.

Sen den där idén med inbyte för en avgift kan ni fetglömma. Inte en chans att det kommer hända. Vore jag M$ skulle den kosta minst 25% mer än premium, det tycker jag är lagom. Då blir inte de nuvarande boxarna så lågt värderade.

Inaktiv

Men om den nya 360 skulle komma ut, kommer det finnas speciella spel till bara den , som man inte kan spela på den vanliga 360 ? :S

Medlem
Skrivet av Hesselheim91:

Men om den nya 360 skulle komma ut, kommer det finnas speciella spel till bara den , som man inte kan spela på den vanliga 360 ? :S

nej

Medlem

Lär inte bli tystare eftersom det är DVD-spelaren som väsnas mest. Möjligen blir nätagget mindre iaf.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

de lär ha fixat "firmware-tricket" på dvd-spelaren också...lite synd

Medlem

det är sant de ska tillverka 65-nanometer (nm) cpu for xbox 360
press info
http://www.charteredsemi.com/media/corp/2006n/20060420_micros...
angående HDMi vet jag ej finns ingen press info

en sak till Sony ps3 ska ochså tillverka 65 (nm) jag såg en nyhet lång tid sedan på ign men när jag frågade Sony så ville de inte avslöja ... Sony alltid gillar att hemlig hålla sina utveckling och teknik.

Medlem

Skulle gissa på att Sony lär minska arkitekturen till 65nm så fort det bara är möjligt. Mindre akitektur innebär generellt lägre tillverkningskostnad, något som Sony är i behov av i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Jinx:

de lär ha fixat "firmware-tricket" på dvd-spelaren också...lite synd

Ingen fara. Då hittar man bara på något nytt.

Medlem

har hört att detta e fake

Inaktiv

det enda jag vet att nu i januari ska det börja säljas, eller tillverkas en 360 som är tystare och drar mindre ström,

allt annat är förmodligen spekulationer och fantasier.
större hd ska kunnas köpa också och det är ju ett mer troligt rykte.

Inaktiv

nu är det iaf bevisat att 360 blir för varm,
nu finns det extra fläkt att köpa till 360 för 199 kr.

4Gamers - Cooling Fan

For juse with the Xbox 360? games console.

The 4Gamers Cooling iFan will provide increased lairflow throughout your Xbox 360? lensuring that it's running temperature isl reduced. iThis allows the internal icircuitryi to perform imore efficiently and reliably.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=67544

http://www.4gamers.net/360CoolingFan.htm

Medlem

Hoppas f*n att vi som redan köpt en xbox360 får någon slags rabatt eller för att uppgradera.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

det enda jag vet att nu i januari ska det börja säljas, eller tillverkas en 360 som är tystare och drar mindre ström,

Den nya CPU:n har blivit framflyttad till mitten av 2007 (sommar?)...

Skrivet av BangBoomBang:

nu är det iaf bevisat att 360 blir för varm,
nu finns det extra fläkt att köpa till 360 för 199 kr.

Finns även en kylare för PS3:an, så du menar att även den blir för varm?

PS3 Intercooler

Intercooler

Medlem
Skrivet av Dexx:

Hoppas f*n att vi som redan köpt en xbox360 får någon slags rabatt eller för att uppgradera.

Ja, det hoppas jag också på, men speciellt min kompis som har en oerhört tidig 360, som överhettar titt som tätt.

Medlem

Det är ju så här va , prestandamässigt skiljer det inte ett enda skit mellan boxarna , om nån köpt sin Xbox 360 för en stund sen , och den råkar gå sönder i sommar då den nya finns , då får du en ny Xbox 360 Zephyr som den kallas. Tystare,svalare och hdmi. Det är det som skiljer.

Medlem

Det enda jag hoppas på är att den större hårddisken inte kommer kosta alltför mkt sen.

Sedan så kompenserade väl Microsoft de som hade betalat fullpris för sitt Xbox i förra generationen när de sänkte priset på den med 2000kr eller vad det var?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Det är trevligt att det äntligen kommer en uppdaterad 360 med tanke på hur dåligt byggd den varit i ett år nu. Med så fruktansvärt många felaktiga enheter hoppas man att de tagit sig i nacken och löst kall-lödningsproblemet. Visst är det tråkigt för dom som precis köpt en 360 men det har ju knappast varit en hemlighet att en ny version snart skulle dyka upp.

Den nya versionen blir ju dock riktigt attraktiv. Har varit riktigt nära på att köpa en 360 tidigare men avstått på grund av att den hade gått sönder förr eller senare. Men nu lär det vara löst + att den äntligen fått en _riktig_ digital utgång.

... undrar när versionen med inbyggd HD-DVD kommer

12
Skriv svar