Nvidias nya DirectX 10-kort recenserade

Robot
Nvidias nya DirectX 10-kort recenserade
Inaktiv
Nvidias nya DirectX 10-kort recenserade

Får nog vänta tills den når runt 2000-gränsen. (Om nu Crysis så ser fult ut utan DX10)


signatur
Inaktiv

gamespot har också testat det även om de inte är helt hårdvaru dedikerade


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

8800GTX är överlägset bäst just nu...

Nån som vet vad ATI håller på med nu? När kommer deras DX10 kort?

Medlem
Skrivet av aar88:

Får nog vänta tills den når runt 2000-gränsen. (Om nu Crysis så ser fult ut utan DX10)

Man måste väl ha DX10 till crysis?

Intressanta kort btw.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Eftersom jag införskaffade ett 7900GTX bara för ett par veckor sedan så blir det och vänta ett tag med ett nytt GFX. Känns säkrast att köpa det senaste runt sommaren.


signatur
Medlem

I think i need to sell my soul to the devil

Vista + dx10 kort = 10papp? Inte kul inte kul


signatur

En styck signatur.

Medlem

känns ju onödigt att köpa ett dx10-kort idag, bättre att vänta en stund, tills vista faktiskt är släppt t.ex

Medlem
Skrivet av Gagoff:

känns ju onödigt att köpa ett dx10-kort idag, bättre att vänta en stund, tills vista faktiskt är släppt t.ex

Indeed:)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

väntar lätt tills ati kommer med sitt inklusive de lite billigare modellerna så man har lite mera val o priserna kanske gått ner lite.. för dyrt nu och känns inte helt nödvändigt (inga dx10spel/vista än)


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Jag tror att testerna är rejält orättvisa (till DX9-kortens fördel).
Spelutvecklare (däribland jag själv. ) har gjort och lärt sig optimera spel för "unifierad arkitektur" relativt länge nu (360-spel!). Att göra optimala DX10/360-spel och DX9-spel skiljer sig något. De spel som används i testerna är med all sannolikhet optimerade för att rulla så bra som möjligt på DX9-kort.

Först när vi har DX10 och spel som stödjer både gamla och nya versioner av DX (Crysis?) så kan vi göra riktiga jämförelser. Det skulle inte förvåna mig om den verkliga prestandaökningen är dubbelt så stor som det vi kan se nu...

Inaktiv

någon som vet när ATI nya kort komnmer då

Inaktiv
Skrivet av klossen:
Skrivet av aar88:

Får nog vänta tills den når runt 2000-gränsen. (Om nu Crysis så ser fult ut utan DX10)

Man måste väl ha DX10 till crysis?

Intressanta kort btw.

Ja, eller så var det nog att Vista skulle emulera DX10 på DX9-hårdvara, minns inte...


signatur
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

någon som vet när ATI nya kort komnmer då

Har hört om ca 4 månader men kommer inte ihåg var någonstans.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Undrar när det ska börja göras bra spel igen då ... de som inte är 90% grafik menar jag.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Undrar när det ska börja göras bra spel igen då ... de som inte är 90% grafik menar jag.

Finns bra spel, bara att de är färre än vad som fanns förut


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av KlosterKatten:

Finns bra spel, bara att de är färre än vad som fanns förut

...eller snarare att de drunknar i dåliga spel...

Medlem

ATI's R600 ska väl komma i typ februari eller nått? går rykten om att det smiskar G80, och det vore ju alltid kul.. vore ju tråkigt om man går 3-4 månader in i framtiden och får sämre kort än ditigare ;P

Crysis ska väl vara spelbart på dx9 såvitt jag vet, grafiskt lär det inte vara nån skillnad jämfört med DX10, då enda skillnaden mellan dx9 och 10 som jag förstått det är prestandan i princip. Dvs alla übervågor å grejer ni sett på "dx10bilder" från nya flight-simulator osv, sånt går att göra i dx9 med, bara att det är mer krävande.

Förövrigt för er som är intresserade så har Kingpin satt lite nya världsrekord i diverse benchmarks med 8800GTX i SLI och lite annat trevligt, http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=122394

JB
Medlem

"Bortom fattningsförmågan", "möjligheterna är oändliga" och Playstation 3 "föråldrat".

Eh måste du upprepa dessa ord? Det är uttryck som används varje gång det är något "nytt" och är tröttsamt att läsa när det är någon annan än tillverkaren som skriver orden. Tumme ner till journalister som själva upprepar hypeuttrycken.

"Bortom fattningsförmågan", - hype. Nej det är inte bortom fattningsförmågan. Fast kanske journalistens då, eftersom han tyckte så.
"möjligheterna är oändliga" - hype. Nej möjligheterna är inte oändliga.
Playstation 3 "föråldrat". - hype. Ja, allt som inte är dagsfärskt har åldrats. En journalist i teknik/spel branchen kanske borde veta lite om hur teknik kan utvecklas på 3 år etc.

Känns som idg/aftonbladet-stuket att läsa hypeuttrycken.

Medlem

köper nog ett när det blir billigare


signatur

Bengebolle

PaZ
Medlem
Skrivet av Fanta:

"Bortom fattningsförmågan", "möjligheterna är oändliga" och Playstation 3 "föråldrat".

Eh måste du upprepa dessa ord? Det är uttryck som används varje gång det är något "nytt" och är tröttsamt att läsa när det är någon annan än tillverkaren som skriver orden. Tumme ner till journalister som själva upprepar hypeuttrycken.

"Bortom fattningsförmågan", - hype. Nej det är inte bortom fattningsförmågan. Fast kanske journalistens då, eftersom han tyckte så.
"möjligheterna är oändliga" - hype. Nej möjligheterna är inte oändliga.
Playstation 3 "föråldrat". - hype. Ja, allt som inte är dagsfärskt har åldrats. En journalist i teknik/spel branchen kanske borde veta lite om hur teknik kan utvecklas på 3 år etc.

Känns som idg/aftonbladet-stuket att läsa hypeuttrycken.

Nu var det ju journalisterna på Tom's hardware som skrivit uttrycken från början, inte Nvidia. Dessutom så är ju FZ's torra konstaterande en ganska tydlig kontrast mot de exalterade citaten.

Däremot kan man ju diskutera preview-journalistik, som alltid är extremt positivt vinklad (förutom vissa grejer om PS3 då, hehe)

Skrivet av Katana:

grafiskt lär det inte vara nån skillnad jämfört med DX10, då enda skillnaden mellan dx9 och 10 som jag förstått det är prestandan i princip.

Njaee.
DX10 har en del nya features som tillåter saker som tidigare inte gick att göra på GPUn. Visst, man kan blanda in CPU och göra dessa på DX9-system, men då är risken att det blir så segt eller tar så stor del av prestandan att det inte är användbart i praktiken.

Så helt osanna är inte de det-här-kan-vi-göra-med-DX10-och-såhär-skulle-det-sett-ut-i-DX9-jämförelserna som du har sett.

Inaktiv

Vore ju härlig omväxling om ATi korten med G80 kretsar är bättre än Nvidia's skräp


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

PaZ
Medlem

Bara jag som inte såg skillnad på Oblivion-bilderna förresten? de var kanske för lågupplösta, även om man lyckades få upp dem i "stort" format..

Medlem

shit vilken prestandard den har fasiken att man köpte en ny dator för tidigt skulle köpt nästa år, då skulle det ha blivit ett sådant kort och core 4

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Vore ju härlig omväxling om ATi korten med G80 kretsar är bättre än Nvidia's skräp

skräp ? eh....

Medlem

fan man kanske ska byta upp sig, har ju iofs bara haft mitt 7950GX2 i två månader, men men!!!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av klossen:

Man måste väl ha DX10 till crysis?

Nej det kommer gå köra Crysis i directx9 läge men inte lika snyggt som med dx10.

Inaktiv
Skrivet av Fanta:

"Bortom fattningsförmågan", "möjligheterna är oändliga" och Playstation 3 "föråldrat".

Eh måste du upprepa dessa ord? Det är uttryck som används varje gång det är något "nytt" och är tröttsamt att läsa när det är någon annan än tillverkaren som skriver orden. Tumme ner till journalister som själva upprepar hypeuttrycken.

"Bortom fattningsförmågan", - hype. Nej det är inte bortom fattningsförmågan. Fast kanske journalistens då, eftersom han tyckte så.
"möjligheterna är oändliga" - hype. Nej möjligheterna är inte oändliga.
Playstation 3 "föråldrat". - hype. Ja, allt som inte är dagsfärskt har åldrats. En journalist i teknik/spel branchen kanske borde veta lite om hur teknik kan utvecklas på 3 år etc.

Känns som idg/aftonbladet-stuket att läsa hypeuttrycken.

Haha härligt inlägg.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Var det bara jag som inte vart speciellt imponerad av bilderna på crysis? visst väldigt bra ljussättning men de va typ allt... är verkligen crysis det spel som man ska titta på inför nästa generations grafik genombrott?

123
Skriv svar