FZ byter hårdvara, inviger ny filserver

Medlem

Hadde problemet för länge sedan medn wmv filer men efter att ha ändrat till att ladda ner wmv istället för att försöka streama i nerladdnings inställningarna har det alltid funkar perfekt. Så firefox är inga problem alls.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har samma problem.

Har ni varit inne där å trixat?

Medlem

När jag körde Firefox fick jag lov att göra så där :). Ny kör jag Maxthon, mer sparsam browser.

Medlem

:heart:


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Vad säger man... Inte konstigt att man har FZ som startsida!!!

Keep up the good work!


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Nice, alltid trevligt med nya saker.

Medlem

götta!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:

Och kanske hur mycket just en användare laddat ner?

Drar ju bara mer på linan.

Varför skulle det dra mer på linan?

Då måste den ju läsa av alla bytes du laddar ner, vilket dra mycket mer bandwidth om den ska göra det på varje enskild person.

Gnnnn...*näsblod*

Medlem

"Den nya filservern höjer samtidigt kraftigt FZ:s lagringskapacitet. Förändringen banar därmed väg för fler och ännu tyngre nedladdningar."

Kan ni inte lägga tillbaka massa gammalt material då? Minns att det tidigare fanns otroligt mycket äldre speldemos och patchar i filarkivet, sen försvann det mesta när ni bytte sida typ.

Medlem

När jag fick adsl för några år sedan så fick jag tipset av en kompis att ta ner patchar & dylikt från FZ för att det fort som faen.
Nu, några år senare, är FZ fortfarande No1... skönt att se!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har samma problem.

http://nosnos.fz.se/fz_nytto/fz_firefox_nedladdning.jpg

Har ni varit inne där å trixat?

Och kör man FFox 2 så ligger detta fliken INNEHÅLL.

Heja fz btw!:up:


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem

All hail FZ!


signatur

---
Boo!

Medlem

Får ca. 1.7MB/sek från nya filarkivet, jämfört med ca. 1.3MB/sek innan ... har Telia 24MBit DSL (med en uppskattad hastighet på ca 16-17Mbit)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

:heart:


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av WeDDe:

När jag körde Firefox fick jag lov att göra så där :). Ny kör jag Maxthon, mer sparsam browser.

A.k.a Internet Explorer

d0e
Medlem

nice fragzone. Det alla har väntat på.

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har kört Firefox sedan 1.0 och aldrig haft det problemet. Vad har du för inställningar under /nedladdning i inställningar?

Har samma problem.

Jag med...:(


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Antikvitet
Skrivet av NiXPhoenix:

Kan ni inte lägga tillbaka massa gammalt material då? Minns att det tidigare fanns otroligt mycket äldre speldemos och patchar i filarkivet, sen försvann det mesta när ni bytte sida typ.

Eftersom vi vill ha redundans i filarkivet så använder vi ett RAID-system. Tidigare var den totala lagringskapaciteten på 137 GB (vilket inte låter så mycket, men det kräver högkapacitetsdiskar för ett filarkiv och vi hade tre stycken). Nu har vi fem diskar och en kapacitet på strax över 500 GB. När vi närmar oss detta kommer vi köpa på fler diskar och den totala kapaciteten i dagens hårdvara är ungefär 1,5 TB.

Så ja, vi kommer spara filer längre nu.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Inaktiv

Och hur mkt kostade kalaset, om ni får berätta?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Qrush:

Och kanske hur mycket just en användare laddat ner?

Drar ju bara mer på linan.

Varför skulle det dra mer på linan?

Då måste den ju läsa av alla bytes du laddar ner, vilket dra mycket mer bandwidth om den ska göra det på varje enskild person.

Måste ... låta ... bli... att skriva ... elakt ... svar ...
Nämen det där var faktiskt riktigt roligt om det var menat ironiskt

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Bonik:

bra , passa ochså på att fixa nedladdning länkarna för webläsaren firefox
när man klickar på att ladda en fil så kommer download-php up istället för filen om man använder firefox

Har samma problem.

http://nosnos.fz.se/fz_nytto/fz_firefox_nedladdning.jpg

Har ni varit inne där å trixat?

Har samma problem och har "save to disk", dock öppnas filen direkt i FF oftast vilket resulterar i en ny tab med massa garbage-tecken (wmv i textformat), ibland blir det även download.php. Funkar ibland bara, kan vara någon extension som jävlas då kanske. Konstigt är dock att det funkar på alla andra sidor med .wmv.

Extensions: Adblock Plus+Filterset.G, All-in-One Gestures, CustomizeGoogle, Dom Inspector, Download Statusbar med theme LittleFox. Allt uppdaterat.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

123
Skriv svar