Need For Speed: Carbon på Marketplace

Robot
Medlem

Känns mera och mera som dom lämnar PC världen för att xbox360 ska få köra.
Varför inte släppa demo till PC och xbox360 samtidigt

Medlem

För att hela världens spel utvecklare har blivit PC rasister

Medlem

Är nog en Konsol-period intågades nu med alla nya konsoller så.


signatur

Fueled by coffee.

Skrivet av Robboy:

För att hela världens spel utvecklare har blivit PC rasister

För att det är smidigare och mer lönsamt att göra konsollspel?

Om det inte var så att man nästan får en pc-version"på köpet" när man utvecklar ett konsollspel, så skull det nog se ännu surare ut för datorerna...

interesant läsning

Medlem

Men usch va ja hatar när dom inte släpper demo (eller fulla spel för den delen) till PC samtidigt... eller ännu värre... inte alls!
nfs mw flöt inte på speciellt bra på min dator.. oavsett grafikinställningar, så man kan hoppas att inte samma fel dyker upp i detta spel...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Robboy:

För att hela världens spel utvecklare har blivit PC rasister

För att det är smidigare och mer lönsamt att göra konsollspel?

Om det inte var så att man nästan får en pc-version"på köpet" när man utvecklar ett konsollspel, så skull det nog se ännu surare ut för datorerna...

interesant läsning

precis Aka rasister.

Inaktiv

Har inget belägg för det men gissar att den markanta skillnaden mellan piratkopierande bland PC-produkter jämfört med konsolprodukter gör spelutvecklare mer intresserade av det sistnämnda.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Nej nej nej!!! Inte TDU "scenariot" en gång till, där Xbox360 har fått 2 st demo och vi PC ägare 0 st!!! Fy fan!!!!:evil:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Nej nej nej!!! Inte TDU "scenariot" en gång till, där Xbox360 har fått 2 st demo och vi PC ägare 0 st!!! Fy fan!!!!:evil:

Och glöm inte att spelet dessutom har kommit ut till xbox360 nu... och det finns fortfarande i princip ingen information om PC-versionen alls.

Medlem

NFS carbon på 360 märker man är en EA produkt än en gång. Dåligt optimerad, spelet är supersnyggt, men själlöst, tråkigt, och dålig prestanda. Exakt som NFS Most Wanted var till 360. Då trodde jag det var för att det var en direkt portning av pc versionen. Men den här är lika värdelös. Fy va trött man blir på ea.. Det enda dem bryr sig om är HD, men inte att det flyter på bra?? Ah.. amatörer..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Haha, varför känns det som om dator är passé. Kanske bara för min dators "bäst före" datum börjar närma sig.

Är iallafall glad att jag har min 360, det är så många bra spel på G!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Själv kommer jag köpa Gothic 3 om ett par veckor och vara väldigt lycklig att min 2 år gamla dator fortfarande håller måttet. Det KOMMER bra spel till pc:n, men multiplatform spel är ju inte direkt kända för att vara mästerliga på någon platform.
Men ändå, demo till pc tack!

Medlem

Var riktigt värdelöst. Känns inte som man reser sig och vrålar av glädje när ännu ett mediokert streetracing-lir är på tapeten.


signatur
Medlem

Kör hellre GTR2... grymt bra spel.. där kan vi snacka om körkänsla.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:
Skrivet av N3m35i5:

Nej nej nej!!! Inte TDU "scenariot" en gång till, där Xbox360 har fått 2 st demo och vi PC ägare 0 st!!! Fy fan!!!!:evil:

Och glöm inte att spelet dessutom har kommit ut till xbox360 nu... och det finns fortfarande i princip ingen information om PC-versionen alls.

Vågar inte ens tänka tanken... NFS Carbon till 360 den 3:e november medans vi PC ägare får vänta på ytterligare ett spel som släpps nästan 6 månader efter 360 igen... :\

Får en att vilja skaffa en PS3 bara för att jävlas med M$, misstänker att MS har öppnat plånboken för att få fram demot snabbare till 360. Inga bevis på det men det är ju känt att MS vill ha över så många till 360 innan Wii och PS3 kommer näst år...:down:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

En stor anledning till att det släpps demon på xbox360 är ju att vi som har Live betalar en summa pengar varje månad till Microsoft. Tror nog at Ms pressar spelutvecklarna på demos för att delvis berättiga den avgiften.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Eller också gillar utvecklarna att fokusera på konsoler, då ett spel som detta kommer att piratkopieras av exakt alla och köpas av ingen då det når PC.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Eller också gillar utvecklarna att fokusera på konsoler, då ett spel som detta kommer att piratkopieras av exakt alla och köpas av ingen då det når PC.

Instämmer, vem minns inte DHW03 där i stort sett alla satt med en piratkopierad variant av NFS:U?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Kör hellre GTR2... grymt bra spel.. där kan vi snacka om körkänsla.

Japp! Älskade GTR 1 och GT-Legends. Har bara demot av GTR2 ännu, men ska snart köpa det! Det är så spel ska va, skulle inte kunna tänka mej att ladda ner GTR2 på olaglig väg, för det är ett spel som jag är säker på kommer vara värt varenda öre det kostar

Medlem
Skrivet av Sito:

En stor anledning till att det släpps demon på xbox360 är ju att vi som har Live betalar en summa pengar varje månad till Microsoft. Tror nog at Ms pressar spelutvecklarna på demos för att delvis berättiga den avgiften.

jag har bara silver nu, och jag kan tanka demot också..gratis:P


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av [cp:

Billen"]Eller också gillar utvecklarna att fokusera på konsoler, då ett spel som detta kommer att piratkopieras av exakt alla och köpas av ingen då det når PC.

Instämmer, vem minns inte DHW03 där i stort sett alla satt med en piratkopierad variant av NFS:U?

De minns man!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Eller också gillar utvecklarna att fokusera på konsoler, då ett spel som detta kommer att piratkopieras av exakt alla och köpas av ingen då det når PC.

Beror helt på hur bra spelet är, är det ett bra lir så köper vi PC ägare det ändå men om det är kasst så känner man sig inte direkt motiverad att köpa det. Konsoll ägarna blir besvikna och kan inte göra mer av saken om dom köpt ett dåligt spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Flakmonkey

Det känns som att det finns fem typer av PC-gamers:
1. De som köper alla spel som de lirar för att de respekterar jobbet som utvecklarna lägger på det.
2. De som köper spel därför att de inte vet hur man göra (The Sims-serien)
3. De som köper spel som de måste köpa för att kunna njuta av till fullo (WoW, BF2, etc etc)
4. De som säger att de laddar ner allt först och köper sedan de spel som är bra... Men var går gränsen för ett bra spel? den verkar hela tiden skjutas fram och helt plötsligt verkar bara spel som kräver CD-nyckel vara bra nog...
5. De som piratkopierar och ser inget fel i det. Ibland kan dessa också rättfärdiga sitt beteende med inlärda fraser om frihet och ett hat mot de "onda" företagen vars produkter de använder hela tiden.

Har full förståelse för att utvecklare lägger ner mer och mer tid och pengar på konsolspel. Det är bara sunt affärstänkande, varför lägga ner pengar på ett spel till PC som folk kommer gilla men inte tillräckligt för att köpa?

Och visst minns man DHW03... det var nästan äckligt att se tbh

1
Skriv svar