Red Steel plåtat
Hmmm, antar att någon gav ut fel information då. Direkt från utvecklarna sjävla :
"In other words, while the shooting was fairly straight forward, point-and-shoot, it was the sword play that proved to be a true challenge. We quickly learned that wielding a sword and manipulating the controller was a lot of fun, but we didn’t want to force people to become actual professional swordsmen – just have fun. Also, we have to consider the animations of the sword and matching it up with what you see on screen. We didn’t want any delay whatsoever in response to what was happening with the controller and what you saw on the screen."
bara gå in på developers blogg.....
Jag tolkar det som att man kanske kan svinga svärdet på typ 4-8 olika sätt, beroende på vilket håll man viftar kontrollen åt. Animationerna är då förrenderade så allt flyter ihop fint och ser bra ut. Det blir endå så mycket mer frihet med svärdet än vad vi har fått uppleva i andra spel, då dessa rörelser skulle kräva massor av knappar, eller ersätta en av styrspakarna.
Hur det än blir så låter det väldigt intressant.