DreamHack satsar på 10 000 deltagare

Robot
Medlem
DreamHack satsar på 10 000 deltagare

Har dom blivit bättre med aktiviter då? Sist när någon spelade in film där(vilken film var det btw) så var det verkligen dött.

Medlem

Dreamhack är så ointressant det kan bli.


signatur
Medlem

Det är rätt många lanare

Medlem
Skrivet av spix:

Det är rätt många lanare

word


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av PriMo:

Har dom blivit bättre med aktiviter då? Sist när någon spelade in film där(vilken film var det btw) så var det verkligen dött.

du syftar nog på storm, ok film. stort plus för att den känns så osvensk dock


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Ärligt talat känns inte 10.000 troligt alls.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

I tider då snabbt bredband blir mer och mer utbrett kan man undra varför 10k LAN behövs...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

I tider då snabbt bredband blir mer och mer utbrett kan man undra varför 10k LAN behövs...

För att man KAN


signatur

One, two, five! Three, sire! THREE!

Medlem

ska bli intressant att se om de lyckas..

Medlem

Ska dom öppna en lokal till nånstans eller var ska dem klämma in alla?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Där är väl inte ens fullt när de har 6000 platser? ...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

känns som de isf måste använda alla salar de bara kommer åt?, känns lite trångt

Medlem

små lan hur roliga som helst med polare, lan med massa andra nötter man inte känner totalt ointressant..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Ärligt talat känns inte 10.000 troligt alls.

Underskatta inte antalet wow/cs-fjortisar.

Inaktiv

WOW verkar jäfligt onödigt att spela på LAN...

Quake 3 däremot


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

10.000 svettiga nördar...vilken mardröm!!!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Trevligt med lite datanördar som ockuperar Willys och den lokala statoilbutiken. Bor 200meter ifrån Elmia. Brukar nästan köra på de energidrycksstinna ynglingarna på väg till jobbet.

Lycka till!


signatur
Skrivet av Gullefjun:

Dreamhack är så ointressant det kan bli.

Bort med spelandet och in med hackandet!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Dreamhack är så ointressant det kan bli.

Äsch, om man nu åker dit så är ju knappast inte för att spela. 8)

Medlem

Jag kanske åker dit i år för att träffa folk. Jag brukade förr åka för demoscenens skull. Men den har tyvärr självdött de senaste åren. Jag funderar bara på hur dom skall lösa sovplatserna till 10.000 personer.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

meh 10,000 pers brukar inte sova samtidigt...
det vore juh en dröm om det kunde bli så tyst..

Medlem

Mitt intresse har sjunkigt ganska rejält, 6 gånger är nog tillräckligt. Dock är stämmningen riktigt nice.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förvisso sover inte alla samtidigt eller ens kanske i DH lokalerna (finns hotel som är nice). Men alt för sällan så tar folk inte med sig sina sovsaker ifrån sovsalen när dom sovit klart. Som det är nu är det ibland stört omöjligt vissa timmar att hitta en sovplats.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Flakmonkey

Dreamhack är ju er chans att träffa oss i FZ:s crew ju

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Men alt för sällan så tar folk inte med sig sina sovsaker ifrån sovsalen när dom sovit klart. Som det är nu är det ibland stört omöjligt vissa timmar att hitta en sovplats.

Är väl bara att slänga undan några madrasser om det skulle vara så. Lite måste man våga ta för sig. Blir tjurig nog på alla csnötter och deras whine även fast man är utvilad.

Kommer förövrigt inte åka på DH, inte min typ av LAN. Däremot lär det bli en tripp till QHlan.

Medlem

Jag åker nog mer dit för eventet helt enkelt om jag ska dit någongång, men när jag läste om senaste Dreamhack så verkade det helt enkelt förstört av folk som inte tar hänsyn till andra så man får se om man vågar sig dit någongång.

Inaktiv

Har vart där en 4 gånger (känns väldigt konstigt när man tänker tillbaka på det) tror jag. De första var verkligen ena rejäla upplevelser. Man blev seriöst deppig när det började närma sig hemfärd.
Första gången (dhw02) åkte jag dit med enbart en polare som världens nybörjare. Tror faktiskt jag köpte biljetterna av någon här på FZ efter att ha läst en tråd i "köp och sälj". Detta sparkade verkligen igång mitt lanande så till dhs03 hade jag skaffat mig många nya polare med samma intresse. Jag hade fruktansvärt kul den gången även fast temperaturen inomhus inte direkt var behaglig och crew hade uppenbara problem med nätverket. Nu var jag heller ingen nybörjare och hade därför vidtagit en del åtgärder sen sist.
Nästa resa var dhw04. Jag var helt insyltad i cs och var som konsekvens rätt bra på det. Träffade också flera personer som jag tidigare bara hade pratat med via irc och ventrilo vilket var en helt ny upplevelse. Slutet av detta event blev starten till en klan med nyfunna vänner. Och de nästföljande 7 månaderna blev den mest minnesvärda tiden i mitt gamerliv hittills. Det är denna period jag minns och längtar tillbaka till men sorgset inser inte kommer åter.
Senaste resan till dh var dhw04. Jag hade nu lagt ner mitt spelande till stor del pga tidsbrist eftersom jag tvingats växa upp och skaffa mig ett jobb. Det var likadant för många polare så vi var enbart en liten skara som slog följe. Vi hade kul, men dh hade tyvärr tappat mycket av sin charm insåg jag.

Men kanske skulle man göra ett nytt försök. Jag vet (med tårarna rullande ner för kinderna) att det inte kan bli som förr. Men kanske har dh fortfarande något att erbjuda, kanske kan man påbörja ett nytt intressant gamingkapitel. Eller så kanske man helt enkelt har växt ifrån dh, vilket vore sorgligt...

Medlem

Om Bin Ladin skulle haft något emot oss då är jag 90% säker att han skulle bomba Dreamhack. 10.000 pers. Oskyldiga...Nu börjar det bli lite väl svettigt och trångt därinne. Kanske blir dh någon gång. Är inte så intressant.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

man sitter nog i sovhallen...den är väll störst...fast 10.000 är nästan mer än dubelt så mycket som DHS06... YEEEAAAAHHH!!! 8) billjetterna tar nog inte slut lika fort dock:up:


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

12
Skriv svar