Blandade reaktioner om PS 3-förseningen

Inaktiv

Känns som att intel/amd och ati/nvidia har krämat upp PC:s rätt bra när man kan köpa PS3 över disk här i landet. Visst den är dyrare men hur lätt är det att på en spelkonsoll att utföra kontorssyslor eller ta den som hem-pc


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av tetsu:

Nej, för på PC är det ju MS också. Nintendo är inget alternativ om man vill han något annat än en pekpinne.

Det stämmer inte helt hållet. Det finns en hel del spel som fungerar på Linux och Mac.

I och med att PS3 körs på Linux så kommer det förmodligen vara enklare att porta de spelen till en annan platform typ PC.

Medlem

tycker inte man ska kasta grus i maskiniriet för sony.

Men nog hade dom samma problem med ps2 har för mig euro premiären blev kraftigt fördröjd där med


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av dosman:

Det stämmer inte helt hållet. Det finns en hel del spel som fungerar på Linux och Mac.

Fast det är ju inte många spel som enbart utvecklas till Linux och Mac, de flesta är ju något de fått tack vare Windowsplattformen.

Skrivet av dosman:

I och med att PS3 körs på Linux så kommer det förmodligen vara enklare att porta de spelen till en annan platform typ PC.

Om nu Sony går under så blir det ingen PS3 och då inga spel att porta.

Skrivet av Gunner:

Missa inte den här, det är humor.

This is Waiting >>>

Hmm vansinnig hype för en konsol som ingen iallafall skulle köpa för att den är för dyr?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Flakmonkey
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Gunner:

Missa inte den här, det är humor.

This is Waiting >>>

Hmm vansinnig hype för en konsol som ingen iallafall skulle köpa för att den är för dyr?

Mjo fascinerande att de lägger ner så mycket tid på en konsol de inte bryr sig om Kunde inte den spenderas bättre med att tex spela på den/de konsoler de gillar?

Medlem

Oprövad hårdvara?! Kommer att bli som med PS1:an då. Dom första spelen såg kass och värdelösa ut medans dom som kom mycket senare när dom hadde hårdvaran intrimmad blev jättesuccer! T.ex. Metal Gear Solid, Resident Evil 2-3, Smackdown spelen, etc...

Inaktiv
Skrivet av Urban_krull:

Jag tycker bara det är bra att dom skjuter upp releasen, då får dom lite mer tid att titta över produkten.

de har ju fortfarande maskiner ute vid lanseringen. jap/us.
och det lär nog inte vara några fel på dom.

sällan stackars europeer får komma sist jämt

riktiga powerplayers med hårdvarufräs kommer ju försöka köpa en ps3 från US. detta har ju hänt förut, och stora pengar finns att tjäna.
förutsätt att man får tag i ps3 där och säljer de här hemma is sverige/eu.

sedan är väl ps3 regions-fritt då det gäller spel. tror knappast det kommer gälla dvd dock.

någon som vill köpa en ps3 om jag får tag på en? 12000:- ska jag ha. lol

Medlem

Detta är ett perfekt exempel på usel planering.

Kommer nog inte köpa ett PS3 p.g.a detta. Möjligtvis om jag lyckas få tag på en importerad enhet.

Inaktiv

Kan redan tänka mig PS4 om ett par år...
PS4 eller Playstation 4-ever!

Vet inte om PS3 grafik är så mycket bättre än Xbox360. Verkar ganska sunt att skaffa en Xbox360 eller Wii till jul. Speciellt om det skulle visa sig att MS är förberedda och bjuda till lite och Wii verkar bli intressant. PS3 får vänta ett par år... då kanske den haft release också...

Medlem

Tanka trailern för Final Fantasy XIII så ser du att grafiken är bättre än 360'n.

Kommer att skaffa PS3, men jag tänker inte låta den ta Wii's plats. Släpps dom nära varann så blir det en Wii jag köper först. Xbox360 skiter jag fullständigt i.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Tanka trailern för Final Fantasy XIII så ser du att grafiken är bättre än 360'n.

Kommer att skaffa PS3, men jag tänker inte låta den ta Wii's plats. Släpps dom nära varann så blir det en Wii jag köper först. Xbox360 skiter jag fullständigt i.

Tror du seriöst på att trailern från E3 var helt in-game? Final fantasy i alla ära, men det är bara sjukt att tro att allt i den korta trailern var in-game

p.s dock håller ja med dig om att Wii kommer få en alldeles egna plats.. Zelda.. mhhh

Kanske blir lite X360 trotts allt om Forza 2 visar ingame så börjar mina GT besvär göra sig påminda.. ser ruggigt bra ut.

http://www.gametrailers.com/player.php?id=12820&type=mov&pl=g...

Kan man leasa en X360 någonstans tills Mars? 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kanske blir lite X360 trotts allt om Forza 2 visar ingame så börjar mina GT besvär göra sig påminda.. ser ruggigt bra ut.

http://www.gametrailers.com/player.php?id=12820&type=mov&pl=g...

Kan man leasa en X360 någonstans tills Mars? 8)

ser väldigt intressant ut, dock själv tror ja på det när jag får hem ett demo över live och testar det ^-^

Inaktiv

Ska se om farsan kan fixxa en japs ps3a åt mig nu i nov

Inaktiv
Skrivet av Perre80:

Ska se om farsan kan fixxa en japs ps3a åt mig nu i nov

Då bör han få vara chef på något stort köpcenter om den drömmen ska besannas. 100 000 konsoler till Japan.. gud.. det går inte ens att föreställa sig kaoset (ponera att 980 000 PS2 sålde slut på 2 dagar vid premiären med kilometerlånga köer).

Inaktiv
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

Eller så köper man en Wii. En bråkdel av priset och dubbelt så innovativ.

Lite knas att jämföra en PS3 med Wii. Lite skillnad på konsoller. Wii har ju inte next-gen-prestanda utan lever ju enbart på kontrollen.

eller så får man sluta tänka så trångsynt. bara för det är lite upphottad skulle jag itne kalla den next gen längre. men med den orginella kontrollen på wii skulle jag utan tvekan ge wii titeln next-gen. vill man enbart ha snygg grafik kan man lika gärna köpa en pc

Inaktiv

Har efter 360 besvikelsen insett att hoppa på hypen är tämligen meningslöst då de första intressanta titlarna börjar komma till konsollen nu (om man bortser från Oblivion då).

Så vad gör det om vi får vänta några få månader?
Spelhyllan kommer inte stå och gapa tom, eller i bästa fall med ett fåtal snabba portningar när vi väl kan köpa PS3:an.

Medlem

Wii för hela slanten


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

Eller så köper man en Wii. En bråkdel av priset och dubbelt så innovativ.

Lite knas att jämföra en PS3 med Wii. Lite skillnad på konsoller. Wii har ju inte next-gen-prestanda utan lever ju enbart på kontrollen.

Sen kan man ju tycka att PS3 endast har next-gen prestanda och inget annat... grafik < innovation


signatur

yolo

Medlem

Wii har ingen next-gen prestanda...? What?

Wii kommer i varje fall att släppas när den ska, och i ett tillräckligt stort antal.

Och just det ja, den kostar hälften så mycket, och har en innovativ kontroll (= Innovativt gameplay).

Skrivet av the wookiee:

Wii kommer i varje fall att släppas när den ska, och i ett tillräckligt stort antal.

mm ..bara ingen som vet "när" den skall släppas så det blir ju lite fel att påstå att den skall släppas när den skall som egentligen kan bli närsomhelst?
..eller?
Och volymen är "beräknad" till 6 miljoner sålda i Mars?
Kan ju betyda.. 7st i Februari och 5 999 993st i Mars?
..eller?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jomen är det inte smartare att inte gå ut med ett releasedatum när du är osäker? Jämfört med att hålla en stor konferens på en stor mässa och lova en massa saker...

Inaktiv
Skrivet av tetsu:
Skrivet av dosman:

Det stämmer inte helt hållet. Det finns en hel del spel som fungerar på Linux och Mac.

Fast det är ju inte många spel som enbart utvecklas till Linux och Mac, de flesta är ju något de fått tack vare Windowsplattformen.

Skrivet av dosman:

I och med att PS3 körs på Linux så kommer det förmodligen vara enklare att porta de spelen till en annan platform typ PC.

Om nu Sony går under så blir det ingen PS3 och då inga spel att porta.

Sony gå under? Du är allt bra borta från verkligheten...


signatur

/_\_/_\
/_\

Skrivet av the wookiee:

Jomen är det inte smartare att inte gå ut med ett releasedatum när du är osäker? Jämfört med att hålla en stor konferens på en stor mässa och lova en massa saker...

Absolut helt rätt,
..men det låter lite galet att säga Wii håller vad dom lovart när dom inte lovat något egentligen?
Smart? ..så in i helvete! ..ända dom har lovat är att lova något annat den 14 September..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Bah, jag föredrar någon som inte säger något överhuvudtaget över någon som inte håller vad de lovar.

Inaktiv

Xboxlovers är så rädda att Ps3 kommer knäcka deras lilla älskare. De är så rädda att de måste ta till alla typer av knep för att sätta ps3 i dålig dager. De flesta är fan lika löjliga som politiker som kastar skit på varann och får tillbaka allt i nyllet (*host* lejonborg *host*)

Vad jag menar är att, fortsätter alla xboxlovers såhär så börjar jag snart tro att de alla haft en svår barndom, gillar att tortera djur och kissar i sängen.

Det är en jävla spelkonsol och enligt fakta på papper och i jämförelser, så är Ps3 kraftigare. Face the freakin facts!
I en domstol skulle det vara som om en brottsling hade lämnat DNA, fingeravtryck, en inspelning och alla bevis man kan tänka sig och iallafall säga att han är oskyldig.

Ps3 är kraftigare, face it! Att lyssna på Xboxlovers otroligt fåniga kritik när det gäller förseningen är så skrattretande att jag just nu ligger på golvet och håller för magen.

Till alla kritiker som inte har ett liv att ta i tu med...
Det är en jävla spelkonsol och om den är bättre än Xbox är väl skitsamma. Ni kommer knappast springa gråtandes hem till mamma om så är fallet, visst?

Jag väntar gärna... nu håller HD tv på att gå ner i pris så jag hinner skaffa en sådan innan PS3... jag är inte ett dugg besviken över förseningen, tvärtom.

Medlem
Citat:

Wii har ingen next-gen prestanda...? What?

Näh? Wii kommer ju ha ungefär samma prestanda som en Xbox (den "första" alltså, inte 360'n).

PS3 och Xbox360 spelar i en helt annan division när det gäller prestanda, därav det högre priset.
Det är ju därför Wii kan vara så billig.

Mer info om Wii's processor, grafikkort och så vidare finns här: http://wii.ign.com/articles/699/699118p1.html


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av Glazarus:

en massa snack..

Joo, men det är tydligen bra för de som är ps3fanboys att baktala den andra sidan? eller?
Sedan ska vi inte tala om pcfanboys, för de är ännu värre.

Det som kommer få många att inte köpa ps3 i början är det höga priset. Då världen mest består av casualgamers och inte hardcorefans så blir priset på drygt 6000kr lite väl högt för de flesta och de väljer nog att köpa en billigare konsoll istället, t ex en ps2a (900kr?), gamecube(900kr?), xbox(1200kr?),x360(2500kr/3500kr?).

Sedan vet jag itne varför de flesta anser att Linux på ps3 är en så himla suverän sak, alla distar är inte bra (*host* fedora *host*) och även de linuxanvändare jag känner ser inget särskilt bra med att ha linux på en ps3a.

Sedan är portningar inget bra exempel på något bra, för de är oftast riktigt dåligt gjorda, oavsett hur bra verktyg de haft för att föra över dem, (Halo någon?), vissa spel är helt enkelt menade att endast finnas på en platform och det är en mkt bra idé.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

En försening i spelvärlden?! Shit-pomfritt, nu går skam på torra land. Hur kunde detta ske?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar