Filmat & fotat: Quake Wars
Det var en tutorial. Men jag håller med, det såg lite boring ut!! Jag tycker det är väldigt synd att dem använder typ samma vapenljud som Quake 4. Sååå tråkiga och orealistiska... Jag hoppas det är bara tillfälligt. Vapenljuden är viktiga, bara kolla på BF2, samma problem där, fast dem här var ännu värre. Och en annan sak, explosionerna i spelet ser väldigt oproffsiga ut, ser ut som nåt från quake1-2... va keffft!!
Och en sista grej, man såg redan i dem här videos´sen att spelet lider av samma sjukdom som alla doom3 engine spel... TEARING... och vem vill använda Verticalsync bara för slippa det, joo ingen??!!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Och en sista grej, man såg redan i dem här videos´sen att spelet lider av samma sjukdom som alla doom3 engine spel... TEARING... och vem vill använda Verticalsync bara för slippa det, joo ingen??!!
Jag trodde tearing uppstod när framerate:n överstiger refreshrate:n på din bildskärm och är något som händer i alla spelmotorer under de omständigheterna, och inte är något som är extra vanligt på Doom 3-motorn. Eller har jag helt fel?
Hmm efter att ha kollat båda filmerna, så verkar det neda som jag stör mig lite på är att tidigare sa dom att det skulle vara väldigt annorludna att spela GDI mot STrog, men verkar osm att i.a.f i tutorialen så hade båda lagen exakt samma klasser bara med ett annat namn ungefär :/
P.L.U.R
Är nog ganska annorlunda ändå, ta medicen bara som exempel, stroggs medic kan inte återuppliva, det kan GDFs.
Stroggs medic kan dock suga stroyen från döda GDF och ge som liv eller ammo till andra strogg.
Stroggs medic kan också göra döda GDF till one-time spawnpunkter.
GDFs medic kan återuppliva och kasta med-kits.
Vapenljuden var inget vidare... lite synd. Förhoppningsvis så ändras det, helt innan release.
Tearing har förresten inget som helst med att göra med Doom 3 enginen. Det har endast med Vsync on/off att göra och påverkar alla spel lika mycket.
Näe det sade jag inte att det har med att göra heller. Men Doom3 motorn är känd för att ha mer tearing än andra. Och du har fel, det har inte bara med Vsync off Vsync on att göra med (tänker inte förklara mig mer, skulle ta lite plats o göra det). Pröva spela Prey utan Vsync. Inte kul... Så visst det har inget med Doom3 motorn att göra, men den lider av det mer än många andra grafik/spel motorer gör!!
Njae, jag minns att Q4 var helt ospelbart om man inte slog på v-sync, andra. spel kan man klara sig utan
Precis!!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Wheeee!! Jag är grymt imponerad! Ser ju hur skoj som helst ut ju!
Och snyggt som tusan!
Jag är på!
Håller med, förstår inte varför folk klagar så mycket - alltid likadant så fort det kommer nåt nytt om qw och bf2142. Personligen så är jag betydligt mer sugen på det här nu än tidigare.
"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"
Jepp, de borde förbättra ljuden, dom är allt för tama - borde låta lite tyngre och mer äkta, svårt att föklara (se MOHAA). Får hoppas att SD har planer förbättra dem.
Annars ska jag inte klaga, spelet har potential att bli det bästa lagbaserade multiplayerspelet någonsin. Detta spelet och CnC3 nästa år, kan knappt vänta :3
...ta medicen bara som exempel, stroggs medic kan inte återuppliva...
Stroggs Technician kan återuppliva.
"I don't rock and roll, I BURN!"
Tearing har förresten inget som helst med att göra med Doom 3 enginen. Det har endast med Vsync on/off att göra och påverkar alla spel lika mycket.
Jag skulle normalt hålla med dig utan förbehåll. Men ... rätta mig om jag har fel, hade inte Doom3-motorn inbyggd frame limiter? Om det softwaresyncar så att säga, och håller ganska nära skärmens uppdateringsfrekvens men inte rakt på, så skulle jag kunna tänka mig att effekten blir mer vidrig än i andra spel eftersom tearing-kanten kommer ligga relativt still och störa. Jämfört med normalfallet när den är på totalt olika platser varje frame ... eller nåt.
Kan även snacka i nattmössan :-|
ok filmerna var ganska Tråkiga men jag tror inte den skulle visa hur spelet var utan hur spel iden fungerade tittigare klipp har varit otroligt spännande. det hade varit mer titt vänligt om dom hade haft 2 olika röster på hans som berättade en strogg röst ocg en gdf(general) röst som gjorde det mer som en breefing
Detta verkar mycket intressant. Blev betydligt mer intresserad av detta spel efter dessa filmer.
Det verkar vara en mysig blandning av BF2 och ett enklare RTS. När jag såg filmerna insåg jag att det är just ett större sammanhang som man saknar i BF2.
Fräckt med olika deluppdrag som man ska utföra! Verkar som man har snott lite från idén i BF2142 (energisköld som ska avaktiveras för att man ska kunna spränga slutmålet). Eller så har Dice snott från iD.
Vapenljuden lät inte bra, men blir förhoppningsvis bättre till slutprodukten.
Man kan också fråga sig om det är för avancerat upplägg. Hur fungerar detta på en server med få spelare? Och sedan gäller det ju att de får allt att fungera ihop utan buggar.
Ska bli riktigt kul att testa ett demo på detta!
Personligen tycker jag att det ser ut som en mod till nått av Battlefield-serien. Men men, den som lever får se.
Personligen tycker jag att BF2142 är en mod av BF2 och ETQW är en efterföljare till WolfET...men det är bara vad jag tycker...:evil:
Fräckt med olika deluppdrag som man ska utföra! Verkar som man har snott lite från idén i BF2142 (energisköld som ska avaktiveras för att man ska kunna spränga slutmålet). Eller så har Dice snott från iD.
Det finns ett spel som heter Wolfenstein: Enemy Territory. I det spelet är det flera delmål per karta. Det spelet har varit ute i flera år. Vem har lånat av vem?
ET var väl inte först med flera delmål heller... UT hade ju det i Assault och jag tror knappast de var först med det heller... kvittar väl vem som var först med något? huvudsaken är ju vem som gör det bäst