Kareokehypnos

Skägg.
10 Chambers
Kareokehypnos

Nu måste jag ta på mig den överlägsna Calle-minen, för jag kan inte förstå hur Allsång på Skansen kan locka så mycket folk. Har människor ett uppdämt behov av att sjunga i grupp medan en gladlynt programledare försöker svälja mikrofonen?

Som jag har förstått det kan det sitta folk att köa redan på morgonen, för att komma så nära scenen som möjligt. Sånt beteende kan jag köpa till en konsert med en artist som kommer till Sverige en gång var tionde år, men varje vecka. Samtidigt sitter folk som klistrade framför teven med stämbanden i givakt. Än en gång börjar jag misstro människans existensrätt.

Kanske är jag bara bitter för att biljetterna till Dropkick Murphys (med mästerliga Strung Out som förband) var slut när jag skulle boka. Det har funnits gott om dem senaste veckan, men tvärslut idag. Crapshit.

#blogg


signatur
Medlem
Kareokehypnos

Det är nog bara du som är bitter. Klart det är kul att sjunga lite utan att behöva bry sig om ifall man sjunger bra eller inte, det får resten ta hand om. Fast nja, köa i timmar bara för att komma till scen kanske är att ta i.

1
Skriv svar