Hysteri hos Haze och alltid lika förtrollande Jade Raymond

Antikvitet
Hysteri hos Haze och alltid lika förtrollande Jade Raymond

Dagen är nästan slut, den har utan att överdriva varit jäktig.

Efter gårdagens sparsamma presskonferens var skepsisen stor över hur mycket intressant som egentligen fanns att hämta här. Under dagen har intrycken blivit allt bättre. Visst, det är väl ingen enorm flod av ny information, men ändå både viktigt och intressant att träffa människorna som faktiskt gör spelen och höra dem berätta.

Kön utanför Haze-båset har varit lång hela dagen. Till slut kom jag in, tillsammans med PCG-Thomas och Aftonbladet-Peter, och vi fick oss en genomgång som verkligen höjde pulsen. Spelets scriptwriter Robby Yescomde skrädde verkligen inte orden, tvärtom. Han sa saker som "we're such fucking children" när det kom frågor om våldsskildringen, och ärligt talat var han som en frisk fläkt, eller kanske som en gnista i ett rum fullt av dynamit. Nej jag ångrar mig, mer som en signaleld.

Efterfrågan på Jade Raymond, producent av Assassin's Creed, har varit gigantisk. Enligt Ubisoft vaar det 150 olika medier som ville intervjua henne i dag, utöver de som fått intervjutid i förväg (ett fåtal). Så Ubisoft löste det genom att hålla en öppen Q&A med henne. Det är svårt att inte tycka om den tjejen. Hon är bildad, duktig talare och har ett avväpnande skratt. Alla speljournalister behandlar henne som en filmstjärna, så fort visningen var slut kastade sig tjugotalet fotografer fram till scen för att plåta henne. Jag var en av dem.

Jag kommer berätta mer om Jade och om Assassin's Creed i en förhandstitt så snart jag hinner. Även Haze och några av de andra spelen ska få sig en genomgång. Dessutom kommer bilder så snart jag hinner hem - batteritiden på den här skräpburken är så kort att jag inte hade hunnit förminska ens en tiondel av mina fem hundra 5MB-bilder innan datorn hade dött. På återseende, således.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Hysteri hos Haze och alltid lika förtrollande Jade Raymond

Spännande, hoppas på mycket skojiga nyheter


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Stackars Jade, det kan inte vara lätt.

1
Skriv svar