Omfattande razzia mot fildelare i dag

Robot
Omfattande razzia mot fildelare i dag
Medlem
Omfattande razzia mot fildelare i dag

Bra.
Mindre artister dör av Fildelning.

Medlem

Troll eller ironiker?

Medlem

Hm


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

snarare svärt om, mindre kända artister har en channs att få sin musik hörd.

Dom som är stora har redan pengar och vill bara ha mer.

Medlem

OMG! jaja många andra trackers vid liv, PP for teh win.

Inaktiv

fasen också de har ju stängt ner sidan med :S

Medlem

Tråkigt att vi ska leva Bodström dröm...

Medlem

Förklarar ju att sidan är nere=/

Inaktiv

haha nu har polisen jort bort sig igen....

jag väntar bara på att dom ska gå fria...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Haha
exakt addelit0

Nåja, om några timmar funkar den väll igen

Medlem

gött tyckr dem förtjänar skiten!

Medlem

Lär väl dröja minst ett par veckor för att polisen ska kunna titta igenom allt ordentligt, även om de troligtvis inte begått något brott enligt rådande lagstiftning och prejudicerande fall.

Den som ogillar rådande situation och klimat kan ju fundera på att gå med i Piratpartiet (det är snabbt och enkelt). Och det skriver jag i egenskap av mig själv, inte som FZ-crew-medlem.

Medlem

Va bra då att skitsidan är nere..Jag har aldrig gillat piratebay..hoppas skiten håller sig nere..

Ne..varför inte göra som jag, köpa spelen och musiken och se de senaste filmerna på bio istället..

Orginal DVD och CD och biomys ftw!


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av andman:

Lär väl dröja minst ett par veckor för att polisen ska kunna titta igenom allt ordentligt, även om de troligtvis inte begått något brott enligt rådande lagstiftning och prejudicerande fall.

Den som ogillar rådande situation och klimat kan ju fundera på att gå med i Piratpartiet (det är snabbt och enkelt). Och det skriver jag i egenskap av mig själv, inte som FZ-crew-medlem.

Eh, har du missat något? Dom HAR begått ett brott. Fildelning ÄR ett brott.

Annars så skulle väl knappast polisen gjort som dom gjorde..:P


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Inaktiv
Medlem

Har inte polisen viktigare uppgifter?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

De kanske borde leta våldtäktsmän och mördare istället för att slösa tid på sånt här tjafs.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Eh, har du missat något? Dom HAR begått ett brott. Fildelning ÄR ett brott.

Piratebay fildelar inget, det är användarna som gör det. Det enda som dom eventuellt kan fällas för är väl uppmaning till upphovsrättsbrott, vilket kanske max ger lite böter.


signatur
Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av andman:

Lär väl dröja minst ett par veckor för att polisen ska kunna titta igenom allt ordentligt, även om de troligtvis inte begått något brott enligt rådande lagstiftning och prejudicerande fall.

Den som ogillar rådande situation och klimat kan ju fundera på att gå med i Piratpartiet (det är snabbt och enkelt). Och det skriver jag i egenskap av mig själv, inte som FZ-crew-medlem.

Eh, har du missat något? Dom HAR begått ett brott. Fildelning ÄR ett brott.

Annars så skulle väl knappast polisen gjort som dom gjorde..:P

Det är olagligt att olovligt sprida upphovsrättsskyddat material, men det är inte vad The Pirate Bay gjort. The Pirate Bay förmedlar bara "länkar" (torrents) till olika filer.

Det finns prejudicerande fall som bedömer det som lagligt, se t.ex. BBS-domen från 1996 eller när högsta domstolen år 2000 kom fram till att en kille som länkat till mp3-filer på andra servrar inte gjort något olagligt.

Medlem
Skrivet av RozZy:

De kanske borde leta våldtäktsmän och mördare istället för att slösa tid på sånt här tjafs.

Inte precis som dem lagt 50% av polis
kåren för att raida piratebay.

Dessutom är ju fildelning ett enormt
problem över världen så helt förbannat
rätt juu lika bra o anställa folk som endast
arbetar med sånt.

Medlem

Omg Krävs det 50st poliser för att haffa 3 datornördar!
Lite overkill kanske!

FML
Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Va bra då att skitsidan är nere..Jag har aldrig gillat piratebay..hoppas skiten håller sig nere..

Ne..varför inte göra som jag, köpa spelen och musiken och se de senaste filmerna på bio istället..

Orginal DVD och CD och biomys ftw!

Alla skiter inte pengar som du verka göra. Finns så många diskussion om detta så det är ingen mening att vi ens börja tjabba om det.

Medlem

Hur många gånger har folk försökt stämma Piratebay för upphovsrätts brott igentligen? Får se hur det här slutar men tekniskt sett har dem ju inte gjort nåt brott... Allt Piratebay är, är en Torrent Tracker som inte bryr sig om vad folk lägger upp

Sen så har ju t.ex. Anime och dylikt fått flera nya marknader helt gratis via pirat kopiering... utan det hadde det nog inte varit lika populärt i västvärlden då det varit och är fortfarande hyffsat svårt att få tag i retail utan att direkt importera...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tycker ej det är ett enormt problem, tycker snarare detta våldtäktsmän och mördare är värre.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Piratkopiering åsido. Ingen som kommer ihåg hur Bodström gick ut och sade ett uttalande i stil med "Nej nej då, vi kommer inte gå ut efter några stackars ungdomar som tankar lite musik. Bara de stora onda syndikaten som gör det i stora skala och sprider, ingen fara för Svensson"?
Att någon går ut och säger att en lag de försöker få igenom inte ska tillämpas som den är skriven är schizofrent och förkastligt.
Att sedan när den klubbats igenom, på falska premisser,sedan gå tillbaka på sitt ord och göra precis vad de lovade inte göra är den slutgiltiga känghälen i nyllet på allt den demokrati de påstår sig representera ska stå för.
Och så undrar politikerna varför ungdomar inte röstar på dem..

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av RozZy:

De kanske borde leta våldtäktsmän och mördare istället för att slösa tid på sånt här tjafs.

Inte precis som dem lagt 50% av polis
kåren för att raida piratebay.

Dessutom är ju fildelning ett enormt
problem över världen så helt förbannat
rätt juu lika bra o anställa folk som endast
arbetar med sånt.

Tycker det är lite överdrivet att kalla fildelning för ett enormt problem världen över.
Svält och krig är väl möjligtvis enorma världsproblem. Fildelning är en lyxvara som "drabbar" svinrika företag i första hand och upphovsmän i andra hand.


signatur

Insert funny qoute here

Avstängd

Rör inte mitt piratebay jävla fluktare!

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]snarare svärt om, mindre kända artister har en channs att få sin musik hörd.

Dom som är stora har redan pengar och vill bara ha mer.

Eller hur, hadde någon kännt till t.ex. låten Boten anna som spelas 24/7 på NRJ och på krogen?

+ Skogås låten = p00n


signatur

Rail or Die

Medlem

Det drabbar endast dom som redan har svinmycket pengar och vill ha ännu mera pengar.
De som förlorar på det är t.ex band som vill nå ut i musikvärlden.

Tummen upp i röven till polisen!

Skriv svar