Webhallen startar nedladdningstjänst

Robot
Webhallen startar nedladdningstjänst
Medlem
Webhallen startar nedladdningstjänst

Tufft, det kan nog bli bra. Vore fint om dom började med musik också.

Medlem

Hmm... min första tanke (och förhoppning) är att detta ska bidra till att gamla klassiker som inte är tillräckligt vinstskapande för att det ska vara värt att trycka skivor/kartonger osv kan få en chans att bli sålda till oss som är svåra på nostalgi (och ändå inte behöva följa den nedriga piratens väg )


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Inaktiv

Webhallen heter det inte webb.

Och så vill jag ha fysisk förpackning. (Gammalmodig)


signatur
Inaktiv

Du har förstås helt rätt där aar88, det är åtgärdat nu. Slarv, fy!


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Hoppas det går bra för dem, andra liknande tjänser har ju inte gått så bra. Men med webhallens kundkrets så kan man ju hoppas det går bättre


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hur funkar det då? Man laddar ner ett spel och får en cdkey direkt då?
Om man tappar bort den nerladdade filen kan man då logga in på Webhallens sida och ladda ner det igen?
Finns möjligheten att ändå få kartongen och manualen hemskickad efter man köpt det över Internet? Skumläste deras sida men hittar ingenting om det


signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av aar88:

Webhallen heter det inte webb.

Och så vill jag ha fysisk förpackning. (Gammalmodig)

säger detsamma, inget går upp mot att ha det i fysisk förpackning *blickar mot Oblivion colletors edition, Heroes Of Might And Magic V delux edition i hyllan*

Jag vill inte att det slutar sälja spel över disk, att endast ha produkten digitalt inger inte samma värde tycker jag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det kommer ju självklart fortsättas att säljas spel på sedvanligt sätt, fysisk utgåva. Men vad detta innebär är nog att priserna kommer att kunna sänkas ganska kraftigt senare.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

Det här är ett grymt bra initiativ tycker jag.
Lite tunt utbud, men det är väl inte ovanligt i uppstartsfasen.

Medlem

Tycker det här är bra om priserna går ner, men som sagt tycker också att CD/DVD skivan får inte bli utbytt mot dessa tjänster. Det ska vara en balans av båda, så alla får det dem vill ha. Jag håller med att digitala versioner har inte samma värde som fysiska. Men jag önskar all lycka...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Detta kommer ju som sagt att bli ett billigare alternativ till den fysiska utgåvan för alla som inte värdesätter fodral, skiva, manual och det särskilt mycket.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Handlar inte från Webhallen längre, men bra initiativ. Senare kanske dom satsar på kundsupport?

Inaktiv
Bab
Medlem

Bra initiativ! Den här distributionsformen av mjukvara är framtiden. Tycker webhallen är ok, har handlat där några gånger och inte haft några problem.

När det gäller manualer och förpackning i pappersform tycker jag dom flesta manualer till dagens PC spel (om det ens följer med några) är riktiga skämt. Väldigt få spel har några "riktiga" manualer men dom säljs till "fullpris" ändå. Nått litet häfte på 10 sidor är ingen manual.

Dessutom så tenderar dagens spel att vara ganska långlivade och patchas ofta med nytt innehåll och nya funktioner. Den manual man får med orginalet blir ganska snart inaktuell och helt utan betydelse.

Gagens spel har också kommit rätt långt i användarvänlighet med tutorial-levels, tipsrutor o.s.v. så behovet av manual är inte speciellt stort.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Inaktiv

Europa Universalis 2 för 59 kr.

Om man vill patcha spelet ska man då använda en vanlig patch eller...(länk)
om man tillexempel laddar ner ett spel från paradox (gamersgate) så funkar ju inte de "vanliga" patcharna utan man måste ju ha en för de man laddar ner... :<

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showpost.php?p=5340720&po...

Så går det ju inte till hos wh va.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Medlem
Skrivet av aar88:

Webhallen heter det inte webb.

Är det ngn sajt som jag stör mig på så är det Webhallen. Inte bara att det faktiskt stavas webb på svenska och därför borde vara webbhallen, så har de en .com-domän också.

Btw, nedladdningssidan buggar loss i Opera. Ytterligare en sajt som IE-fanboys klappar händerna åt.

Suck.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Han som nämnde möjligheterna till att köpa äldre spel på mha av dessa webtjänster för en billig peng: STORSLAGET! Varför har ingen genomfört det? Jag kan rada upp ett stort antal spel som jag gärna vill ha och som inte går att hitta längre.

Medlem

Mycket möjligt att det heter Webb på svenska men nu är Webhallen ett namn. Det är också så att företaget är 6 år gammal tror överhuvudtaget det inte fanns några regler för hur man skulle stava webb då.

När det gäller Opera ska jag säga till utvecklaren. Den fungerar utmärkt i Firefox.

Medlem
Skrivet av WizKid:

När det gäller Opera ska jag säga till utvecklaren. Den fungerar utmärkt i Firefox.

Tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar