Det lackar mot jul

Redaktör
Ponny
Det lackar mot jul

I alla fall om du frågar min ömma moder. Idag nämnde hon spontant att hon tänkte åka till Ullaredoch undrade om vi kunde skriva en liten önskelista. Och det är klart att lille tioårige Fredrik vaknar till liv inom mig och får något drömmande i blicken. Ah... julklappar.

Jul för mig är synonymt med den röda Nintendo-loggan. Det är givetvis inget fel med Xbox och Playstation - men det är liksom inte riktigt lika gemytligt. Antagligen har det att göra med barndomens snövita jullov och Ocarina of Time, Secret of Mana, Diddy Kong Racing och många, många fler. Det har liksom hållit i sig. Det är inte ens ett år sedan jag slet upp julpappret och satte julskinkan i halsen när jag fick New Super Mario Bros. Sann spelglädje växer aldrig upp.

Så om ni känner för att impulsköpa några hårda paket till mig se då till så att det står Wii eller DS på kartongen. Det blir liksom mer jul över det hela. I år vill jag nog helst av allt ha Golden Sun: Dark Dawn. Jag får någon slags julefrid i sinnet när jag tänker på det spelet. Ett färgsprakande och sött litet RPG känns kort och gott jul 2010 för mig.

Vilken är din önskeklapp?

[ia=22760; large]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Det lackar mot jul

Brink vore en bra julklapp, men det blev ju försenat. Min önskeklapp är en Fender Telecaster/Jazzmaster i sunburst med vita lindningar. Då hade jag satt musten i halsen

Redaktör
Ponny

Who knows? På julen är faktiskt ALLT möjligt.


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers

Nintendo är väldigt mycket jul för mig med. Brukade få en större klapp och då var det Super Nintendo som gällde. Ofta också på morgonen så att jag hann spela några timmar innan släkten kom. Sen när de gått satt jag och mamma och upplevde klassiker som Zelda och Super Mario tillsammans. Varma, varma minnen.


signatur
Inaktiv

Gillar också Julen, men jag tänker direkt på playstation 2 minns julen 2003 eller 2004. Då jag fick min första playstation det var magiskt.

Redaktör
Ponny

spiken: Awww... att spela mario med mamma. Låter helt underbart. På sin höjd tycker min att Harvest Moon är skoj - eftersom det handlar om lantbruk. Men hon är ju fantastisk på andra vis så klart! Mammor liksom.

sigmons: Det är ju något grymt magiskt med att få en konsol i julklapp. Har bara vaga minnen om när min bror fick sitt NES - men då fattade jag ingeting (var i och för sig typ 5 år).


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar