Black Ops till Windows laggar

Inaktiv

Det skulle inte förvåna mig om detta är ett kopieringsskydd, som drabbar legala användare också.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Inget "lagg" för mig varken i SP eller MP.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Multiplayern är det ända som laggar för mig, ligger runt 20-60 FPS hela tiden vilket knappt är spelbart, Singleplayern flyter på asbra i alla fall, Kan nästan maxxa allting utan lagg och spelet är grymt bra! Dom behöver bara fixa multiplayern så kommer spelet bli myyycket bättre än MW2

Medlem
Skrivet av Galactica:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Galactica:

Hahaha, hör de ens rört koden i spelet sen mw2 eller har de bara kört lite mappacks och mods för att sedan lansera om spelet.

Ser inga skillnader i grafiken eller gameplay wise. Fattar inte att folk ens köpte spelet till en början efter vad de gjorde med mw2

activision är ett jävla skämt så som detta spel och mw2.

Detta är inte ens baserat på MW2 motorn och inte ens samma företag, så vad snackar du om egentligen..

Det är det väl visst? Fast något förbättrad men i grund och botten så jo?
Företaget är inte detsamma, det vet jag..

Nej det är det inte, BlackOps är byggt på World At War motorn som är en vidare byggnad på Cod4 motorn, MW2 har inget med detta att göra.

Och MW2 motorn bygger på..

Amen läs vad du själv skrivit för fan , du skrev ju att "har dem ens rört skiten sen mw2"

Ja MW2 är byggt på Cod4 motorn och World at War är också byggt på Cod4 motorn, men BlackOps är INTE en vidarebyggnad på MW2 versionen utan World at War versionen.

Hence MW2 har inget med BO att göra.

Seriöst är du helt borta eller?

haha en fanboy som är pissed. Iaf, är ganska säker på att de delar kod under utvecklingen av sitt jävla spel som ägs av samma företag. Sedan så fattar du lika bra vad jag menar med mitt första inlägg. Vare sig mw2 eller World at war eller black ops skiljers sig från orginala motorn.

Det är inte så att det det är 1 person från varje del av företaget som sitter i sin jävla källare och programmerar en hel motor utan att ens prata med ex Treyarch och Infinity

Fanboy?
Du är rolig du, skev uppfattning du har iaf ungefär som att säga att Unreal 3 motorn är "indentisk" och inte alls modiferad i tex något som använder sig av den säg Red Orchestra 2.

@Tommy
Men ja de båda använder ju UE3 och ser ganska lika ut(grafiskt) antar att de är precis samma bara för de ser grafisk lika dana ut? Tillåt mig > lol.

Som sagt två stycken som är lite efter här eller?
Sen sa jag inte att BlackOps var bra... bara kartlägger lite grunder för dig gubben.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Galactica:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Galactica:

Hahaha, hör de ens rört koden i spelet sen mw2 eller har de bara kört lite mappacks och mods för att sedan lansera om spelet.

Ser inga skillnader i grafiken eller gameplay wise. Fattar inte att folk ens köpte spelet till en början efter vad de gjorde med mw2

activision är ett jävla skämt så som detta spel och mw2.

Detta är inte ens baserat på MW2 motorn och inte ens samma företag, så vad snackar du om egentligen..

Det är det väl visst? Fast något förbättrad men i grund och botten så jo?
Företaget är inte detsamma, det vet jag..

Nej det är det inte, BlackOps är byggt på World At War motorn som är en vidare byggnad på Cod4 motorn, MW2 har inget med detta att göra.

Och MW2 motorn bygger på..

Amen läs vad du själv skrivit för fan , du skrev ju att "har dem ens rört skiten sen mw2"

Ja MW2 är byggt på Cod4 motorn och World at War är också byggt på Cod4 motorn, men BlackOps är INTE en vidarebyggnad på MW2 versionen utan World at War versionen.

Hence MW2 har inget med BO att göra.

Seriöst är du helt borta eller?

haha en fanboy som är pissed. Iaf, är ganska säker på att de delar kod under utvecklingen av sitt jävla spel som ägs av samma företag. Sedan så fattar du lika bra vad jag menar med mitt första inlägg. Vare sig mw2 eller World at war eller black ops skiljers sig från orginala motorn.

Det är inte så att det det är 1 person från varje del av företaget som sitter i sin jävla källare och programmerar en hel motor utan att ens prata med ex Treyarch och Infinity

Fanboy?
Du är rolig du, skev uppfattning du har iaf ungefär som att säga att Unreal 3 motorn är "indentisk" och inte alls modiferad i tex något som använder sig av den säg Red Orchestra 2.

Som sagt två stycken som är lite efter här eller?
Sen sa jag inte att BlackOps var bra... bara kartlägger lite grunder för dig gubben.

Du liksom bara måste vara emot eller vad är problemet?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja, tyvärr laggade det rejält igår i MP. Har inte testat idag eftersom jag är på jobbet. Men jag har som tur inte den "grafiska lagg" som många skriver om på nätet. Min kompis har det dock, han kunde inte spela det igår på grund av detta Trist när man gått och längtat i flera månader efter spelet och så är det så dåligt testat.

Är väldigt trött på att alla spel måste patchas så förbannat mycket redan på releasedagen. Många skriver "ja men det finns så många kombinationer av datorer så det går inte testa". Men hur kommer dom då fram till en patch som fixar det då? Om dom kan lösa problem efter release, varför kan dom inte göra det innan då?

Hade höga förväntningar på MP i detta spel, då det laggade en hel del i MW2 på grund av det idiotiska IWNet Host skiten. Håller med mrpeters att det hade varit bra med någon "Party" funktion även i BO. Om det är möjligt att kombinera dedikerade servrar och Party, jag vet inte. Men det hade varit den ultimata drömmen att kombinera det bästa av två världar

Provade SP igår också. Det var riktigt skoj. Inga stora problem där. Några texturer som betedde sig konstigt, lite konstig navigering i menyerna (finns en pil vänster på inställningar för tex Resolution men man bläddrar framåt även om man trycker på den. Upptäckte sen att HÖGER musknapp var tillbaka och vänster framåt. Mycket märkligt haha)

Medlem

För mig är det helt ospelbart i singelplayer, mellansekvenserna hackar nog mer än själva spelandet tycker jag. Har inte testat multiplayer men tror knappast det fungerar bättre.
Hoppas Treyarch kommer ut med en patch asap.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Galactica:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Galactica:

Hahaha, hör de ens rört koden i spelet sen mw2 eller har de bara kört lite mappacks och mods för att sedan lansera om spelet.

Ser inga skillnader i grafiken eller gameplay wise. Fattar inte att folk ens köpte spelet till en början efter vad de gjorde med mw2

activision är ett jävla skämt så som detta spel och mw2.

Detta är inte ens baserat på MW2 motorn och inte ens samma företag, så vad snackar du om egentligen..

Det är det väl visst? Fast något förbättrad men i grund och botten så jo?
Företaget är inte detsamma, det vet jag..

Nej det är det inte, BlackOps är byggt på World At War motorn som är en vidare byggnad på Cod4 motorn, MW2 har inget med detta att göra.

Och MW2 motorn bygger på..

Amen läs vad du själv skrivit för fan , du skrev ju att "har dem ens rört skiten sen mw2"

Ja MW2 är byggt på Cod4 motorn och World at War är också byggt på Cod4 motorn, men BlackOps är INTE en vidarebyggnad på MW2 versionen utan World at War versionen.

Hence MW2 har inget med BO att göra.

Seriöst är du helt borta eller?

haha en fanboy som är pissed. Iaf, är ganska säker på att de delar kod under utvecklingen av sitt jävla spel som ägs av samma företag. Sedan så fattar du lika bra vad jag menar med mitt första inlägg. Vare sig mw2 eller World at war eller black ops skiljers sig från orginala motorn.

Det är inte så att det det är 1 person från varje del av företaget som sitter i sin jävla källare och programmerar en hel motor utan att ens prata med ex Treyarch och Infinity

Fanboy?
Du är rolig du, skev uppfattning du har iaf ungefär som att säga att Unreal 3 motorn är "indentisk" och inte alls modiferad i tex något som använder sig av den säg Red Orchestra 2.

Som sagt två stycken som är lite efter här eller?
Sen sa jag inte att BlackOps var bra... bara kartlägger lite grunder för dig gubben.

Du liksom bara måste vara emot eller vad är problemet?

Inte alls , ville bara förklara vad jag menade.

Allt jag menade var att BlackOps är en vidarebyggnad av WaW som är deras tidigare spel och MW2 är en vidarebyggnad av Cod4 motorn.

Självklar utbyter de väl info ibland men det är ändå två separata företag, spelen är grundade i samma motor ja men med förändringar för att passa deras titlar och utvecklande.

Exempelvis så känns MW2 helt annorlunda spelmässigt än Cod4, så Infinity Ward lyckades ju trycka bort ganska mycket av det som var bra enligt mig i alla fall både spelmässigt och PC mässigt.

BlackOps känns också helt olikt MW2 , mer åt WaW hållet vilket är ganska logiskt med tanke på att det är byggt på det.

Aja, gg.

Point being, vad har mw2 med Blackops att göra inget? I princip inget. Vad har cod4/waw med BlackOps att göra, ganska mycket mer.

Medlem

Så in i helvete.

Var lite bättre i morse innan jag drog och jobbade...men fortfarande laggit som satan.

Fixa eran kod för perkele.

Medlem

Tacka dom för att dom typ prioriterar konsol mer än PC... där e felet...
alla spel tillverkare har blivit besudlade i Konsol världen..

bra exempel nu jue.. dom skiter i PC helt o hållet... dom tror att allt e klart ti PC.. dom gör säkert ännu mer bugg genomgång på konsol än till PC.. tyvärr... PC världen känns forgotten i vissa sammahang

PC FTW!!!
Blir oxå att vänta med o köpa spelet..


signatur

//Peace out

Medlem

Lägga ut 500 spänn+på ett spel som inte ens är färdigt..? nej tack! såg min kompis spela det och det var fruktansvärt. tackar min skyddsängel och fortsätter spela Fable III istället.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Fan va faaaail! Hoppas dom hinner komma med en patch innan veckans slut....och hoppas Postjäveln kan skicka mitt jävla Cod någon gång...försenat med två dagar nu!


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Fan va faaaail!Postjäveln kan skicka mitt jävla Cod någon gång...försenat med två dagar nu!

samma här :/

Ser ut som när jag körde
RUNE på mitt 56 modem för 8-10 årsen

men då var lagget överkommligt haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Kolla.. detta är en anledning till varför man fortfarande spelar Call of Duty 4.

Medlem

Sämsta spel jag någonsin lagt pengar på!! Hade gärna skänkt bort skiten om jag inte knäckt skivan redan o pissat på fodralet!! Treyarch e det största mongot som gjort spel och nu måste dom för fan lägga ner denna skitserien!!

Medlem

Lagget kan bero på många saker. En sak är att server-farmen exempelvis inte har sina servrar konfigurerade för PC utan för Konsoll : http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=vie...

En annan är memory leak.

Det finns lite commandon man kan göra för att förbättra situationen.

Något som hjälpte mig av att gå in i konsollen och skriva cl_maxpackets 1000
annars sitter du där och kan max ta emot 20 packages åt gången.

Själv lider jag endast av lite server lagg då och då, inget allvarligt. Men som sagt det ordnar sig nog snarast med en patch eller två.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Hade samma problem på starcraft 2, visade sig att spelet var inte kompatibelt med nätverkskortet jag hade då.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Helt sjukt att man kan ha missat detta, har man ens provat spelkoden nån gång? Jag lider inte av det i lika stor omfattning som i filmen men det är mikrostuttering hela tiden, skitdrygt.

Dem hade väl brottom att att få ut skiten till ett coolt släppdatum.


signatur

B lup

Medlem

Japp, har problemet. Jäkligt avtändande, har lagt spelet på hyllan tills dom patchar det.

Medlem

Jag köpte en dyr ny speldator för snart två månader sen och har kunnat köra alla nya spel på max hittills. Spelade igenom Black Ops-kampanjen utan större problem med "hackande", men så idag när jag skulle börja spela MP-delen så upptäckte jag relativt fort att jag fick sånna där "micro-drops" i FPS. Ena studen har jag max FPS och allt är frid och fröjd och sen sjunker det ner till typ 6-7FPS på en sekund och går upp igen lika fort. Hur irriterande som helst! Jag hoppas verkligen att en patch kommer som fixar detta, för i längden kommer man inte stå ut med det.

Medlem
Citat:

Fanboy?
Du är rolig du, skev uppfattning du har iaf ungefär som att säga att Unreal 3 motorn är "indentisk" och inte alls modiferad i tex något som använder sig av den säg Red Orchestra 2.

@Tommy
Men ja de båda använder ju UE3 och ser ganska lika ut(grafiskt) antar att de är precis samma bara för de ser grafisk lika dana ut? Tillåt mig > lol.

Som sagt två stycken som är lite efter här eller?
Sen sa jag inte att BlackOps var bra... bara kartlägger lite grunder för dig gubben.

Identisk? Ett företag som gör spel skall försöka göra ett spel genom att förbättra spelet, försöka trycka ut motorn till det yttersta och förbättra den ännu mer. Förbättra gameplay, lägga till nya funktioner något som jag inte sätt i senaste cod spelen

Vad jag spelat så är cod 4 peak, sen dess ser jag inte mycket gameplay changes och förbättringar i grafikmotorn förutom konsolfieringar genom hela serien.

lite andra vapen, lägg till lite andra rewards + nya mapps vipps så har du black ops.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/comparison.png

Sedan skillnaderna i gameplay är så stora att det inte är ens i närheten.

Citat:

så Tillåt mig > lol.

Medlem

jag laggade som fan också men skrev r_multiGpu 0 i konsol så försvann nästan allt lagg

Medlem

Så kul att tänka på hur alla sa att dom inte skulle köpa spelet för att MW-spelen suger för några månader sedan. Nu när det är släppt så har så klart typ alla köpt spelet ändå, och klagar minst lika mycket än om hur pass mycket det suger FZ i ett jävla nötskal.

Medlem

Har man 4 kärnig cpu verkar det inte vara något problem, själv har jag till och från massor med lagg, ibland går det bra och ibland rent åt helvete, ett TIPS för SP är att ctrl-alt-delete och stänga ner steam.exe, funkar finfint.

Medlem

Skulle vara najs om fz kunde göra en frågeställning om hur många personer som får lag på windows

Medlem
Skrivet av chimo:

Har man 4 kärnig cpu verkar det inte vara något problem, själv har jag till och från massor med lagg, ibland går det bra och ibland rent åt helvete, ett TIPS för SP är att ctrl-alt-delete och stänga ner steam.exe, funkar finfint.

Jo det laggar med 4 kärnig också. Det går några spekulationer om att datorn täpps till av dålig tilldelning av processer från spelet. Detta baseras på att spelet sitter på 100% cpu användning på många olika sorters datorer, inkluderat I7.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Extrafakta: IW engine är byggd på ID Tech 3 från 1999. Koden är släppt fri, så Activision/jewtick tjänar en del på att använda en sån sleten motor.

Medlem

Wow! Jag skulle vara jätteglad om spelet funkade så bra som i videon. Jag kan spela i 5-10 sekunder innan spelet äter upp allt minne och hela datorn fryser.
Hoppas en hotfix kommer snart...jag nöjer mig lätt med sån liten lag som snubben får där!!

Medlem

Laggar jätte mycket med mitt 480 gtx, ibland ligger jag på 1 fps i 10 sec. Rycker hela tiden med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Helt sjukt att tillverkarna missat ettt minnesläckage på PC...avslöjad konsolripp eller? Patetiska företag - dom har fan aldrig fått ett spel att fungera som det ska förräns flera månader efteråt.

123
Skriv svar