Bad Company 2: Vietnam prissatt i Phu Bai Valley

Medlem
Skrivet av pewpew:
Skrivet av Jozo:

Jag tror inte att jag kommer att köpa det här... Alldeles för dyrt för lite nya vapenskins.

skämtar du eller? för det första är det inte bara "vapenskins", det är helt nya vapen, banor och fordon, och för det andra, är du för fattig för att betala runt 110 kr för ett expansionpack?

Jo, jag har råd med det, även fast jag inte förstår vad det har med saken att göra. Jag anser helt enkelt att innehållet inte är värt priset.
DLC är djävulens påfund...

Medlem
Skrivet av DrToker:

Det verkar inte finnas någon ordentlig marknadskontroll på den här typen av försäljning, spelföretagen kan styra priserna precis hur de vill.

Du menar statlig marknadskontroll? Nej, det stämmer. Det är marknadsekonomi här. Konsumenterna förutsätts vara mer eller mindre intelligenta människor som kan göra egna val vad de vill göra med sina pengar.
Det innebär också att spelföretaget INTE kan styra priserna hur de vill. Jag tror prissättningen i det här fallet är satt till det de allra flesta kan tänka sig att betala för materialet om man tycker om spelet.

En vara är värd exakt så mycket som köparen är beredd att betala för den.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Not cool, varför inte köra en skolmassaker i USA istället, lika intressant... (skakar på huvudet)...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

inK
Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av inK:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Ike:

En hunka är väl fan inte så mkt era fattiglappar

Personligen bryr jag mig inte så mycket om priset... men det känns snopet att behöva betala för att få nya kartor då Dice inte håller vad dom lovar.

Dice utlovade ju att BC2 skulle få nya kartor gratis... men det visade sig ju vara ren lögn. Enda vi fått är kartor vi redan hade från början med "nya" spellägen.

I princip har vi fått spelet vi betalt för upphackat i småbitar som vi sedan fått utportionerade över en längre tid.

Tack Dice, verkligen... tack.

Gå tillbaka till 'Store' och läs du så ser du att vi redan fått gratiskartor som inte alls var med i spelet från början, oavsett spelläge.

Jag har ingen store då jag har PC versionen. Behöver inte ladda ner kartorna då dom redan finns med från början, det enda som händer när ett map pack släpps är att servrarna får lov att börja köra den.

Bara för de har valt att kalla det Map Pack betyder inte det är nya kartor... Ingen av de 5 Map packs som släppts har innehållit en enda ny karta, enbart nya spellägen på de befintliga.

Hela grejen med "VIP" nyckeln är bara för att stoppa andrahandsförsäljning, inte att du ska få något exklusivt som namnet antyder. Du kan inte sälja spelet vidare med de nya spellägena då det skulle kräva att du ger den du säljer till hela ditt EA konto, inte bara skivan.

Map-namnet 'Laguna Alta' dök för första gången upp i Map Pack 1.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

hoppas detta sätter lite fart på karriären igen...

Medlem

lite A-team känsla också

Medlem

Ge mig låten någon!

Medlem

Jag måste tillägga att det inte är att räkna med 32+ spelare i BF3 om inte dom verkligen satsar hårt på PC versionen. BC2 konsol satte sin gräns helt efter Microsofts begränsningar på I/O trafik för multiplayerspel, samma gäller nog för MW2 och kanske Black Ops också (som jag inte har någon koll på).

BC2 fick nya kartor. Problemet är att ni som tycker annorlunda inte läste vad det innebar när det begav sig, eller att ni lyssnar på klagomuren. Det är som när det ryktades i stallet att APB skulle vara helt gratis att spela, inget annat än hysteri som skapades av tomtar som vaknade upp på fel sida av sängen *och* inte läste saker korrekt.

Det här blir ett köp av mig så länge det kommer till PC (svårt att se om det gör det, eller om det kostar något öht då) och MW2 PC multiplayerläget förblir något jag önskar att jag kunde få pengarna tillbaka från.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Kul att det äntligen kommer mer innehåll till BC2, som i min mening är ett helt grymt spel. Kan definitivt bli ett köp!

Medlem

Snälla, sluta jämföra BC2 med BF2. Bad Company är en serie som ÄR och SKA VARA helt annorlunda jämfört med de originella BF-spelen. Angående BF3 så har Dice själva gått ut och sagt två gånger nu, att de satsar hårt på PC-versionen. Att de vet att vi PC-spelare är besvikna och vill ha något liknande BF2 men ännu grymmare. Dice kommer inte göra oss besvikna en tredje gång, det har de inte råd med.

Medlem

Det är helt galet vad bortskämda en del här på forumet är!! Har ni en aning om vad kostnaden för sånt här extramaterial är?!? Att producera ett spel som BC2 kostar ca 10 gånger mer än en stor Svensk långfilm.

Gissa hur många timmar det tar att designa, kvalitetssäkra och balansera en onlinebana? Det är ju inte bara att sätta triggers och modifera motståndet som i en singleperson shooter. Varje mantimme kostar ca 1000 kronor i utvecklingskostnad mellan tummen och pekfingret.

Att det kostar som en fika för två för mig är ju helt otroligt billigt!!

Lär er att sätta saker i perspektiv och räkna multiplikation så kommer ni långt i livet

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av inK:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Ike:

En hunka är väl fan inte så mkt era fattiglappar

Personligen bryr jag mig inte så mycket om priset... men det känns snopet att behöva betala för att få nya kartor då Dice inte håller vad dom lovar.

Dice utlovade ju att BC2 skulle få nya kartor gratis... men det visade sig ju vara ren lögn. Enda vi fått är kartor vi redan hade från början med "nya" spellägen.

I princip har vi fått spelet vi betalt för upphackat i småbitar som vi sedan fått utportionerade över en längre tid.

Tack Dice, verkligen... tack.

Gå tillbaka till 'Store' och läs du så ser du att vi redan fått gratiskartor som inte alls var med i spelet från början, oavsett spelläge.

Jag har ingen store då jag har PC versionen. Behöver inte ladda ner kartorna då dom redan finns med från början, det enda som händer när ett map pack släpps är att servrarna får lov att börja köra den.

Bara för de har valt att kalla det Map Pack betyder inte det är nya kartor... Ingen av de 5 Map packs som släppts har innehållit en enda ny karta, enbart nya spellägen på de befintliga.

Hela grejen med "VIP" nyckeln är bara för att stoppa andrahandsförsäljning, inte att du ska få något exklusivt som namnet antyder. Du kan inte sälja spelet vidare med de nya spellägena då det skulle kräva att du ger den du säljer till hela ditt EA konto, inte bara skivan.

Map-namnet 'Laguna Alta' dök för första gången upp i Map Pack 1.

Dels så var Laguna Alta redan presenterat en bra bit innan spelet äns släpptes.

Och dels Laguna Alta var med i Map Pack 1, som fanns tillgängligt dagen spelet släpptes.

Att Dice skulle kalla det där en "extra" karta är ju bara förolämpande. Som jag sa innan, det handlar enbart om att stoppa andrahandsförsäljningen, inget annat.

Medlem

Självklart köp dag ett!

Medlem

Tycker det är sjukt att det släpper det här om man kollar på vilka buggar och brister BC2 har som det är, de visar verkligen inget tecken på att de tänker fixa det, inte ens faktumet att varenda gång någon skriver i chatten så kommer en ful halvtransparent ruta och täcker halva skärmen.

Inaktiv

Saker jag förväntar mig:
Napalm
Creedence Clearwater Revival
Edwin Starr
Brinnande vegetation
Och Operation Hastings + Ride of the Valkyries

Medlem

Whooaaa Battlefield Vietnam var sjukt kul, kanske man kan få lite av den gamla känslan i detta sjukt actionspeckade BC2

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

12
Skriv svar