Amerikanska stridsmonster i World of Tanks
Senaste patchen är tokigt nice. Visst är det skönt med amerikanska tanks som är lite speciella på sitt egna vis, men framförallt att de fått bort warping på långt håll, och gjort skytte mycket bättre och mer intuitivt! Äntligen kan man träffa rörliga mål utan att hejvilt gissa och sikta på tok för långt fram för vad som anses förnuftigt för att träffa, utan nu kan man sikta mer som man "borde". Dessutom är artilleri lite nerfat vilket är minst lika skönt det
Det är väl med Clan Wars som MMO-biten kommer komma. Vad jag förstått blir det typ en strategikarta över Europa och Nordafrika där individuella strider ritar om frontlinjerna och det kommer både finnas klanmatcher där man joinar med hela 15-personerslag, och vanliga matcher där vem som helst kan vara med.
Tyvärr så var varken Pershing eller någon amerikansk tank destroyer inkluderade i patchen (ingen M10 Wolverine eller M18 Hellcat alltså).
...beroende på att det är en beta, och mer innehåll släpps hela tiden. De som har spelat ett tag minns att både det tyska (framförallt) och det ryska trädet har varit mycket mindre.
Mycket trevligt litet spel på min ära, blir det gratis med mikrotransaktioner kan det verkligen fungera som tidsfördriv.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Fråga: Jag har en svärfar som älskar tanksspel och har spelat en del äldre sånna.
Är detta svårt för en gubbe på 65 att hantera om han har viss erfarenhet av tanksspel?
Beroende på hans spelreflexer kanske det går lite snabbt ibland. Men spelet i sig är inte speciellt komplext (enkla kontroller och enkelt koncept. Handlar mer om hur man spelar och vart man siktar, etc) så jag tror inte att det skulle vara ett problem.
Det är dock absolut inte en simulator som t.ex. gamla Panzer Elite, även om mera propert, tålmodigt och taktiskt spel belönas.
Skademodeller och sånt är faktiskt riktigt välgjorda. Dock så är det lite simplifierade formler för penetrering, rikoschett och skada.