Rykte: Gears of War till Xbox Kinect

Robot
Medlem
Rykte: Gears of War till Xbox Kinect

Tja, om det görs rätt så kan det fungera, som komplement till handkontroll och i vissa situationer.
Röstkommandon, rörelser med kinect istället för QTE/button mashing kan jag tänka mig blir coolt

Medlem

för man en lifesize lancer som reagerar med kinect så kan det bli awesome!

Medlem

haha fan eller att det kmr funka kmr säkert bli konstigt och krångligt, nej tack sitter jag hellre med en kontroll än att stpr och stånkar runt i rummet


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kalla gears hardcore, vart är världen på väg?

Medlem

Och DÄR förstörs en till relativt bra spelseria, GJ!

Medlem

De kan väl lägga in kinect i något bonusspel?
Kinect är faktiskt ganska kul, men aldrig att jag skulle vilja röra på mig o lira gears of war.

det är bergis en "Onrailsshooter"

Medlem

Man skulle rent teoretiskt kunna bygga ett fungerande gears of war-inspireat spel till kinect enligt principen att man rör sig genom att förflytta sig från skydd till skydd. Det vill säga man är i ett visst skydd, där man kan skjuta osv. Och sedan skulle man kunna genom specfika röresler initiera att man tar sig till ett annat fast skydd. Det skulle då bli som en rälshooter fast med fler interaktiva inslag.

Rent teoretiskt skulle man även kunna tvingas att springa på stället för att sprinta och kasta sig ned för att komma i skydd.

Eftersom en stor del av Gears of War-spelen (singleplayer!) bygger just på att man rör sig från skydd till skydd på ett ganska statistk sett skulle detta gå att behålla som princip även med kinect.

Dessutom skulle det faktiskt inte behöva bli något problem om spelet är lite segt och tungrott och laggit - om det görs på rätt sätt. Man har ju liksom världens tungaste rustning på sig och vapen där man kan tolerera avsaknaden av precision i hög utsträckning (mer så än i andra shooters). Man kan lägga in ett starkt fokus på att utmaningen med att skjuta ska vara att i större rörelser manipulera vapnet snarare än att precisionsaima.

Om spelet fungerar som så att man antar vissa positioner och därefter byter den läge från att sikta till att man ska röra sig, kan det nog faktiskt fungera och bli riktigt roligt.

Om inte annat kommer man ju se fantastiskt rolig ut när man sitter på knä mitt i rummet och siktar på tv:n för att i nästa stund springa på stället och sedan kasta sig rakt in i vitrinskåpet

1
Skriv svar