Slutet på sagan?

Redaktör
Ponny
Slutet på sagan?

Hironobu Sakaguchi håller på och skriver sin sista historia. Måtte den bli bra. Senaste gången han gjorde samma sak resulterade det i Final Fantasy, vilket såhär 23 år senare får betraktas som en hygglig framgång.

Nu är det mycket möjligt att det kan vara ett PR-knep att använda "den sista historien" som titel. Inte helt osökt drar man kopplingar till "den slutliga fantasin". Men å andra sidan har Sakaguchi sagt att han emotionellt ser det här som sin final. Det kan man ju tolka lite hur man vill.

Det är lätt att nostalgikerna i oss dras med av det faktum att Sakaguchi regisserar och Uematsu tonsätter. Men jag försöker samtidigt vara realistiskt. Men ändå - det lilla vi har sett känns fräscht och mer äkta än något annat i RPG-genren på den här sidan 2000-talet. Fightingsystemet ser mer action ut än rollspel och det vill säga ganska mycket när spelet kommer från den kanske mest konservative rollspelsgurun av dem alla.

Därmed är det inte sagt att slutresultatet blir lyckat. Men jag tillåter mina förhoppningar att vara skyhöga och 2011 är det inget jag hellre vill uppleva än The Last Story. Med det sagt; tack för att jag fick vara lite ostig så här på kvällskvisten. Lyssna nu på musikstycket undertill så kan jag garantera en skön natts sömn.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Slutet på sagan?

Jag har också höga förhoppningar när det gäller det här spelet.
Om det verkligen blir det sista spelet där Sakaguchi håller i tyglarna vill man ju att det blir minnesvärt.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Efter att ha läst (översatta) japanska intervjuer där Sakaguchi medgett att han tvingats kompromissa fram en ljusare, lättillgängligare värld för att göra Nintendo (utgivaren) nöjda så får vi väl se hur det blir med den saken. Jag hoppas, men samtidigt är jag skeptisk.

Äsch, var inte så cynisk och skeptisk för en gångs skull, Sebastian!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Det enda som är trist är att det endast kommer till låtsaskonsolen


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Redaktör
Ponny

Nej! Men nu hoppas vi så mycket att vi spricker! Jag garanterar att det är roligare.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar