Two Worlds 2
Två världar? Räcker det inte med en värld per rollspel längre? Vi dyker ner i polska Reality Pumps orchvänliga uppföljare.
#two-worlds-ii, #reality-pump, #world-of-warcraft
finns att köpa på GamersGate
http://www.gamersgate.com/DD-TW2/two-worlds-2
Kan meddela att spelet har fått otroligt bra betyg överallt förutom denna kassa recensionen, så tveka inte
Zocker heaven - 11/12
World Games - 89%
Eurogamer.de - 9 / 10
GamersPLUS - 90%
Game Reviews - 87%
Game Star - 85%
PC Games - 88%
Jag tycker också personligen att det verkar lite lågt. Men men, smaken är som baken!
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Storyn var verkligen stel - och karaktärerna. Usch!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Jag tycker spelet är fantastiskt skoj! Röstskådisarna är totalt värdelösa. Samma huvudpersonsröst som i The witcher, där rösterna oxå va usla. Har säkert anlitat samma studio, för röstskådespelet påminner väldigt mycket om just The Witcher. Hade nog gett det en 3a minst. Hade gett det en 4a om röstskådisarna vore bättre.
Minns mycket ur Oblivion som jag hakade upp mig pa men det stoppade mig inte fran att fortsatta, det var ett spel som jag ocksa tycker Two worlds 2 nu ar, ett spel som trots sina brister har mycket att erbjuda.
Har bara skrapat pa ytan annu men (en stark 3a) far det i nulaget av mig :j
sTiAh
Känns som om recensenten haft en dålig dag och vaknat upp på fel sida, kör på http://www.gamespot.com/pc/rpg/twoworlds/review.html tills vidare. Då ettan var klart underhållande i stil med Diablo och Sacred
Det är härligt att man kan utröna vilken recension som är bäst beroende på hur mycket den kelar med ens egen åsikt.
Det är härligt att man kan utröna vilken recension som är bäst beroende på hur mycket den kelar med ens egen åsikt.
Motherfucking Word.
Sen angående recensionen så tycker jag betyget Tveksamt är högst lämpligt. Jag hade t.o.m. lutat mot att ge det en etta, för det är verkligen ett kasst spel.
Animationerna är som tagna ur en stumfilm med Steven Seagal i huvudrollen, röstskådespeleriet är deprimerande tunnt, dialogen otroligt fattig, grafiken högst tveksam (saknas polygoner där det behövs, säga vad man vill om all post processing), OTROLIGT förvirrande setting som recensenten påpekar, who the hell am i och vad gör jag här var frågan som aldrig besvarades. Även nästan överdrivet förutsägbart händelseförlopp i storyn.
Huvudkaraktären ser ut som att han har på sig blöja och har ichias när han springer, character designern är sjukt jävla fattig, allt man kan välja på är essentially 10 stycken metrosexuella frisyrer. Spelet innehåller knappt några val alls, inget beslutsfattande, bara battla en massa goblins som fått sina röster skådespelade av polska programmerare (!). Överlag ett sjukt deprimerande clusterfuck till spel. Att kalla det Oblivion light är otroligt offensive mot Oblivion, som är ofattbart mycket bättre på alla sätt - och glöm då heller inte moddarna. Never mind att Oblivion kom för en 5 år sen heller.
Sicket skitspel, om man vill ha ett missförstått centraleuropeiskt rpg så rekommenderar jag hellre Gothic 3 med community patch 1.74.
Jag är väl medveten om att det här spelet har fått höga betyg överlag. Men vad det än är andra recensenter ser i det så har jag i alla fall inte sett det. Visst, det finns bra idéer här, men spelmekaniken är lite fladdrig, storyn är sövande trist och både röstskådisar, animationer och diverse glitchar kickar ut mig ur illusionen flera gånger i minuten. Jag tyckte helt enkelt inte att det var så fantastiskt som de flesta andra recensenter.
Jag blev faktiskt lite nyfiken de första minuterna, när det visade sig att min hjälte (som såg efterbliven ut) blivit räddad av ORCHER! Som givetvis hade med sig en het (ok, kanske Oblivion-het, då) orchkvinna som visade mesta möjliga hud trots att alla andra hade högvis med plåt och brynja över hela kroppen... Någonstans där tog mitt intresse egentligen slut, och resten av det jag spelade innehöll inget mer värt att plåga sig igenom.
Jag skule vilja veta hur många som har spelat det här spelet som verkligen har köpt det?
Det är oftast dussinspelare som slangar hem alla spel och testar för att sedan retas sig på att karaktären springer med blöjor och ichias t ex... jag menar skulle så vara fallet så skulle ju Fallout 3 få minus betyg!:-)
Nej jag testar nog själv.... jag och herr Nylund har oftast helt olika uppfattningar av vad som gör spelen roliga...
Jag skulle nog inte lägga ner spelet för att en orch böna visar magen i vilket fall!
Sen tycke jag inte heller att Arcania Gothic 4 var värt samma betyg så det blir att köpa det till PS3 på fredag och se efter själv. (om nu inte GT5 tar upp all tid förstås:-))
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Oj oj oj vad mycket negativitet det var här då. Får allt ta och titta på lite punkter som tas upp.
Animationerna: Ja, dom är inte dom bästa men om jag ska vara ärlig så får dom nog en 2.5/5 när man ser på annat runtom som inte imponerar med vackra animationer heller.
Grafiken: Passar väldigt bra men jag kan se några av era punkter om post-processing och hålla med att det inte var ett jätteperfekt beslut att släppa spelet utan DX11 (som ska komma i en patch, som inte sett ljuset ännu)
Dialog & röster: Här skiljer jag nog mig lite och ger dom minst 3.5/5 för jag gillar faktiskt den atmosfär en hel del av dom skapar.
Setting: Jag förstår inte för fem öre hur Settingen är förvirrande, är det helt uteslutet att behöva tänkta lite själv? Att köra igenom TW1 "kan" vara ett plus men med mitt hemska minne minns jag knappt vad som hände i första och började färskt om i tankarna.
Crafting & Magi: Båda dessa system är lagom avancerade och skapade med enkelhet i sin avancerade stil.
Något jag förvånas över att inte se nämnas överhuvudtaget är hur Bågskytte systemet är helt åt skogen när man inte ens i Aim-mode (X) har helt 100% fritt sikte vilket skapar lägen man missar på grund av det inbyggda auto-aim. Sedan kan man också se på hur obalanserat bra Active-block med högsta leveln är.
+ Otroligt stor värld
+ Avancerad och lätta system för crafting & uppgradering
+ Alla side-quests
+ Magin
+ Känslan
+- Spelets inriktning med storyn skapar en omöjlighet att faktiskt vara genomrutten ond, något som kanske inte faller alla i smaken gällande fria val.
+- Manualen är näst-intill ett måste, vilket är en skum och ofamiljär idé för många.
- Pil & Båge systemet
- Fallskadasystemet
- Glömda småsaker såsom t.ex förmåga att sova förstör en del av helheten.
81% <-- Få spel kommer över 90% på min skala.
Grafik: 8/10 det jag störde mig på var Depth of Field som mest bara var ett suddfilter över allting (går att stänga av men inte i dialoger).
Ljud: Inget jag störde mig på, men inget man minns heller 7/10
Animationer: 3/10 Helt värdelösa för det mesta.
Dialoger: 1/10 känns som att de bara hade en man och en kvinna som gjorde alla dialoger sen försökte fejka olika röster för att få det att låta som olika personer. Låter speciellt löjligt när det är en person som byter röst efter några meningar då skådespelaren glömt hur han skulle förvränga sin röst mellan replikerna...
Story: Började bra men sen urartar det i en klichéfest utan dess like. 5/10.
Totalt: 6/10 inte ett dåligt spel, men inget jag orkade spela mer än 3 timmar (jag är extremt kräsen).
Vad snålt betyg och lite oproffsigt att reta sig så mycket på taskiga animationer och röstskådespeleri, Mats. Det här tänket straffar utvecklare som inte har en Hollywoodbudget.
Two Worlds 2 är riktigt bra! Inte Oblivion-fantastiskt men det är oerhört mycket bättre än allt linjärt skit som pumpas ut.
Memento Mori
Ja, det är möjligt att jag har "fel", åtminstone om du inte delar mina åsikter om spel i allmänhet. Eller som Kangas1000 har insett:
"jag och herr Nylund har oftast helt olika uppfattningar av vad som gör spelen roliga..."
Och vet man det, så kan man ju bara köpa allt jag sågar och tvärtom :).
Vad snålt betyg och lite oproffsigt att reta sig så mycket på taskiga animationer och röstskådespeleri, Mats. Det här tänket straffar utvecklare som inte har en Hollywoodbudget.
Både och. Om ett dåligt hantverk förstör spelkänslan måste det ju ändå nämnas. Att lägga alla allt krut på snygga miljöer och inget på animationerna är inte särskilt klokt. Bättre hade då varit att balansera resurserna, dra ner på grafikambitionerna och skapa bättre flyt i rörelserna.
Sen finns det självklart massvis med exempel där grafik absolut inte är en del av spelupplevelsen.