Korvfest i Mass Effect 2

Medlem
Korvfest i Mass Effect 2

Bioware släppte nyss ny statistik gällande spelares val och spelsätt i Mass Effect 2, och siffrorna visar att inte mindre än 83% av alla spelare valde att spela som en manlig Shepard.

Utöver det så skapade 83% spelare sitt egna ansikte till shephard och 63% valde att spela som Soldier. 14% av spelares squadmembers överlevde inte sista domedagsuppdraget och 36% valde det "onda" valet i slutet av spelet.

Alla dessa siffror kommer att användas till att förbättra det tredje och sista spelet i triologin och kommer hjälpa utvecklarna att forma spelet utefter spelarnas val.

Jag spelade själv igenom både ettan och tvåan som en kvinnlig Shepard och har alltid tyckt om röstskådespelerskans skickliga agerande. Jag känner en viss sorg över att så många har missat den delen av spelet.

Så hur är det med er kära läsare? Vilket kön var ni? vilka val gjorde ni? Dela gärna med er!

För mer material och direkt årkomst till mina senaste inlägg, besök min blogg på: http://liveti1080p.wordpress.com/2010/11/24/korvfest-i-mass-e...

#blogg

Medlem
Korvfest i Mass Effect 2

hehe
håller helt med, har kört igenom ME och ME2 3 gånger med 2 karaktärer, 2 gånger med min kvinnliga och en gång med en (renegade) manlig. Tycker helt klart den kvinnliga skådespelaren gör ett bättre jobb. Tycker även att de har själva påverkat denna statistiken då de e manliga shepard på all reklam samt att denne är "standard" när man skapar ett nytt spel.

Min egna "officiella" Shepard är kvinna. För mig kommer Jennifer Hale alltid vara den riktiga Commander Shepard


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Jag håller helt och hållet med dig wiklund, Det är absolut ett kommersiellt fenomen där spelaren matas på med valet att spela som "det kön det var designat att spela som". Mycket därför jag ville testa "the other side" och inte välja vad alla andra väljer ^^

Medlem

När rösten för den manliga Shepard är så fruktansvärt tråkig och stel så man inte står ut med den och alternativet är den fantastiska Jennifer Hale så finns det ju egentligen inget annat val än en kvinnlig Shepard. Första genomkörningen gjordes som biotic och nästan alla efterföljande har vart som sentinel, att köra som soldier är ju så stelt och tråkigt. Vanguard klassen vart ju intressant efter att Geth plasma shotgun blev tillgängligt i DLC:t Firepower pack.

Medlem

Manlig Shepherd. Kört igenom 2 gånger med både Adept och Vanguard.

Båda skådespelarna är bra och jag går inte miste om någonting så jag mycket väl kan tänka mig att spela om spelet som tjej senare.

1
Skriv svar