FZ träffar Minecraft-skaparen

Robot
FZ träffar Minecraft-skaparen

Inte så många kvarter från Dices lyxiga kontorslandskap vid Slussen i Stockholm har Mojang hittat hem. På bara ett år blev Minecraft-skaparen Markus Perssons dröm att kunna leva på sitt spelskapande sann, och ganska mycket därtill.

#mojang-specifications, #ludosity-interactive, #minecraft, #doom, #doom-ii-hell-on-earth


Medlem
FZ träffar Minecraft-skaparen

Bra invervju ! Minecraft blir bara bättre o bättre likaså som det går för Mojang Specifications.

Medlem

De har inte mycket i sina bokhyllor...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har börjat köra MC igen med polarna då SMP funkar mycket bättre
Har alltid velat ha lite mer artilleri vapen dock :/ Bygga en gigantisk borg, turas om att anfalla den för att sedan ladda backup

Har stora förhoppningar på MC, hoppas på att det kommer grymma mods som förfinar allt

OML
Medlem

Siegeweapons, fan va kul!

Medlem

Killen till höger har ju fullt upp i första bilden!
Spotify i vänstra skärmen och Facebook i högra, lol

AW8
Medlem

Bra intervju.

Alkemi och siege weapons, bättre minecarts och förmågan att leda och ha boskap... framtiden ser ljus ut!


signatur

PC gamer 'til I die.

Grattis, skitkul att det går bra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

if (Siege weapons == kanon som transportmedel)
{
*prance about*
}

Medlem
Skrivet av Hudda:

Vilken ångest-lokal. Jag vill bara bryta mig in och hänga upp en gardin och nån tavla, kanske en mysig ryamatta på golvet, sen snackar vi.

Haha

Medlem

Hudda: Håller med, 5-10000kr skulle inte skada i inredningsväg.
Fråga mig varför i helsike den ena killen har världens äldsta tangentbord? Ett nytt kostar 100kr.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Fråga mig varför i helsike den ena killen har världens äldsta tangentbord? Ett nytt kostar 100kr.

Han är "old-school" haha

Medlem

Önskar dom lycka till och hoppas att det går bra för dom nu med nytt företag och nya projekt!!!
Men som många andra säger lite pengar på inredningen skulle inte skada och om möjligt eget kontor eller lite avsides kanske?
Skulle aldrig klarat av att jobba så nära andra.
Och inte dom heller för den delen hehe.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hudda: Håller med, 5-10000kr skulle inte skada i inredningsväg.
Fråga mig varför i helsike den ena killen har världens äldsta tangentbord? Ett nytt kostar 100kr.

Ett keytronic är inte vilket tangentbord som helst.

Medlem

Minecraft Beta "mindre än tre" :D!!!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Fråga mig varför i helsike den ena killen har världens äldsta tangentbord? Ett nytt kostar 100kr.

Nytt behöver inte vara bättre!

Men jag håller med om inredningen, ser verkligen skit ut


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Den här snubben är så jäkla cool! Från nobody till allas hjälte liksom


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Den här snubben är så jäkla cool! Från nobody till allas hjälte liksom

Nåja, han är inte helt nobody för folk dom som har haft koll på en del svenskutvecklade spel ^^ Han var ju med och skapade grunden till Wurm Online (vilket syns väl på MC ;p), plus en del bidrag till java 4k (har jag för mig).

dzl
Medlem

Jaa dom är snart uppe i Dice produktionsstorlekar!

Fattar inte grejen med minecraft. Och ärligt talat vill jag inte fatta heller.

Medlem

Jag kommer köpa MC jag ändra mig då hans neddladnings server crasha (för att för många ladda ner xD).
Om det kommer in med såna saker som han vill ha in inom dom närmaste månaderna så kommer han få lite pengar av mig ^^
Plus jag vill lära mig att göra spel har ni någon sida där man kan lära sig och så där ^^?
Och jäkligt bra recension

Medlem

Ahaha, gillar första bilden. Spotify och facebook. Goa grejer!

Medlem

Cool intervju!

Medlem

Skulle vara intressant med en ny Intervju och höra vad han tycker om hur Minecraft är idag.

1
Skriv svar