Ny våg av döda Xboxar på grund av Kinect?

Robot
Ny våg av döda Xboxar på grund av Kinect?

Det börjar spridas information på nätet om att Kinect återupplivar den röda dödsringen för framförallt gamla konsoler.

#microsoft


Medlem
Ny våg av döda Xboxar på grund av Kinect?

Failbox!

Medlem

De förbereder inför nästa Xbox...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Failbox!

+1

Medlem

Det där ju är bara grova spekulationer. Det finns ju mycket folk som kör Kinect på den gamla vita Xboxen 360 utan problem också. Borde inte alla bli påverkade i så fall?

Medlem
Skrivet av Eruku:

Det där ju är bara grova spekulationer. Det finns ju mycket folk som kör Kinect på den gamla vita Xboxen 360 utan problem också. Borde inte alla bli påverkade i så fall?

Precis. Tror det bara är ren tillfällighet att dom drabbats av RROD nu. RROD är så pass vanlig på äldre maskiner så det kommer drabbas för eller senare, med eller utan Kinect.

Medlem

Har inget Kinect, men jag fick ändå Ring of Death för bara ett par månader sedan.
Fick den lagad gratis dock och nu funkar den väl ett halvår till.
Sammanlagt har jag haft ring of death 3 gånger.

Min PS3'a har inte strulat en enda gång.

Medlem

OMG har Kinect och spelar ofta och har inte stöt på det än så länge...


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Ännu en anledning att man inte skaffar shit box

Medlem

Redan inne på min 4e 360 men min PS3 ifrån premiärdagen rullar hur fint som helst..

Medlem

hur lyckas ni få rrod 3-4 ggr? det e ju helt otroligt. Badar dom i damm eller?

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

hur lyckas ni få rrod 3-4 ggr? det e ju helt otroligt. Badar dom i damm eller?

Man får RROD en gång, skickar sin xbox, får en ny som får RROD, skickar iväg den får en ny som får RROD. Har faktiskt hänt några vänner att dom fått skicka fram å tillbaks även min lillebror fick skicka sin fram å tillbaks....sen blev han less å köpte ps3

Medlem

Förvånande! Helt sanslöst vilken usel hårdvara. Och då är den mer än 5 år gammal. GG Microsoft!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

hur lyckas ni få rrod 3-4 ggr? det e ju helt otroligt. Badar dom i damm eller?

Måste helt hålla med, gömmer folk dem i lådor, dammar aldrig av eller ställer dem på högkant?
Har haft 3 xboxar, en premium från release 2005, en elite och nu en slim.
Alla 3 tuffar och går utmärkt, inga RROD, E74 eller liknande problem. Allt som krävs är att man blåser ur dem/dammsuger dam med jämna mellanrum och inte blockerar ventilationen, så svårt är det
Som sagt, en preimuim med första modellen moderkort och allt, störst chans för RROd, firar 5 felfria år

Sen tar KJinect bara ett fåtal procent av processorns kraft, och med tanke på grafiken i spelen så är det inget problem för 360, tvärt om.
Troligen folk som köpt begagnade vanskötta exemplar eller "damma av" en 360 som fått stå länge, eller så vill de bara ha en ny slim inför Kinect

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:

Förvånande! Helt sanslöst vilken usel hårdvara. Och då är den mer än 5 år gammal. GG Microsoft!

Min Xbox 360 höll sig längre min min PC?

Min Xbox 360 köpte jag på släppet och levde tills september 2010. Lindade runt den i 3 handdukar och överhettade den 20 minuter och väntade. Fungera igen! Tyvärr så klarar jag mig inte med 20 GB så inhandlade en Slim också.

Medlem

Folk beteer sig precis som att PS3 aldrig strular. Har haft min xbox i strax 4 år utan ett ända problem dock så spelar jag inte konsol öht längre.

Medlem

Min PS3a krånglade mer än min 360, extrema fläktljud så fort man spelade lite mer krävande spel så som God of war 3 och Uncharted spelen, även killzone 2 fick ps3an att varva upp som bara satan.

Dock hände detta aldrig på multiplatforms spelen.

Inaktiv

Förstår inte varför alla klagar över xbox pga RROD. Det är en liten del av maskinerna som drabbas. Känner ingen som har fått det och min maskin som jag köpte för 4 år sen funkar lika bra nu som den gjorde då.

Medlem
Skrivet av robineng:

Förstår inte varför alla klagar över xbox pga RROD. Det är en liten del av maskinerna som drabbas. Känner ingen som har fått det och min maskin som jag köpte för 4 år sen funkar lika bra nu som den gjorde då.

Felprocenten på 360 maskinerna är faktiskt så hög som ca 30 %, ganska mycket tycker jag.
Har lagat brorsans för rrod och även en som en granne till mig har. Har dock inte Xbox själv utan en ps3. Även dom hade mycket problem i starten. Min laser pajade. Fungerade inte att byta den så det fick bli att köpa en ny, så som sagt båda lådorna hade barnsjukdomar.
Dock så tar ju faktiskt MS sitt ansvar och reparerar dessa konsoler gratis vilket inte Sony var speciellt intresserade av.

Medlem

Att de fortfarande har sådana här problem på denna antika hårdvara?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

RROD fick jag av en ström spik härom dagen, men det var bara att starta om gamla bettan. Jag hoppas den håller ett tag till så jag hinner nöta mig less på Bad Company Vietnam. Det tar ju ändå 2 veckor att få den fixad av Microsoft.

Medlem

gillar att tänka att det ligger en stor konspiration bakom xbox och dess haveri
tre av mina vänners gamla xbox 360 dog under en tvåveckors period, precis efter slim släpptes, och nu detta.

Medlem
Skrivet av NormanBates:

Felprocenten på 360 maskinerna är faktiskt så hög som ca 30 %, ganska mycket tycker jag.
Har lagat brorsans för rrod och även en som en granne till mig har. Har dock inte Xbox själv utan en ps3. Även dom hade mycket problem i starten. Min laser pajade. Fungerade inte att byta den så det fick bli att köpa en ny, så som sagt båda lådorna hade barnsjukdomar.
Dock så tar ju faktiskt MS sitt ansvar och reparerar dessa konsoler gratis vilket inte Sony var speciellt intresserade av.

Kan du snälla skicka länk där du läst om att felprocenten ska vara så hög som 30%. Tycker det låter otroligt.
Jag känner inte en enda som fått RROD, trots att jag känner många med xbox360.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Att de fortfarande har sådana här problem på denna antika hårdvara?

Antika hårdvara?
Vad jag vet så har xboxen bättre grafikkort än ps3an, rätta mig om jag har fel.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av Efraim:
Skrivet av NormanBates:

Felprocenten på 360 maskinerna är faktiskt så hög som ca 30 %, ganska mycket tycker jag.
Har lagat brorsans för rrod och även en som en granne till mig har. Har dock inte Xbox själv utan en ps3. Även dom hade mycket problem i starten. Min laser pajade. Fungerade inte att byta den så det fick bli att köpa en ny, så som sagt båda lådorna hade barnsjukdomar.
Dock så tar ju faktiskt MS sitt ansvar och reparerar dessa konsoler gratis vilket inte Sony var speciellt intresserade av.

Kan du snälla skicka länk där du läst om att felprocenten ska vara så hög som 30%. Tycker det låter otroligt.
Jag känner inte en enda som fått RROD, trots att jag känner många med xbox360.

http://www.joystiq.com/2007/07/03/anecdotal-red-ring-of-death...
Varsågod, hittade två andra sidor också, men jag hoppas du nöjer dig med denna

Medlem

Kinect tar 5% av xboxens resurser. Det vet spelutvecklarna om och gör spel som tar 5% mindre såklart.

Att folk gnäller när de sitter med fem år gamla xboxar som går sönder när de har dammat av dom är inte bara naturligt utan även patetiskt. Skillnad på Ps3 o xbox har du garanti 3 år får du en helt ny xbox. Ps3 får du pröjsa 150$ för en ylod. Störmen är även extern för gamla xboxar så argumentet håller inte för fem öre. Gnällbritter!

Medlem

Själv fått 4nya xboxs som alla fick RROD, nu har dock garantin gått ut så nu blir det ingen ny xbox..

Medlem

Quote "i was the biggest PS3 Fanboy until my 3rd YLOD and Elpresadorknocked some sense into me and today we shall discover the true secret behind the PS3's failure rate."

Medlem

Min NES från '88 rullar fint. Funkar prima med både Zapper och Advantage.

12
Skriv svar