Portal 2 får Razer Hydra-specifika nivåer

Robot
Portal 2 får Razer Hydra-specifika nivåer

Razers kommande rörelsebaserade kontroll till pc, Hydra, kommer få egna Portal 2-nivåer. Det du.

#portal-2, #valve, #razer


Medlem
Portal 2 får Razer Hydra-specifika nivåer

men för i helvete man ska inte spela första persons spel med sticks. hade det varit som Move/wii att man tiltar kontrollen hade det varit nice, men det ser mer ut som klassiska: vänster spak = gå höger spak = titta omkring


signatur

Rwa?

Medlem

Bah, det ska vara WASD och mus. <3

Medlem

Dom kan ju inte göra Exklusiva saker till en helt ny kontroll..
Så tekniskt sett kostar det strax under tusenlappen att köra de nivåerna >.<

Å andra sidan så ser kontrollerna lite små intressanta ut, det är som en gamepad utan mitten delen

Testpilot

Intressant , frågan är då såklart om de använder spakar för att röra sig som Annanaz påpekar.

Inte hört talas om dessa innan så det skall kikas mer på detta

Medlem

Är det bara jag som reagerar på uruselt snubben filman, jag blir skogstokig!

Medlem

Ser ju typ precis ut som Microsoft dual sidewinder som släpptes för typ 10 år sedan, fast splittad med motion control. Jag hade en sådan och visst, man kan ta sig fram med det. Men samma larviga begränsningar vad gäller snabbhet, precision och antalet tillgängliga knappar tillkommer precis som med alla andra gamepads. Dessutom så får man ju typ kramp i armarna efter ett tag. Så det är helt uteslutet.

http://www.linux-user.de/ausgabe/2000/11/035-usb-eingabe/side...

Medlem

Undrar hur mycket Razer har betalt för detta, FPS med Gamepad på PC borde vara en hädelse imo.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

men för i helvete man ska inte spela första persons spel med sticks. hade det varit som Move/wii att man tiltar kontrollen hade det varit nice, men det ser mer ut som klassiska: vänster spak = gå höger spak = titta omkring

Då har du missuppfattat det.
Det är som Wii/Move. Du tittar omkring genom att röra på kontrollen, inte via tumstickan. Står ju även i artikeln.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Annanaz:

men för i helvete man ska inte spela första persons spel med sticks. hade det varit som Move/wii att man tiltar kontrollen hade det varit nice, men det ser mer ut som klassiska: vänster spak = gå höger spak = titta omkring

Då har du missuppfattat det.
Det är som Wii/Move. Du tittar omkring genom att röra på kontrollen, inte via tumstickan. Står ju även i artikeln.

Precis, högerkontrollen fungerar som en mus. Rör pinnen i sidled så tittar du åt sidorna, rör den upp/ner så tittar du upp/ner. Ska tydligen vara så pass bra precision så att det blir som en mus.

Tror det kan vara gött att ha en sån där om man kopplat datorn till teven och sitter och slöspelar lite i soffan. Ska man spela mer seriöst än så blire nog mus/tangentbord dock

Men vem vet, jag kanske har helt fel, detta kanske är nästa stora grej inom pc-kontroll. Ofta hör man ju folk klaga på att det inte kommer några nya kontroller eller andra tillbehör till pc som det gör till konsolerna. Men när det väl gör det så blir alla genast skeptiska och börjar försvara sin gamla mus och sitt tangentbord. Tråkigt tycker jag.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Medlem

Jag får en känsla av att kamerans inspelningsförmåga försämras något inom detta elektromagnetiska fält.

Undra vilka andra saker som kommer ta stryk av detta...

Medlem

han som filmar måste vara trög

Medlem
Skrivet av ormzen:

Jag får en känsla av att kamerans inspelningsförmåga försämras något inom detta elektromagnetiska fält.

Undra vilka andra saker som kommer ta stryk av detta...

Nej, det är nog kameramannen som fått en hjärntumör av magnetfältet.

Det raderar dessutom alla hårddiskar inom 2m avstånd, gör kompasser opålitliga, kokar hjärnan och ger cancer, precis som mobiltelefoner med andra ord.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Bah, det ska vara WASD och mus. <3

Gamepads har anor på PC yngling, Gravis?.

Medlem

Mycket intresserad över detta!
Verkar vara just det jag behöver för att kunna lira PC-spel när jag latar mig på soffan.

1
Skriv svar