Mass Effect 2 för PS3: "mer än en simpel portning"

Robot
Mass Effect 2 för PS3: "mer än en simpel portning"

Bioware frestar med krispigare grafik, anpassad kontroll och tre gratis DLC-paket när rymdeposet släpps om drygt en vecka.

#mass-effect-2


Inaktiv
Mass Effect 2 för PS3: "mer än en simpel portning"

Mja, Digital foundry gjorde ju en test och PS3 versionen hade ju inte bättre grafik än 360 verren
"Teamet har satsat på att utnyttja hårdvaran till max för att skapa en sådan bra upplevelse som möjligt"

Ojojoj. PS3 är nu utmaxad grafiskt.

" Det var också extremt viktigt för oss att se till att PS3-kontrollen kändes bra"
Det kan inte ha varit lätt med den handkontrollen....

Medlem

Mass Effect 2 kändes helt okej på PS3 enligt mig(enligt demot), men köpte det i slutänden till PC trots allt. Varför? Jo, Mass Effect 3.

Även om ME2 till PS3 ser bättre ut nu, är det väl för de haft tid att finslipa och tvingats göra så för att locka spelare till att köpa det på PS3, antingen de som inte testat förr, eller för att locka gamla spelare.

Mass Effect 3, som släpps till alla platformer(X360, PS3 och PC) samtidigt lär nog inte bli samma visa. Känner mig helt enkelt säkrare inför framtiden med PC-versionen.

Medlem

jag läste att pc versionen fortfarande såg bäst ut och vad jag sett, ser direkt ingen skillnad bra spel oavsett plattform dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Also, ME2 till ps3 använder motorn som dom ska användas till ME3, som är förstås bättre och fungerar på flera plattformar.
Så man kan säga att det är en test som dom tog till ett färdigt spel, vilket är smart, dom hade ju allt klart förutom motorn. Nu var det ju bara att flytta allt till den nya motorn och få det att fungera.

the_o, vad är det för fel på ps3 kontrollen? har inget av konsollerna, men jag har alltid tyckt att xboxens är klumpigare.

Medlem

MEN,,,, Inget Mass Effect 1. För mig är det som att inte spela spelet alls om man inte kör från början i just denna spelserie. Gillar riktigt man bra story bör man spela ettan först.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

MEN,,,, Inget Mass Effect 1. För mig är det som att inte spela spelet alls om man inte kör från början i just denna spelserie. Gillar riktigt man bra story bör man spela ettan först.

Håller med fullständigt. Man bör verkligen ha spelat ettan först, annars tappar man en stor del av upplevelsen. Sammanfattningen som följer med tror jag absolut inte gör att man kommer in i storyn lika fullt.

Inaktiv

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

Däremot är det ju alltid smaken som avgör, har man haft en PS2a innan så är man van vid PS3ans kontroll layout och kanske har lättare att ta till sig.

Inaktiv
Skrivet av Sillage:

MEN,,,, Inget Mass Effect 1. För mig är det som att inte spela spelet alls om man inte kör från början i just denna spelserie. Gillar riktigt man bra story bör man spela ettan först.

+1

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Sillage:

MEN,,,, Inget Mass Effect 1. För mig är det som att inte spela spelet alls om man inte kör från början i just denna spelserie. Gillar riktigt man bra story bör man spela ettan först.

+1

Själv tycker jag att man ska vara glad att ME2 kommer till PS3. Visst ettan kommer inte men dom gör ju det bästa av det hela innan 3an kommer. Det kan ju helt enkelt bero på utvecklingstid och att dom ville få ut 2an innan 3an för att dom ville ha 3an multi.

Var glada över vad ni får, för i det här fallet så är det nästan typ "bättre än inget"

btw gällande kontroll så har jag senaste generationens konsoler/hårdvara och kan säga att PS3 kontrollen funkar bättre eller sämre beroende av spel. Jag personligen tycker att Dual-shock 3 funkar nästan bättre i fighting medans i casual spel så funkar den minst lika bra som 360(t.ex Megaman, pixel junk spelen etc). Dock så tycker jag att 360 kontrollen lämpar sig bättre för shooter.

Men att säga "Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse" är otroligt dumt, speciellt om man skriver smaken är som baken i slutet.....

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

var sa jag att ps3ans grafik var bättre än 360s?

Har man svårare att förstå när man har ornormalt stora händer? japp det lät så

att du har stora händer kan ju vara en förklaring till varför du föredrar 360s, Vilket kanske inte heller gör det till en bra kandidat (vittne som du sa) att tala för alla då du är mer ett special fall. även om det är erkänt mest argonomiskt så använda du det som argument (jag bara säger)

jag å andra sidan har normalstora händer och tycker den är klumpig, men ps3an känns bra.

amerikaner har stora händer
Japaner har små

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av the_o:

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

var sa jag att ps3ans grafik var bättre än 360s?

Har man svårare att förstå när man har ornormalt stora händer? japp det lät så

att du har stora händer kan ju vara en förklaring till varför du föredrar 360s, Vilket kanske inte heller gör det till en bra kandidat (vittne som du sa) att tala för alla då du är mer ett special fall. även om det är erkänt mest argonomiskt så använda du det som argument (jag bara säger)

jag å andra sidan har normalstora händer och tycker den är klumpig, men ps3an känns bra.

amerikaner har stora händer
Japaner har små

han sa att han INTE hade onormalt stora händer..
sen heter det ergonomiskt inte argonomiskt


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv
Skrivet av shaitan:
Skrivet av TruB:
Skrivet av the_o:

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

var sa jag att ps3ans grafik var bättre än 360s?

Har man svårare att förstå när man har ornormalt stora händer? japp det lät så

att du har stora händer kan ju vara en förklaring till varför du föredrar 360s, Vilket kanske inte heller gör det till en bra kandidat (vittne som du sa) att tala för alla då du är mer ett special fall. även om det är erkänt mest argonomiskt så använda du det som argument (jag bara säger)

jag å andra sidan har normalstora händer och tycker den är klumpig, men ps3an känns bra.

amerikaner har stora händer
Japaner har små

han sa att han INTE hade onormalt stora händer..
sen heter det ergonomiskt inte argonomiskt

+1

Medlem
Inaktiv

Kan inte minnas att jag deltagit i någon tävlan. Jag bara höll med föregående postare....

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Kan inte minnas att jag deltagit i någon tävlan. Jag bara höll med föregående postare....

+1

Medlem

Tycker dock synd om ps ägare som inte får uppleva 1:an, som jag tycker va det årets(minns inte vilket) bästa spel. Har ej testat 2:an än, skall dock köpa det inom kort till mitt xbox. Vill också säga grattis till er om det nu är så att ni får en lite mer "pimpad" version grafiskt, då det redan är ett välgjort och snyggt lir!

Sen angående era diskussioner om handkontroller. Nu vet jag inte om det är för att jag inte äger ett ps3, men jag klarar bara inte av den handkontrollen. Alldeles för lätt, plastig som någon sa innan, trigger knapparna har ingen känsla och "joystickarna" sitter alldeles fel(Tycker det känns naturligt med vertikal positionering). Det är egentligen största anledningen till varför jag inte äger ett ps3 då jag alltid har tyckt om deras exklusiva spelserier som främsta punkt.


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv

Funderar starkt på att köpa det till PS3, även om det är lite snopet utan ettan.
Själv tycker jag PS3 kontrollen är skönare.
I USA är ju Xbox mer populärt, men det är ju inte så konstigt då kontrollerna är gjorda för dom som har jäkligt feta händer.

Medlem

Jag måste då tillhöra den skaran av spelare som kallas för "Elite gamers". För att jag klarar nämligen av att spela med både PS3 och XB360 kontrollerna. Jo jag vet, ni måste vara chockerad att en människa kan klara av att justera sig till olika saker. Måste vara jobbigt med en sån trångsynt sätt att se på saker när man talar om design på kontroller.

btw. Det finns PS3 dosor som är designade efter xb360 kontrollen...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag måste då tillhöra den skaran av spelare som kallas för "Elite gamers". För att jag klarar nämligen av att spela med både PS3 och XB360 kontrollerna. Jo jag vet, ni måste vara chockerad att en människa kan klara av att justera sig till olika saker. Måste vara jobbigt med en sån trångsynt sätt att se på saker när man talar om design på kontroller.

btw. Det finns PS3 dosor som är designade efter xb360 kontrollen...

Jag har absolut inga problem att klara av o spela med ps dosan. Har många vänner som har ps3, har även ägt en ps2a. Jag tycker bara inte att den är bekväm, det har inget o göra med hurvida jag skulle vara bättre på en xbox kontroll. Men som någon sa innan, den sitter som ett smäck i handen och är mycket bekvämligare. Och jag vill även påpeka att jag INTE har stora händer.

Visst finns det dosor som är designade som 360 kontrollen, men förstör inte det lite av tjusningen med att äga en exklusiv konsol?


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Mja, Digital foundry gjorde ju en test och PS3 versionen hade ju inte bättre grafik än 360 verren
"Teamet har satsat på att utnyttja hårdvaran till max för att skapa en sådan bra upplevelse som möjligt"

Ojojoj. PS3 är nu utmaxad grafiskt.

" Det var också extremt viktigt för oss att se till att PS3-kontrollen kändes bra"
Det kan inte ha varit lätt med den handkontrollen....

PS3 versionen har bättre skuggor, mer stabil framerate. Det i sig gör en stor skillnad då xb versionen hade frame drops som låg på 15fps om jag minns rätt. PS3 versionen ligger på 30fps och kan ibland indikera på att nå 40fps.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av HeartBreakKid:

Visst finns det dosor som är designade som 360 kontrollen, men förstör inte det lite av tjusningen med att äga en exklusiv konsol?

Kommer inte ihåg exakt vart, men fanns att köpa via ebay tror jag. Sedan finns det konverter där du kopplar in xb dosan (med sladd) och signalen omvandlas till ps3.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av shaitan:
Skrivet av TruB:
Skrivet av anon_81726:

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

var sa jag att ps3ans grafik var bättre än 360s?

Har man svårare att förstå när man har ornormalt stora händer? japp det lät så

att du har stora händer kan ju vara en förklaring till varför du föredrar 360s, Vilket kanske inte heller gör det till en bra kandidat (vittne som du sa) att tala för alla då du är mer ett special fall. även om det är erkänt mest argonomiskt så använda du det som argument (jag bara säger)

jag å andra sidan har normalstora händer och tycker den är klumpig, men ps3an känns bra.

amerikaner har stora händer
Japaner har små

han sa att han INTE hade onormalt stora händer..
sen heter det ergonomiskt inte argonomiskt

+1

Jag har väldigt små händer och kan inte använda ps3 kontrollen mer än 1h åt gången.
xbox360 kontrollen däremot är som gjuten för min hand.

förstår verkligen inte heller varför sony alltid envisas med att ha konvexa styrspakar där man inte får ett bra grepp med tummarna...


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av shaitan:
Skrivet av TruB:
Skrivet av anon_81726:

@TruB Nej Mass effect 2 till PS3 har INTE bättre grafik än 360ns.. se digital foundrys jämförelse (av demot, men demot är en försmak av hela)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-masseffect2-...

Jag har både PS3 och 360 och PS3 kontrollen är som en plastleksak för kids i jämförelse. Jag har inte onormalt stora händer heller så jag kan inte förstå hur folk kan spela med PS3 kontrollen i timmar (om det nu görs). Däremot 360 kontrollen är ju erkänt bäst ergonomiskt och det kan jag själv vittna om efter långa speltider.

var sa jag att ps3ans grafik var bättre än 360s?

Har man svårare att förstå när man har ornormalt stora händer? japp det lät så

att du har stora händer kan ju vara en förklaring till varför du föredrar 360s, Vilket kanske inte heller gör det till en bra kandidat (vittne som du sa) att tala för alla då du är mer ett special fall. även om det är erkänt mest argonomiskt så använda du det som argument (jag bara säger)

jag å andra sidan har normalstora händer och tycker den är klumpig, men ps3an känns bra.

amerikaner har stora händer
Japaner har små

han sa att han INTE hade onormalt stora händer..
sen heter det ergonomiskt inte argonomiskt

+1

Jag har väldigt små händer och kan inte använda ps3 kontrollen mer än 1h åt gången.
xbox360 kontrollen däremot är som gjuten för min hand.

förstår verkligen inte heller varför sony alltid envisas med att ha konvexa styrspakar där man inte får ett bra grepp med tummarna...


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av HeartBreakKid:

Visst finns det dosor som är designade som 360 kontrollen, men förstör inte det lite av tjusningen med att äga en exklusiv konsol?

Kommer inte ihåg exakt vart, men fanns att köpa via ebay tror jag. Sedan finns det konverter där du kopplar in xb dosan (med sladd) och signalen omvandlas till ps3.

Men det är ju det jag menar? Vill jag ha en ps3a så vill jag ju känna att det är ett playstation jag spelar på och inte ett 360. Jag tycker iaf att tjusningen med exklusiviteten förstörs om jag ska koppla in en 360 dosa i ps3an. Om jag nu köper en ps3 i framtiden(Vilket jag tror) så får jag väl helt enkelt ta tjuren i hornen och lära mig att tycka om dosan.


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

sluta klaga på kontrollen era xbox älskande whiners och köp
http://www.powera.com/ps3/ps3.asp?section=0&prod=051083 till och med bättre än x kontrollen

Medlem

lol internet


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

ehumm, denna konversation var ju intressant

så jag hoppar in som the savior of the day!
jag äger ett ps2 och har små händer. funkar fint fint att lira på ps3:an sen med dom händerna
vet inte om ni valde att lira på xbox istället för ps2 när dom båda kom ut och sen stannat kvar att vara envisa mot sony men jag tycker att visst är xbox kontroller mer bekväma runt händerna men dom ska fan inte få medalj för sina knappar...
själva knapparna är allmänt sega tycker jag och vet att dom har en tendens att fastna efter nga års användande( polers har det så)
men att sitta och tjafsa om vilken som är bäst bara pga ergonomin och för att ni inte vill uppskatta sony's kontroller är bara allmänt fail.
desamma gäller sony folket XD
själv står man där emellan och påstår att ps3 är bästa konsolen ändå pga uncharted finns(hallå?) och visst finns det fler spel till xbox men xbox börjar bli out of date snart anser jag
ps3 maxar spelen jämnfört med xbox och är en bättre konsol i sig.
dock så har dom ju sina kontroller.
så egentligen är xbox och ps jämnlika men har ändå negativa saker hos sig.
puss på er <3


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

från mass effect till händers storlek och kontroller hehe


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av d2004:

sluta klaga på kontrollen era xbox älskande whiners och köp
http://www.powera.com/ps3/ps3.asp?section=0&prod=051083 till och med bättre än x kontrollen

Ja, den kontrollen va ju orginell..Vann microsoft kriget nu?

So what om jag gillar xbox? gör det mig till en sämre människa? Jag kan säga att jag tycker att alla konsoler ute på marknaden har både något bra och dåligt att erbjuda..I Sonys fall så hamnar det negativa på handkontrollen enligt mig. Det säger inte att jag inte tänker införskaffa mig en, utan det var mer en poängktering. Microsoft har också dåliga egenskaper..Som t.ex. Betalning mot onlinespelande, vilket inte är mycket för en enligt mig utmärkt funktion ,men som jag tycker borde vara gratis. Vi kan dribbla hela natten on du/ni vill. Slutsatserna är väl ändå att vi har olika åsikter, och vi måste respektera det. I slutändan finns det ändå bara en konsol som vinner och det är 8bits!


signatur

To be the man you gotta beat the man!

12
Skriv svar